Fasen vilket underbart väder vi har.

Skulle ju kunna bli bortskämda med denna eviga gastande sol. Eller inte....
Idag har det iallafall inte regnat hela tiden men det har hängt i luften hela tiden.

Efter att dumpat  på dagis gick  och jag hem för att mumsa lite gröt (hon inte jag) sen blev det sängen för lilla fröken. Jag slängde in en tvätt och plocka lite i gårdagens tvätt.
När Thella vaknat efter sin förmiddags lur hade vi lite klänning provning.
Så söt så min lilla tjeja, sen att korten inte blev de bästa är en annan femma.

De 3 första klänningarna har jag haft när jag var lite (om jag minns rätt)
 
 
 
De sista klänningarna är köpta på 2000-talet.
 
 

När klänning testerna var klara var det dags att åka och hämta storebror.
Oliwer och jag skulle på bio. SPACE CHIMPS var det idag. Faktiskt riktigt bra Oliwer skrattade iallafall så han fes.
Tjejen som satt brevid var nog inte lika road ;-)

Efter bion gick vi vidare upp på stan för att köpa presenter till Emmy och hennes päron Elle och Tias.
Fick med mig ett och annat klädsplagg åt mina barn oxå av någon anledning. Det är konstigt det där de liksom bara flyger på mig. Sen är ju Oliwer värsta kläd bögen. Han sätter minsan inte på sig några kläder om han inte själv fått vara med och valt dem. Så idag hitta han en pjamas och några kallingar för det behövde han enligt honom själv.
Och då var man ju bara tvungen att hålla med.
 Fem myrer temat fick det bli idag osså.

Thella bella fick självklart oxå lite kläder men hon är verkligen i behov av nya. Hon har ju växt ur nästa alla sina kläder. Insåg nu ikväll eller precis nyss att hon behöver pjamas hon mä.

Detta är dagens inköp. Var inne på KappAhl och shoppade lite fick med mig detta.
 Hon har haft denna bodyn fast i en mindre storlek men gillar den. Thightsen (stavas så enligt Daniel) har hon oxå redan men de funkar till många andra kläder hon har.
 Japp idag fick denna snygga overoll följa med mig hem, I LIKE IT........

På lindex fick jag med mig detta.
 Kunde inte låta bli tycker det är så skoj när Oliwer och Thella har likadana kläder. Men det höll på att inte bli några eftersom en tjurig expidit inte ville kolla på lagre om de fanns i st 74. När jag frågade sa hon bara att de inte fanns fler än det som låg framför mig. När jag sen kom till kassan hängre det flera kläder där. Frågade då hon i kassan om hon visst om det fanns mer kläder på lagret. Å det gjorde de så hon sprang ut och hämta.
När sen den expiditen som sagt nej till mig kom till kassan och fick se att jag fått hjälp med kläderna vände hon snabbt och gick därifrån. Grrrrr kanske har valt fel yrke om man inte orkar hjälpa en kund.

När vi shoppat klart blev det bussen hem till mannen och dottra. Daniel hade fixat kvällis korv med bröd som Oliwer önskat. Sen titta Daniels kompis Staffan in en sväng tog med sig Daniel hem för att fixa klart deras golv.
Jag blev själv med barnen igen, men jag överlever.
Fick dem i säng ganske tidigt. Eller Thella böka till lite innan 8 och Oliwer somna lite innan halv 9.
 Innan John Blund varit här
 Efter att han varit här.

Föresten hittade dessa i en kartong vi visst missat att packa upp.

Var ju bara 2 år sen vi flytta in. Daniel hittade sin munkjacka oxå som vi letat så efter.
Ja det är roligt nästan jämt.

Nu ska jag ta och maila lite kort till A-foto. Men vi höres kram





Kommentarer
Eva

Det stavas faktiskt tights.. tightsen! :) Söta ungar ni har! Take care! // Eva

2008-09-11 @ 17:15:42
URL: http://evottpevott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0