Svarta är från Thailand


det vet ni väl??
Oliwer förklara nämligen det för mig idag igen. När vi gick hem från konsum gick vi förbi fotbolls planen och då var det några "svarta" killar där som spela lite boll.
Oliwer stanna och titta på dem ett tag sen säger han.

-Mamma de svarta killarna de spelar i Thailands lag.
-Jasså varför då undrar jag.
-Jo för i Thailand är man svart.
-Och de killarna med blåa tröjor de är från afrika för där är man svartare.

Kan man göra annat än att skratta åt honom, han är bara så go.

Jag har väl berättat att han vill att Daniel och jag ska åka till Thailand utan honom och Thella.
Han vill nämligen ha barnvakt jättelänge. Skulle i och försig vara skönt med lite semester men inte så längt bort och så länge.

nu så tillbaks till verkligheten.

Hade föresten glömt ett stop igårdagens lista över hemresan.
Har varit inne och rättat till det. Tack mamma för påminnelsen.


Igår Tisdag hände nog inte allt för mycket.

Oliwer var på dagis, jag och Thella städade av här hemma.

Efter dagis lekte Isa och Oliwer med hans riddare i över 1½ timme helt lugnt och stilla.

Jag ville nästan inte skicka hem henne när det var dags för kvällis och bompa.

Daniel kom hem och byte om sen drog han vidare till en kompis för att dricka öl.

Jag natta barnen och la mig för att se en film. Oliwer sov jätte oroligt och vaknade flera gånger.

När Daniel kom hem vid 12 tiden kunde jag äntligen smyga in i min egna säng och Oliwer sov bättre.

Vid  vakna Thella och var helt otröstlig. Mattade henne med välling och fick henne sen till att somna om, men jag log kvar i gäst sängen på hennes rum.

 Hej nu har jag sovit klart
 Kolla vad jag kan göra.
 Snälla ta upp mig nu
 Men jag ger upp

Vad lärde vi oss av dessa kort???
Jo det är dags att flytta ner sängen ett snäpp.


Imorse var det jäktigt här hemma. Daniel lämna Oliwer och jag tog med mig Thella upp på stan för att träffa några goa mammor i från familjeliv forumet.
Klockan 10 skulle vi ses på mummel och mums. Men fint folk kommer sent har jag fått lära mig så det gick vi på Thella och jag. Kvart över 10 kom vi fram.
Det var riktigt trevligt att prata med alla var ju flera månaders sen sist.
Thella satt och flörtade med en kille som hette Lucas, ja man ska börja tidigt det har storebror lärt henne.

  Imorse när Thella fick sin frukost välling passa hon på att leka med hästen oxå.

  Mamma gänget.
Eftersom jag inte lärt mig kameran än å nog aldrig kommer göra blir korten inte så bra jämt.

 Thella har inte tid att kolla in i kameran hon vill bara ta på Lucas.

Efter fikat sov Thella i 30 minuter sen hade hon inte tid med mer.
Försökte på alla sätt och vis få henne att sova men inget funka.
Tog till och med henne på en promenad till konsum men inte då finns så mycket att se.
 Klar för promenaden men varför är inte Oliwer klar??
Jo för han leker istället för att klä på sig.

När vi kom hem igen gick jag in med Thella för att fixa kvällsmaten, Oliwer stanna kvar ute för att hjälpa Daniel att bygga. Han är duktig vår son och stark (måste han fått efter sin mamma)


 ja hans pappa är inte så tokig han heller.
 

Medans grabbarna jobbade ute hade jag ett heltids jobb med att försöka ha koll på Thella samtidigt som jag fixad mat. Inget lätt jobb men någon måste ju göra det.

 Pappa fisk grejer är super roliga att suga på.
 Å finns det något man kan riva ner??
 Det räckte tydligen inte med alla filmer.
Å en tvättställning den är rolig att köra iväg med, har man tur välter den.
 Gott med film
 Jag vill in i skåpet.
 Kläderna ska rivas ner om jag får bestämma
 Hmm blomjord var kanske inte så gott som jag trodde.

Ja idag var det bara en massa bus. Tyckte att det blev väldigt tyst ett tag och kunde sen inte hitta ungen.
Fick sen se henne inne i hörnet bakom matsalsbordet. Där spottades det jord för fulla munnar.
Hon var inte lika nöjd när det kom upp en stund senare. Inte henne mamma heller.

 Den andra fjanten vill inte vara sämre han.

 Hitta honom spelandes i soffan när det var bompa.

Nu ni ska jag lägga mig i sängen och se en film kommer nog somna innan den är klar men man får ge den en chans iallafall.

Imorgon är det grillfest på dagis för hela slanten, plus att Oliwer nog ska ha med sig 2 kompisar hem från dagis.
Återkommer med rapport om det senare.



Kommentarer
Jennie

Weeiii, jag är ju med på kort. Mysig blogg du har tycker jag. Kul med en massa kort.

2008-09-06 @ 15:13:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25755/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0