Redan ny vecka.

Ja då var det dags för en ny vecka. Men denna vecka finns det något att se fram emot iallafall.
PÅ onsdag är det jag som lämnar man och barn hemma för en dejt på stan med kristin. Vi ska ut och käka på kvällen, ska bli så trevligt att lämna hemmet ett par timmar och bara prata en massa skit.

Nå ja nu tillbaks till förra veckan och helgen som varit.

Tänkte börja med att visa kläderna thella fick av sin farmor förra veckan.
    
Tack snälla för allt fina grejer.

Nu till förra torsdagen:
 Oliwer posar lite i sina pjamas byxor. sitter som jutet ju;-)
 Hitta  Thella bakom soffan, fasen den ungen är ÖVERALLT.
 Ja finner inga ord.

Fredag 19/9
Daniel tog sig ett bad med barnen på morgonen.
Thella verkligen älskar vatten, hon skulle nog kunna vara i vatten hela tiden, inga sur miner där inte om vattnet kommer i ansiktet.
  
 

Sen hade vi en liten tjeja som ställde sig upp i sin säng.
 
 Oj slog på stort å bjöd på en bild av mamsen och papsen.

Oliwer gick in till farmor en stund under fredagen så vi kunde städa här hemma, skulle igentligen åkt och handlat eftersom han hatar att göra det. Men som sagt vi stor städade istället.
Thella fick snällt hjälpa till. Så nu är Oliwers matta utslängd och golvet skurat. Nu saknas bara en ny matta.
  Ville hjälpa pappa att ta fram dammsugan men hitta lite roliga sladdar att dra i först.

 Alla har vi olika sätt att dammsuga på Thella har sina

Alltan bygget går fortfarande framåt.
  
 nämen oj kom hade vi behov av gräsklippning. Tack snälla svärfar.

Så här ser Daniel ut när han jobbar med alltan bygget. Undrar om han fryser??


Tja annars hände inte så mycket under fredagen. Vi städade, fixade med baksidan och var iväg och hämta ut Thellas 6 månaders kort. Ja det var vår fredag de.

Lördag 20/9:
Snälla Emma tog med sig Oliwer till friskis och svettis gympan så jag och Thella kunde ta det lite lugnt på morgonen, Daniel åkte iväg till jobbet.


Efter gympan hämta jag upp Oliwer sen gick vi och handla med oss lite mat hem. När vi ätit kom Emma över med sina tjejer. Vi fika lite sen gick vi till en lekpark så barnen fick rastas lite.
 Thella även kallad köttbullen av visa.
 Mys maja Shit vilken go unge, nästa lika go som mina egna
De stora trollen.
 
 
Nämen å en bild på mig igen, eller vänta det är 2 fasen idag slår jag verkligen på stort.
 

När Daniel kom hem från jobbet åt vi lite gött käk. Hasselbackspotatis och fläskfile.
Oliwer fick lite lördagsgodis och bäddade ner sig i soffan med en lånfilm Asterix.
 Nya fem myrorna pjamasen
 Thella roa sig på golvet.
 Tills hon trilla omkull och inta alls var lika nöjd.
 Tur mamma fanns när för att trösta.
 Tillbaks till leken igen.

Svärfar var och jobbade lite på alltanen på eftermiddagen detta är resultatet.
 
Söndag 21/9:

Idag var det fixar dag hemma hos familjen Widén.
Vi började med att göra iordning alla ramarna med korten på barnen och vårt bröllops kort.
  
Sen fick Daniel värsta rycket och började med den sista biten av väggen in till vardagsrummet.
 
Jag själv röjde i köket och fick åter igen se detta när jag kom in i köket
 Ja som sagt jag vet inte hur jag lyckas.
 Oliwer mumsa clementiner innan maten.
  Thella ville vara med Oliwer och leka men han var inte så sugen på det.

Gjorde hand och fotavtryck på thella oxå. Gick sisådär.


Efter maten gick Daniel ut för att jobba med baksidan och jag för att roa barnen.
 
 Oliwer hoppa lite med Isa och Thella titta på
Sen kom farmor och farfar förbi en sväng.
 

Oliwer och jag gick på hans gympa medans farmor tog en promenad med Thella. Daniel och farfar fortsatte med alltanen.

Så här arg är man om man inte får smörgås till gröten.
 

På kvällen åkte Daniel till staffan och malin för att fortsätta hjälpa till med deras golv i köket. Jag bäddade ner mig i sängen med en Irene Huss film. Ett perfekt avslut på dagen.

Måndag 22/9 alltså idag.
Idag slog vi på stort och frosta ur frysen, fasen har tagit hela dagen och jag tror fortfarande inte att den är upp i rätt gradantal. Men nu är alla grejer inlagda igen.
Har hur mycket frost som helst i vår frys kommer tillbaks nästa lika fort igen. Men men nu är det gjort.
annars har det inte hänt så mycket.
Jag var till frissan en sväng, Daniel och Thella var med och lämna mig. Vi var inne en snabbis på kraft måleri för att kolla på tapeter till vårt sovrum och köket. Tyvärr hann vi inte kolla så mycket så vi ska tillbaks på onsdag när Oliwer är på dagis. Idag var han hemma hos Isa en stund så vi kunde kolla.

Nu ikväll har Daniel och svärfar varit ute och byggt på alltanen igen. Men nu är den fasen nästan klar.
Så imorgon tänkte jag nog gå ut och sopa av all sågspån, är lite trött på allt som kommer med in.
Idag har kameran varit på laddning så det har inte blivit så mycket kort.
Detta blev dagens skörd.

 Våra urgulliga barn
 En väldigt envis och busig Thella.
 En väldigt envis och rädd Oliwer.

Nu så kolla in alltan bygget.
 
Inte så bra bilder för jag fick ta det nu ikväll från sovrums fönstret.

Nu så är det dags för en natt fralla innan sängen kallar.

Bye bye på er.





Kommentarer
Lollo

Altanen komer ju bli super =)



Lily har också den hello kityy mössan!!



Va duktig Thella är!! guud va framåt..

2008-09-23 @ 11:40:29
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com
Maloj

Emil säger att Thella är lik mig, undar vilka kort han menar :-)



Vilket bra jobb Daniel har gjort på altanen. Blir ju kanon ;-)

2008-09-23 @ 20:29:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0