Kameralös och korvgrillning

de var vår tisdag.
Eftersom Oliwer nästan bor på sin sparkcykel så cyklade jag med honom till dagis igår oxå.
Sen var de bara hem och få med resten av familjen ut till marieberg.
Kom faktiskt iväg redan runt halv 11, låter kanske sent för er andra men i vår familj är de väldigt tidigt.
Vi skulle in på expert för att kolla om Daniels mobil kommit tillbaks från reparationen, och sen lämna i våra kamera som ballat ur helt och hållet. Så nu är man utan kamera i ca 3 veckor, hoppas verkligen den kommer hem igen innan vi åker på semester. Har våran gamla kamera i reserv men den är inte heller helt 100.

Efter expert åkte vi vidare till Willys handlade lite inför valborg, sen hem igen för att lägga Thella och betala räkningarna. Alltid lika skoj.......

Medans jag hämtade hem Oliwer började Daniel förberedda i trädgården.
Han och Oliwer började bygga på trappen så fort vi kom hem.
 Tog ett kort på Oliwers tavla han målat för att ha över skåpet på dagis.

Sen var de korvgrillning på dagis (16-17) som alla helt missat t.o.m fröknarna. Men de var trevligt och nästan alla föräldrar och barn var där.
 hungriga mammor och pappor.
 Thella fick oxå en korv av snälla fröknarna.
 Gott med korv tyckte stora som små.

När vi kom hem igen hade Daniel börjat bygga på ramen som ska vara runt vårt jordgubbs, smultron och morotsland.
Så vi andra stannade kvar ute en stund för att hjälpa till och kolla på lite.
Oliwer och Thella hjälptes åt att bygga ihop vattenbannan för att leka lite med.
 oj vad händer undrade Thella.
 vatten är ju alltid kul att leka med.

Runt halv 7 fick jag in barnen så de kunde bada och få i sig lite kvällsmat.
  nybadad son.

Daniel stannade ute och byggde på trappen till halv 10. Han är duktig när han själv vill. Men han var visst inte nöjd med de han hade gjort igår, så vi får väl se om han gör om de på torsdag då han är ledig igen.
en trött gubbe

Runt 11 gick både Daniel och jag å la oss, Daniel avslutade dagen med att ligga en stund på spikmattan, själv somnade jag på stört.

bye bye




Kommentarer
Lollo

shit jag får ju knappt in Lily halv 7

2009-04-29 @ 20:23:32
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0