Återigen Söndag.

Fasen vad veckorna går fort.
Idag var de återigen dags för Söndag med alla dess aktiviteter.
Vi fick iallafall sova extra länge idag för Oliwer vaknade inte förens runt halv 9 och Thella runt 9.
Imorse prövade Daniel och Oliwer spikmattan för första gången. Båda verka gilla de.
  
Sen fick jag ett ryck och gick ut till tvättstugan för att se om de fanns någon tvätt tid, ville pröva tvätta vår bäddmadrass sen de kom kiss på den så har den inte luktat så gott.
Hade lite tur för de fanns ledig tvätt tid 3 på raken så jag skrev upp mig på 2 och grannen på en (vi delar lite eftersom jag bara behöver torkrummet till att torka bäddmadrassen i flera timmar)


Medans jag sprang emellan tvättstugan och hemmet, målade Daniel de sista i hallen upp (tror att de är de sista) Oliwer lekte på sitt rum och Thella sov.
 
Ibland så slår Oliwer på stor och leker hur länge och bra som helst själv, idag var han tyvärr tvungen att ta en pause för mat och simskola.

 gjorde vatten testet på stövlarna, tror ni de läckte??

Thella sov nästan 3 timmar idag så vid halv 3 försökte jag få liv i henne vilket inte var de lättaste.
  å inte du igen
 undrar vad man kan hitta på med dessa?

När Daniel och Oliwer kom hem från simskolan tog Daniel med sig Thella istället och åkte hem till Staffan och Malin för att hjälpa dem med något. Oliwer och jag softade lite innan de var dags att cykla till gympan.
Gympan gick jätte bra och undertiden passa jag på att gå en sväng med Isaks mamma. Blev en promenad på 1 timme hur skönt som helst.
Sen cykla vi hem för att fixa lite kvälls mat innan duschen kallade.

Våran lilla Thella brukar hitta på en heldel tok som ni kanske lärt er vid de här laget ska ta och visa ett lite bildspel nu så ska ni få se vad hon hittade på idag. hon gick fram till understa lådan drog ut den och letade en efter en speciell ask. Som vanligt hittade hon vad hon sökte
 å mumma hur ska jag får ut dem här nu?
 börjar med att dra lite
plopp nu trilla de ut
 å vilken lycka vilken ska jag ta?
 vad då lika bra att ta till sig på en gång vem vet vad ni gör med dem sen
 kolla betet halva försvann ju på en gång.
 mums du får inte smaka mamma
 hjälp hon försöker ta den lika bra att mosa in allt. Räddas de som räddas kan

Ja som ni förstår så ligger de 2 som blev kvar inte i samma låda längre. de är på ett barnsäkert ställe.

  den trötta gympa killen äter rostisar i soffan
 Oliwer ville inte alls att Thella skulle var med men snäll som han är så fick hon de efter en liten stund.
Så länge hon inte rörde något iallafall.

Efter kvällsmaten gick vi upp för att göra oss i ordning för sängen. Oliwer och jag duschade och Thella busa med pappa en stund innan hon ville ha vällingen.
Sen ringde storebror så vi pratade ett tag, har försökt få hit honom i helgen. Saknar alla där hemma så de skulle vara kul om han och Tim kunde komma. Malou, Emil och Winnie kanske oxå hänger på. Fasen vad skoj vi skulle ha.
Längtar redan nu, hoppas verkligen de kommer. Han har inte varit här i Örebro mer än 1 gång på dessa 9 år jag bott här. Och då var han bara här och vände i dörren typ när vi bodde i vår första lägenhet.
Nej de får de bli ändring på. Så sen nu till att komma hit i helgen nu Pontus, Tim, Malou, Emil och Winnie.

Medans jag pratade med Pontus låg Oliwer i sin säng och kollade på Wipeout de var bara en massa blonda tjejer med så han var i himmelriket hahahaha. Sen läste jag en bok och han somnade nästan på en gång.

Daniel är iväg till sin kusin i kväll så nu ska jag ta och göra mig iordning för natten imorgon är en ny dag.
Daniel jobbar 11-18 så de får bli till att sysselsätta barnen själv hela dagen, har en bäddmadrass ute i torkrummet som jag måste komma ihåg att ta in oxå. Kanske hinner jag tvätta 2 maskiner innan min tvätt tid är slut kl 12.
Annars kommer de nog inte hända så mycket i morgon hoppas på att vädret är bra så man kan vara ute mycket.
Kanska ska ta och bjuda över Emma med barnen för att få lite sällis.

Ha de så bra nu kram




Kommentarer
Anonym

Vad ska den där spikmattan vara bra för?

Ja, vi kommer säkert, i alla fall våran familj. MEN det är inte säkert Malin, men för våran syskonkärleks skull så kanske det är bäst. :-)

2009-04-06 @ 10:57:14
Lollo

jag o jonas testade precis en sådan matta i lördags...jäklar anacka vad det hettade om huden!! men det var skönt för svanken...Miranda har också testat den tidigare, dock med en tshirt på

2009-04-06 @ 20:32:43
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
Jessie

e de nån jäkla uppåttrend me spikmatta eller????? HAr den precis figurerat i nåt tv-program som ja missat??? =)

2009-04-07 @ 21:57:22
URL: http://jessiekotten.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0