Grattis alla 1a Aprilare som fyller år idag.

GRATTIS PONTUS


GRATTIS MATHIAS


Hoppas ni har fått en bra dag med lite uppvakning iallafall.


Imorse kom inte Oliwer in till oss förens lite innan 8. Så inatt har jag verkligen sovit bra.
Alla i familjen kom upp på samma gång så vi hjälptes åt att få alla klara.
Daniel och Oliwer åkte iväg till dagis och jobb, medans Thella och jag blev kvar här hemma.
Thella fick lyxa med ett morgon bad medans jag vek tvätt i badrummet.
 Vinkar hej då till pappa och storebror. Måste nog köpa lite nya kläder hon har ju vuxot ur allt.
 brummmm stör inte mamma.

Ringde och pratade med BVC oxå om Oliwers hörsel, han hör fanken ingenting längre. Vet inte om de bara är för att reta oss eller om de verkligen är så.
Fick iallafall en läkartid imorgon halv 11 på vårdcentralen. Han missar en massa på dagis då men va fasen jag vill kolla upp så de inte är något fel på öronen sen öroninflamationerna han haft.

Nästa torsdag ska vi iväg och ta sista sprutorna till resan, har inte sagt något till Oliwer än så slipper han gnälla allt för mycket. Hoppas bara vi är friska till dess man får visst inte var förkyld när man tar dem.

Thella och jag tog de väldigt lugnt idag, eller Thella sov från 10:30-13:30 så jag slappade framför datorn och jämförde lite priser affärer emellan. Blir till att prov handla på Willys en månad för att se om de gör någon skillnad i plånboken.

 å är de dags att vakna redan.

Sen hjälpte Thella mig att städa men de saknades visst en del av damsugaren.
 

När jag satt inne vid tv:n i vardagsrummet idag hörde jag Thella ropa på mig från hallen, hon ropade flera gånger så till slut gick jag ut för att se vad hon ville.

Hon hade plockat fram sina ytterkläder och ville gå ut.

Så vi tog på oss och tog en promenad hem till Oliwers kompis Linus. Oliwer var nämligen där och lekte idag.
Han hade målat 2 fina bockar. Var så fina att jag var tvungen att ta kort.
 Eller hur morfar visst var de fina.?
 På vägen hem ringde Oliwer till tias för att säga grattis.

När vi kom hem var granntjejen Isa ute med dagis kompisen Miranda ute så Oliwer stannade kvar ute hos dem en stund och lekte. Jag och Thella gick in för att fixa mat.
 ska man sopa kan man lika gärna göra de ordenkligt.

Nu ligger båda barnen i sängarna Thella sover sen 30 minuter tillbaks men Oliwer ligger och snurrar.
Jag ska ta och renas ur näsan och vilka lite mer tvätt innan sängen kallar.

kram på er






Kommentarer
Sofia

Toka!

Inte behöver du be om ursäkt för regnbyxorna det hade lika gärna kunna varit jag:)!!

Kram



Ps imorgon har vi tjejkväll till kl21 på Våra små!

Med kuliga erbjudanden och barnen får varsin helium ballong!

2009-04-01 @ 21:19:26
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Malou

"Man har så roligt med helium åhåhå!" Haha, var bara tvungen när jag läste helium ballong.



Den där Thella älskar verkligen att bada hon, hon kommer att se ut som ett russin i hyn när hon är 15. hihi

2009-04-01 @ 23:40:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0