Trötta barn

efter en hård söndag. Söndagar ska vara en vilodag säger en del men idag har det varit annat än lugnt här hemma.
På förmiddagen städa vi och klippte Oliwers hår. Kl 14 var det kalas hemma hos Miranda på dagis.
Där var vi till kl 16, sen var det bara att skynda sig hem för att byta om till gympan som började kl 17.
Efter gympan var det på med alla kläder och sen jäkta hem till Daniel som kom hem med pizza (oliwers önska)
Oliwer har varit super duktig idag, eller på kalaset levde han rövare men svårt att låta bli när de är 2 grabbar till som stojar. Sen cykla han till och från kalaset. till och från gympan utan att klaga. Han gick upp helt själv när vi kom hem för att klä av sig och hoppa in i duschen (utan gnäll) Han duscha helt själv medans jag fixa iordning Thella.

Så när vi satt och åt frågade Oliwer om han kunde få coca-cola till pizzan.
Ja visst sa Daniel du får välja allt ikväll eftersom du varit så dukig i dag.
hmm pappa kan jag få en smörgås?
Men vi äter ju pizza försökte vi förklara för honom.
Då titta han på oss och sa men jag skulle ju få bestämma allt ikväll.
Så det var bara att resa sig och göra en smörgås. Han klämde i sig en fjärde dels pizza och en smörgås.
Undrar hur mycket pink det blir i sängen i natt bara. Återstår att se.

Nu innan jag satt mig här sövde jag Thella för grabbarna satt sig i köket och lekte lite romare innan det är dags för Oliwer att somna. Det är väldigt mycket romare här hemma nu förtiden.

Nu lite fort om helgen innan jag ska se på Tv.

Igår var jag själv hemma med barnen medans Daniel jobbade.
Han skjusa upp oss på gympan innan han drog till jobbet.
Oliwer fick gympa med Ammis och Emma medans jag och Fredde satt utanför och passa småsyskonen.
Efter gympan stanna vi till hos svärföräldrarna för att hämta kräftor.
Oliwer blev kvar där en stund för kusinerna var där och lekte lite. Jag gick hem med Thella och började lite med maten.
När Daniel kom hem åt vi lite kasslergrattäng. Sen när Thella somnat myste vi andra till det med kräftorna.
Efter att båda barnen somnat satt vi oss i soffan för att lite på tv. Men under hela kvällen gick strömmen lite till och från. Innan 12 gav jag upp och gick å la mig.

Nu till korten från helgen.

Lördag:
  Oliwer och Thella lekte på Oliwers rum
 Oliwer leker romare (otippat)
 Hmm undra vad hon ska göra??

  
Oliwer försöker gömma sig bakom bordet så inte Thella ska köra över hans leksaker.
 Satt Thella framför akvariet ett tag undertiden jag skala potatis.

Nu ett erkännande.
Ja Daniel jag kanske är en expert på att öppna alla skåps dörrar och lådor i köket.

Blev faktiskt lite full i skratt när jag kom ut i köket och fick se detta.






Kommentarer
Elle

Nu kan Thella mer än Emmy, hon kan inte sätta sig upp ännu, lite efter. Hittade tyvärr inte den där ramen i Älmhult heller :-(, får se om jag hinner gå o shoppa nåt i Helsingborg o hitta den där.

Är det nåt särskilt som Oliwer leker med nu? Vi tänkte köpa en present till honom oxå. Kramar

2008-09-08 @ 20:37:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0