Ännu en dag avklarad

men jäklar vad trött jag är, skulle lätt kunna somna om jag la mig ner.
Såg lite på Idol förut men somna nästa, vi som skulle se film idag (blev ingen igår)

Ja idag har man fått veta att man lever iallafall.
Började dagen med att jäkta till dagis för att sen jäkta vidare till bussen. Träffa Emma och Maja utanför friskis och svettis. Sen var det bara att köra ett gympa pass i ca 50 minuter. Lovar jag har träningsverk i delar jag inte visst jag hade. Hur kan man har träningsverk i foten, översidan av foten ömmar som bara den.
Lär väl inte vara bättre i morgon är jag rädd för.
Thella var super duktig under hela passet, började bli lite utråkad efter 45 minuter men vem var inte trött då?
Jag var iallafall det!!!
Men jäklar vad skönt det var, så nästa vecka är det jag som rör på fläsket igen.
Efter gympan fick vi åka med Emma hem, Tack för liften.

Sen var det bara att köra ett röjpass här hemma. Eftersom Oliwer skulle ha med sig 2 kompisar hem vill man ju snygga till det lite. Inte för att 3 st 4 åriga killar bry sig om hur det ser ut. Men en mamma gör.
Blev ett varv med snabeldraken (vet ej hur det stavas) Thella passa på att sova en snabbis, fick lov att försöka få liv i henne innan vi skulle hämta grabbarna kl 2.

  

Vi kom iallafall i tid till dagis, där väntad 3 st 4 åringar på att bli hämtade. De sprang nästan hela vägen hem så ivriga var de på att leka. Jag är rätt nöjd över att det bara var i 2 timmar de skulle leka så här i efterhand.
Men visst det funka bra men lite gnäll blev det på varandra, men kan det bli annat med 3 viljor.

Som Oliwer sa när han försökte förklara när de hade rykt ihop.

-Mamma Jag vill faktiskt leka romare. Neo vill leka riddare och Linus vill leka pirat. Men jag tycker vi leker romare för de fanns faktiskt först.
Problemet var bara att de andra knapp visst vad en romare var.
Fick till slut förmedla lite dem emellan så de fick bestämma en stund var.
Och 2 timmar gick rätt fort.
20 i 4 var det bara att klä på alla och traska till dagis igen, den berömda korvgrillningen var nämligen på schemat.
Som tur var gick den timmen rätt fort oxå, och så lång tråkigt blev det inte hade några trevliga föräldrar att prata med.

 Killgänget.

  Min coola barn  

Hmm har man besök av ett gäng killar?

   

Lite frukt tajm innan korven på dagis.
 

En del lek hann de med oxå.


Imorgon ska jag dra med mig familjen till Marieberg, måste shoppa lite kläder till Thella.
Sen får man kolla in den nya gallerian. Om den nu är så himla speciell.

Nepp nu är det så att sängen kallar.

Ha de så bra




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0