Redan ny vecka.

Och förkylningen vandrar vidare i familjen, just nu ligger Daniel nerbäddad i sin säng och ojar sig. Själv har jag skit ont i halsen men nån måste ju sköta hemmet så det fick bli jag. Nej då Daniel mer faktiskt lite sämre än mig, så det är faktiskt lite synd om han. Än så länge har inte Oliwer börjat gnälla över något men det kommer nog till natten eller under morgondagen. Thella kämpar fortfarande på med sin förkylning. Näsan rinner och hon vägrar att bli torkad.
Ingen bra kombination.

nå ja nu tillbaks till
Lördag 25/10

Efter gårdstädningen tog vi det lugnt ett stund innan Fredde kom och hämta oss.
Värsta goda käket fick vi ris med 2 olika sorters kycklinggryta till. Mums.
Vi åt och drack å prata en massa skit, killarna hann oxå med sin dos med akvariesnack. Å tur var väl det annars blir de så grininga.

 En utvilad Thella som krånglat hela natten så vi andra inte fått vår skönhets sömn,
 Barnarbete på högsta nivå. ;-)

Nu lite från kvällen hemma hos Eriksson / Karlsson (vore fortfarande lättare med ett namn)
   
  
  
 +  =
  

När vi kom hem från Fredde och Emma runt 9 somna Oliwer rätt snabbt det var värre med den andra
lilla dammen. Hon var inte ett dugg sugen på att samarbeta. Hon somna till i ca 30 minuter sen
var hon hur sur som helst. Inget funka, pröva med att bära, vagga, ligga i sängen, leka och dra henne i vagnen.
Inget funka tillslut fick Daniel sitta upp med henne till lite efter 1 då somna hon till slut men efter en timme var hon igång igen. Fast nu var det bara att stoppa in nappen eller ta upp henne och gå lite i rummet så somna hon om.

  

Söndag 26/10
Tro nu inte att ungen sov länge efter en hård natt nepp hon tyckte det var dags att gå upp vid 8 (fast å andra sidan var hon om man inte vridit tillbaks kl 9) Men men vi vuxna var iallafall slut.

 Oliwer missa ju friskisgympan igår så nu körde han själv hemma.
 Thella försökte oxå hänga mä.

Efter det hårda gympa passet gick vi ut för att röja upp på baksidan efter svärfars röjning av buskarna.
  
 
När kvistarna var upp plockade tog vi en promenad till lekparken för att rasta sonen lite, och
försöka få Thella till att somna.
  
Efter att ha fått Thella till att somna gick vi hem igen och bäddade ner oss i varsin soffan för att kolla på film,
  Tyst stör inte jag ser på film
 Stör inte här heller hon sover ju äntligen
 Efter ca 2½ timmes sömna orka hon leka lite iallafall
Oliwer och Daniel drpg iväg på gympan emellan 5-6 så Thella och jag fick roa oss själva.
Med sig hem hade killarna köpt MC Donalds för Oliwer hade kommit på att när han var sjuk sist
köpte vi det men då åt han inget eftersom han inte hade orkat. Så nu vill han ha det igen.
 Mums  Vill osså ha
 Glass är bra att äta när man är sjuk
 Även för de som är friska tycker Oliwer.

Inatt fick vi sova lite mer iallafall men några napp och snortorknings turer blev det allt.

Måndag 27/10.
Morgonen startade lite innan 8 men då gick det bra med lite välling och leksaker i sängen, så
vi fick vila ett tag till. Sen var det bara att gå upp för att betala räkningarna innan vi skulle ut till marieberg och göra av med det lilla som blev kvar.


Vi (läs jag) shoppa loss som bara den.
Jag kom hem med

*en cykel (den kommer hem imorgon men är betald och klar)
*en cykelhjälm (hade nog inte köpt någon om inte oliwer varit med och tjatat
 ursnygg eller hur????
*äntligen en ny mobil (vet knappt vilken modell men en nokia var det allt)

Sen fick Oliwer
 som han ska ha på sig när han går bus eller godis.
(någon som vet NÄR man gå det????)

Ja så nu har man gjort av med alla pengar innan man knappt sett dem.

Nu lite info om min mobil
Fram till den 4 nov har jag ett tillfälligt mobil nr kommer att medela detta till de inblande under de närmaste dagarna, men mitt gamla går fortfarande att smsa till om ni vill denna otroligt populära kvinna något.;-)

Nepp nu ska jag kolla om oliwer somnat sen ska jag packa upp min nya mobil har inte hunnit med de än.

kram



Kommentarer
Malou

Fattar inte att du envisas med att köpa Nokia, men men. Cykelhjälmen = Ingen kommentar, MEN det är bra att ha.



Sen tror jag att man går "bus eller godis" på lördag, när det är Halloween, men jag är inte säker. För det har väl varit prat om att det inte ska vara samtidigt som man firar alla helgon? Men jag vet inte. Jag ska kolla på jobbet, de har koll. ;-)



Pöss på er!

2008-10-27 @ 21:21:50
emma

hej kortet på mig med blommorna kn du väl ta bort hur snyggt var det ??? . Oliwer såg ju väldigt road ut att vara riddare haha , har du köpt en cykel vad bra då kan ju vi ut o bike`a kul kul

2008-10-27 @ 21:30:34
Emma

Gnäll inte när ungen sover till åtta, TACK! vid åtta är det typ lunch för oss..

2008-10-27 @ 21:37:34
URL: http://emmakennmark.blogg.se/
Eva

Vi måste ju få se en bild på din nya fina mobil också! s

2008-10-28 @ 09:07:30
Elle

Förkylningen håller ett fast tag om oss oxå. Emmy har hostat på nätterna i snart tre veckor o näsan bara rinner. Tias har oxå blivit smittad så du ska tro att det klagas. Vi har diskuterat det där med resan, Tias är beredd att avboka fjällen men jag tror inte mina föräldrar blir så glada då. vi kan väl höras på tele nån kväll. Längtar efter er alla hoppas vi snart kan ta en helg o komma upp till er. Kramar

2008-11-01 @ 12:02:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0