Då var denna dag oxå avklarad

Oj vilken dag trodde ett tag att den aldrig skulle ta slut.
Vaknade i morse å var inte alls på bra humör. Har det där vi tjejer brukar ha en gång i månaden, å jag verkligen avskyr det. Vaknade iallafall halv 8 av att Neos mamma ringer och undrar om grabbarna kan leka idag.
När det är bestämt är det bara att gå upp och klä sig själv och barn. Tro nu inte att vi kom i tid till dagis eller vi kommer ju inte jätte sent men jämt 5-10 över 9. Fattar inte hur man ska kunna lyckas komma till kvart över 8 om några veckor då det är fotografering. Får helt enkelt tälta utanför dagis den natten.
Fick byta 3 bajs blöjor innan vi kom iväg imorse.

Nå ja sen var det bara åt ge sig hem igen för att mata Thella innan hon skulle somna.
Å somna gjorde hon så jag skulle få mina 2 timmar i soffan under filten. Trodde jag ja hon vakna efter 30 minuter och bajsa å lekte lite. Sen lyckades jag klubba ner henne igen runt halv 12-12.
Då sov hon tills jag var tvungen att väcka henne för att hämta Oliwer.
Fick bli en välling i vagnen till dagis.

Gick med barnen till konsum sen vidare hem till Neo med Oliwer.
Hem igen byta bajsblöja, ut för att tömma poolen och sen slänga barnet i säng.
Efter 2 bajs blöjor gav hon upp å somna.
Så ungefär 1 timmes lugn och ro fick man undertiden Oliwer var borta.
Vid 5 var det dags att väcka Thella och göra oss i ordning för att hämta storebror. Hann mata henne med lite mat innan.

 En mindre nöjd Thella på väg hem till Neo.
 En nöjd Oliwer på väg hem från Neo. Han hade fått denna fina leksak av Neo.
 Å vad stor han är nu lilla Oliwer. Han är så stor att han kan stå upp och cykla.
Shit vad fort det går han som var så liten nyss.

När vi hämtat Oliwer gjorde jag lite varma mackor åt oss eftersom Daniel är hos en kompis och lägger golv.
 Thella roade sig medans vi andra gjorde oss iordning på toan.

En trottsig son har vi men nu verkar dottern ha tagit efter.
 Nej Thella du får inte röra eluttaget.
 Mamma sa NEJ.
 Jasså du lyssna inte...

Så nu när barnen äntligen sover ska jag ta och sanera händer ordenkligt efter alla bajsbyten och sen softa i sängen lite, hoppas det är något bra på tv:n.

En lite kolla på var baksida.
 Ser du mamma nu har jag fått bort poolen. Lite mer gräsyta blev det då.
 Så mycket trall är det kvar att lägga så om det kunde sluta regna någon dag vore toppen.

Nu till sängen.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0