Hon är inte så liten

längre vår lilla  tjej. Idag satt hon sig själv upp för första gången. Daniel hade henne med sig innen på toan innan de skulle duscha ihop. Han hade lagt henne på golvet men när jag gick förbi fick jag se att hon satt upp.
Blev lite irriterad på mannen (ja jag blir det ibland helt i onödan) för att han hade satt henne upp innen på sten golvet.
Men det visade sig att de var hon själv som satt sig upp. Hon har ju varit på väg att göra det rätt länge nu så det var kul att hon äntligen lyckades.
 
Vet inte om jag berättat att hon nästan kryper nu, hon tar sig framåt i krypande ställning men det är inte jämt hon kryper. Men hon har iallafall kommit på hur man gör.
Igår kom hon på en ny grej, hon låg på rygg och puttade sen iväg sig själv med benen. Såg faktiskt riktigt skoj ut.
Ja vår lilla tjej, fasen vad tiden går fort. Hon är ju 7½ månad redan. Fy snart dagis för dagis.

Nå ja idag sov Thella till 20 i 10, jag var helt utvilad när vi vakna. Daniel och Oliwer hade varit ner och sett på Asterix sen 20 i 8.
När alla sen fått på sig kläder åkte vi ut till Marieberg för att shoppa lite.
Hittade mjukisbyxor, och tunn långärmad tröja till Oliwer med fem myror temat. Fatta den ungen växer oxå som bara den fick köpa st 116 till honom. Thella fick ett par mjukisar, en body och en pjamas med fem myror temat. Sen hitta vi ett par jeans inne på KappAhl oxå. Hon fick st 74 på allt. Hitta en jätte söt overoll på KappAhl en brun med en rosa uggla på. Vill verkligen ha den men plånboken höll inte med om det idag. Så det får väl bli till nästa barnbidrag om den finns kvar.
  Oliwer och jag pröva på en massagestol ute på marieberg.

Efter att ha handlat lite att fylla upp kyl och frys med åkte vi hem igen.
Jag och Oliwer baka en kladdkaka, rabarberpaj och fixa hemma gjort pizza till kvällen.
Daniel höll på lite på baksidan och sen fixa han en hylla till vinden.

 Våra godingar

  Thella inspektera altan bygget med pappa.
 Här kommer visst storebror.

Imorgon är det friskis och svettis gympa som gäller. Daniel jobbar 10-16 så jag får ta med mig thella oxå.
Återstår att se hur det går men det fixar sig nog.

Nu till tv soffan.



Kommentarer
Maloj

Ja, hon är verkligen stor nu tjejen. Och hur söt som helst, men är man lik moster så är man ju :-)

2008-09-06 @ 16:25:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0