En lugn stund

ja får se hur länge den varar. Thella har sovit i 1 timme nu och jag hade tänkt mig blogga på en gång men det kommer så mycket emellan jämt. Har bäddat alla sängar, städat av nere och suttit själv på toan å det händer inte ofta.
Men nu är jag här iallafall, borde igentlige lägga in kort till korthuset har en del att framkalla.
Får ta det en annan dag för nu ska här bloggas, men med min vanliga tur vaknar nog thella bella när som.

Då så nu till förra måndagen 25/8.

Jag tog med mig barnen upp på stan en sväng skulle köpa present till en dagis kompis till oliwer som ska ha kalas denna helg. Sen köpte Oliwer lite star wars lego för sina egna pengar. Han har tjatat om det sen vi köpt det till kusinen William när han fyllde år.
Sen när vi kom hem fixa vi lite mat medans Daniel jobbade på baksidan, nu jäklar händer det grejer.
 Oliwer visade hur man skulle se ut som en tuff kille medans vi vänta på bussen.
   Thella har börjat riva hela hemmet så fort
hon får tillfälle.

  Se så nu börjar det hända lite.
 En trött Thella som leker på sista refrengen innan lägg dags. Oliwer ser bompa.
  Sista trallet för dagen ligger nu på plats.

Tisdag den 26/8.
 Innan vi gick med storebror till dagis passa Oliwer på att visa Thella hur man skulle göra med leksakerna.

När vi kom hem igen så satt vi en stund framför datorn eller jag försökte med det var nog annan som hela tiden ville vara med. Det ska börjas tidigt.
  

La ner henne för att sova lite istället men hon ville bara leka

Men när det sen var dags att hämta storebror då ville hon minsann inte vakna istället.


Kommer faktiskt inte ihåg så mycket mer om tisdagen. Hände nog inget särskilt.

Onsdag 27/8
Idag var det tid för läkarkontroll med Thella kl 10.
Daniel ville osså följa med så vi lämnade Oliwer kvart i 10 och åkte sen till BVC.
Läkaren var mindre svensk om man säger så, fatta inte ett ord av vad hon sa eller grymtade.

Allt var över på va 7 minuter, tror Thella blev godkänd för vi blev ut skickade innan vi ens fått på thella alla kläder. Tror hon vägde 8015g och var 65 lång får ta och kolla det sen orkar inte gå ner för att hämta gröna boken.


När vi kom hem slockna Thella på en gång sen sov hon i 2 timmar, tur det för jag höll på med tvätten och Daniel med baksidan.

Vid 13 åkte vi till dagis för att hämta Oliwer och hans kompis Neo, jag skulle gå med dem på bio Alvin och gänget.

De var jätte dukigt fast att filmen var nästa 1½ timme. Sen tog vi bussen hem och de hann leka en liten stund innan Neos pappa kom. När Neo åkte hem åkte Daniel på bio han skulle se nya Arn med sina kompisar. Inget för mig som vanligt. De går alltid på såna bio filmer som jag aldrig skulle gå på, undrar om det är ett medvetet val. Hmm tål att tänka på. Är jag så otrevlig. Ja det kanske jag är. Ja ja jag överlever.


För att göra min dag ännu bättre passa Thella på att säga pappa oxå. Fasen att hon oxå var tvungen att säga det först. Hon kunde väl varit på min sida iallafall. Plus att alla nu säger att eftersom hon säger pappa så kommer det ett syskon. Skulle inte tro det!!!!!!
2 barn räcker gott och väl, har ju en man att ta hand om oxå.

Blev inte så mycket bilder idag bara på en trött thella som inte ville vakna när pappa försökte få liv i henne.
  

Torsdag 28/8

Blev inga kort idag. Bestämde oss för att åka till Hultsfred redan idag efter att jag lämnat Oliwer på dagis så det blev en massa packande och grejande innan det var dags att hämta honom igen vid 2.
Då drog Daniel och han till svampen för att fika medans Thella och jag fixade klart här hemma.
Sen bar det iväg till Hultsfred,  kom fram runt 7 på kvällen blev serverade lite mat och sen var det bara att försöka söva barnen.

Fredag 29/8
På förmiddagen var jag ner i  Hultsfred med mamma en sväng. Hitta mig ett par jeans för 49:50 och ett par till Oliwer för 149:-. Sen fick Thella en body och en pjamas av mamma. Träffade både Elle och Eva nere på gågatan. Kul att ser er, Evas mage hade allt börjat ploppa upp nu kanske inte så konstigt eftersom det snart är december och dags för nr 2. Tiden går så fort. Elles lilla Emmy hade blivit stora tjejen hon fyller 1 år nu på lördag. Fasen det går aldelles för fort.

  Stör inte jag läser skvaller.

Vid 4 tiden samla vi ihop oss för att åka ner och kolla på när Pierrsa spela trummor med orkestern.
Efter att ha tittat på det åkte vi ner till förmarknade för att träffa Pontus, Therese och Tim. Tänkte att grabbarna skulle få åka lite karuseller.
Oliwer ville abslout åka helikopter (vet inte hur det stavas) så i år fick han äntligen göra det.
Vilken lycka.
  
  
Träffade på Elle och Emmy nere på förmarknade oxå. Elle kunde inte heller slita sig från karusellerna
 
Emmy fick snällt sitta i vagen och se på.


Innan vi åkte hem för att lägga barnen köpte vi med oss lite kina mat hem att mumsa på.
Perfekt slut på dagen. Somnade med Oliwer i soffan mätt och glad.
 

Lördag 30/8.
Idag fyllde svärmor år nämner igen ålder men ett stort GRATTIS  i efterskott.

Annars då jo vi tillbringa hela förmiddagen hemma i Fallhult efter att Thella sovit och vi andra ätit åkte vi ner till marknade med Malou och Emil.
Efter 3 timmar var vi rätt nöjda inte så många inköp med strumpor och några t-shirt fick vi med oss hem.
Runt halv 5 kom Elle och Emmy ut en sväng för att fika och prata lite skit.
Riktigt trevligt synd bara att inte Mathias var med men nu hoppas vi att trädgården står i tipp topp när vi kommer nästa helg eller hur tias;-)

Thella bus kom på en ny rolig grej hos mormor och morfar.
  
 Morbror Peppe var oxå ute en sväng. Han hjlpte Oliwer med hans nya märken till foppa skorna.
   
Emmy tyckte Oliwer var hel kul när han tramsa med henne.

(NU HÖR JAG THELLA UNDRAR HUR LÄNGE JAG BLIR KVAR HÄR DÅ?)
 

Söndag 31/8.

Hela söndagen gick åt till att ha nedräkning inför Mojje konserten. Men innan vi åkte in till Vimmerby hann vi få i oss lite mat och äppelpaj.
Hann vara en lite stund hos Malou och sjuka Emil, vi dumpa av Daniel hos Emil och åkte sen ner för att kolla in Mojje.
Vi fick jätte bra platser och Oliwer trivdes och sjöng med. Efteråt fick han Mojjes autograf på den andra mojje skivan han har. Mojje skrev samma som förra gången till oliwer me dubbel w. Denna gången var han inte lika go och glad var lite mer barn denna gång osså så han hann väl inte prata med alla som han kanske hade velat.
Men Oliwer var nöjd iallafall.

NU SÅ NU ÄTER HON VÄLLING DÅ HINNER JAG LÄGGA UPP LITE KORT PÅ MOJJE UNDERTIDEN.


Mitt lilla monster.

  
  
  

ja det var söndagen det. Vi somna helt utmattade på kvällen både Oliwer och jag tur man inte är på mojje konsert varje dag.

Måndag 1/9.

Fasen nu är sommaren verkligen slut. Snacka om att sommaren har gått fort.
Snart kommer snö och slask. Fy vad hemskt.
Nå ja nu struntar vi i det.  Än så länge får man njuta av den sista solen som kommer fram lite då och då.

Klockan 10 var vi färdig packade och klara för att starta resan hem, men först ett stop hos gammelmormor.
Om det nu hade varit enda stoppet hade resan varit rätt ok men nu hade vi ett ex antal stop till.

nr 1 säga hej då till gammelmormor.

nr 2 hämta en ballong hos mamma och pappa igen.

nr 3 tanka bilen i Hultsfred (vilket inte gick eftersom kortet av någon anledning var spärrat.)

nr 4 stannade på vägen in till vimmerby eftersom det smal till i bilen (hitta inget fel som tur var)

nr 5 ett nytt försök med tankningen i Kisa. (nu funka kortet men tanklocket blev visst kvarglömt i h-fred)

nr 6 köpa ett nytt tanklock på en mack i Kisa.

nr 7 stanna för att panik bajsa vid Rimforsa (oliwer om någon undra)

nr 8 stanna för att äta i Linköping.

nr 9 kiss och bajs stop vid motala kanal

nr 10 bajsblöjs byte vid hammarsundsbron

Så en resa som brukar ta ca 3 timmar tog 5 ½ timme, vi var lagom roade när vi kom hem.
Å bara för att Thella nästan aldrig brukar sova länge i bilen sov hon 1½ timme. Och på den tiden hade vi bara kommit till Rimforsa.
Sen var typ hela sveriges bönder ute på vägarna, å de kör inte fort eller så man kan köra om.
 En helt vanlig syn för oss i bilen igår.
  Våra härliga bajsande barn

Du Elle Daniel hälsar att han tycker ni kan komma till oss nästa helg istället, han är inte så sugen på att sitta minst 4 timmar i bilen med sin familje igen så snart. Typ om ett halv år har nog skräck resan försvunnit ur minnet.;-)

När vi kom hem fick Oliwer i uppgift att slå in farmors paket medans jag packa upp och Daniel flydde familjen med trallet på baksidan.
Det gick åt en heldel tejp men fint blev det å absolut ingen annan än Oliwer slog in det.
 

NU SÅ ÄR DET DAGS ATT AVSLÖJA VEM SOM DÖLJER SIG I PÅSEN.
 Det var ju så hårt många som gissa så priset som var en resa till mallis får helt enkelt brinna inne.



Ta ta våran alldelles egna padda. Daniel har burit ut den till buskarna bakom vårt hus men det hittar hela tiden tillbaks.

Nu ska jag in i duschen sen väntar sängen och en film innan John blund kommer.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0