Huvudvärk och barn som inte somnar.

Varför ska barnen alltid krångla när man själv inte alls är på humör. Har värsta huvudvärken och Thella envisas med att grina , fast de är dags att sova. Oliwer ligger iallafall tyst i sin säng men sover de gör han inte.
Tur man inte är ensamstående utan har en underbar man som kan hjälpa till.
Du är bäst Daniel älskar dig massor, helst när du lägger smutstvätten i tvättkorgen och inte i en hög på golvet.

Idag vaknade vi en aning sent eller som vanligt var Oliwer vaken sen runt 7, men vi andra hade somnat om och vaknade inte förens halv 9. Men vi var på dagis ca 10 över 9 inte dåligt.
 Hittade denna på dagis i dag, fasen kunde de inte kommit med den för 1 år sen.
 När vi tittade ut i morse var de fullt av papper längst hela motorvägen.

Så fort  jag kom hem igen satte vi igång med att fixa alla viktiga papper som växt på hög igen, de har en tendens att göra de av någon konstig anledning. Sen fixade jag Daniels deklaration, min gjorde jag ju igår.

 Thella ville inte alls sova idag utan de var mycket roligare att laga mat.

Men till slut gav de stora blå upp, så Daniel gick ut på baksidan för att börja med stacketet och jag började med maten. Idag blev de fläsk kotletter och potatis.
 Mannen jobbade på medans jag hämtade hem Oliwer från dagis.
  Sen fick han hjälp av båda barnen.
 Jag ska komma upp om jag så trilla ner först.
 Okej kommer jag ner på rätt sätt nu tror.?
 Själv satt jag på alltanen och fixade salladen till maten.
  Åt mat ute för första gången i år idag.
 Bara lite kvar innan de är klart.
 Nu fattas bara gångjärnen sen är grinden på plats.

Ja idag har han varit riktigt duktig gubben min, höll på i 3 timmar allt som allt. Men då blev de en del avbrott för att hjälpa barnen och äta oxå.

 Nästa projekt ute är detta land, som inte är något land än. Allt ska ur och sen in med ny jord och plantera lite jordgubbar,smulton och morötter. Vet inte riktigt vad vi ger oss in på, men Oliwer tycker de ska bli kul.

Sen ska trappen byggas till alltanen och läggs sten runt hela oxå , se de finns allt lite att göra om de är någon som har vägarna förbi :-)

Nu ska jag ner och ta en macka innan sängen och några avsnitt av Heros väntar.

Ha de så bra kram malin




Kommentarer
Lollo

va duktig daniel är! bygger han själv??



efter våran motorväg till dagis så var det FULLT med plastpåsar...typ som att nån sop bild åkt förbi och det bara liskom åkt av en massa

2009-04-23 @ 20:38:38
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
Lollo

förresten..i detta hus sköter jonas deklarationerna men sånt kan ju variera ;-) jonas är inne på idén att utnyttja daniel lite om inte jonas pappa kan komma:-D

2009-04-23 @ 21:24:54
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
Malou

Blir galen när inte dina kort går och förstora!!!

Vad fint han har byggt Daniel, han är inte dålig han. :-)

Och precis, vet ni verkligen vad ni ger er in på, med tanke på landet?

2009-04-23 @ 22:14:53
emma

vi är imponerade av staketet om nu danne byggt det själv bra jobbat ...och bra jobbat malin som tog hand om allt annat under tiden ;) det är ju så att männen alltid får beröm för det dom gjort men vi som har hand om barn o hushåll under tiden får aldrig höra det så bra jobbat malin :)! Kram Emma

2009-04-24 @ 08:02:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0