Livet i Fallhult

Nu så har vi varit här sen i onsdags, blev en dag tidigare än beräknat men de gjorde ju inget.

I onsdags morse var jag iväg med Oliwer till dagis så Daniel fick vila en stund till, jag och Thella tog en promenad till Mega för att fixa presenter till Axel och Tilde. Efter de gick vi hem igen för att städa lite och packa i ordning allt innan de var dags att påbörja vår resa till Småland.
Resan ner gick rätt bra, jag satt bak med båda barnen och Daniel sköte körningen. Vilket han gör såååå bra.
De blev 2 stop på vägen, de första tog vi vid Mc Donalds i Linköping. OIiwer fick en liten hamburgare för att mäta magen lite. Nästa stop blev i kisa så alla fick sträcka på benen och killarna töma blåsorna.
 de är sååå tråkigt att åka bil tycker Thella
 så länge Oliwer har popcorn att äta på är han nöjd.

Runt halv 6-6 var vi framme i Fallhult hos mormor, morfar och morbror Pierre.
Inget av barnen somnade tidigt, vilket vi hade hoppas på instället blev de mycekt lek.
 Tur de finns gamla leksaker att leka med efter en lång resa.
 Oliwer fick en kvällsmacka som Thella fick smaka av.
 Thella hade på sig nattlinnet hon fick av fam Bjerkert i födelsedags present för första gången.

 Torsdag 16/4

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN NINA OCH TILDE.
Har tyvärr inga kort på denna dator att lägga ut. Men ha en bra dag.
Kram från Familjen Widén den yngre.

Thella och jag delade sovrum så eftersom hon inte är van att dela rum med någon, vaknade hon innan  7 och ville inte alls somna om efter vällingen. Så de vara bara att snällt gå upp kl 7 för att hon inte skulle väcka hela huset.
Resten av huset vakande till liv runt 8, eller iallafall Oliwer och mormor.

 Oliwer och Thella prövade lite badkläder jag bett mamma köpa i Ullared.

Jag och mamma åkte ner till Hultsfred för att handla och kolla lite kläder i en klädaffär.
Jag hittade en t-shirt till Daniel, en baddräkt till Thella och en klänning till mig.
Japp ni läste rätt de stod klänning, fasen vet inte riktigt vad jag gett mig in på.
Har haft klänning ca 2 gånger på 10 år. De är studenten och bröllopet lider lika mycket varje gång.
Men som sagt någon gång måste jag ju bli vuxen och kvinnlig som Malou säger.
Daniel fick några snygga tröjor av mamma och pappa i födelsedags present, men ingen passa hans fromer så vi fick åka ner igen för att byta dem.
Pierre följde med som smak råd när Daniel och jag skulle ner för att byta. Ja avsyr verkigen att gå i affärer med Daniel för han är bara sååååå jobbig. Pierre däremot garvade hela tiden och tyckte de var skit skoj.
De hela slutade med att Daniel kom hem med 2 t-shirtar och jag en kofta och leggins till klänningen.
Fasen alltså jag slår verklligen på stort. Kommer vara hur snygg som helt på Winnies dop.

Thella mumsar på en frukost macka.
Vad gör du mormor är de något man kan äta?
Daniel gjorde allt för att slippa åka ner till Hultsfred och byta tröjorna

När vi kom hem från Hultsfred och klädaffären var syster Malou med familj och syster Lena med Adela i Fallhult.
Så vi tog en promenad med barnen till fåren för att kolla om de fått lamm.
Å jajjemen de hade kommit en heldel å fler var på väg.
 godingen och Emil.
Oliwer tog en pause i fotbolls matchen med Pierre och Emil.
 Thella prövade Winnies lift lite.
  Mormor visade sina starka muskler.
 Malou  och Oliwer prövade lite olika grimarser

Malou, Emil och Winnie stannade kvar i Fallhult över natten. Emils bror Olle kom oxå förbi en sväng.
Pontus och Tim kom lagom tills vi skulle äta lite.
 
Pontus och Winnie hade ett allvarligt snack om kommande killar. Hon skrattade mest åt honom.
  
 Oliwer tog hand om kusinen en stund i soffan.

Ikväll somnade iallfall Thella i vanlig tid. Oliwer han fick ligga emellan mormor och morfar i natt.
Så han tvingade med morfar runt 9 för att sova. Vilket han nog inte hade så mycket emot efter en hård dag med barnbarnen.




Kommentarer
Jessie

haha... tror du är rätt lik mig. Jag har oxå köpt en klänning för ett tag sen o fick då kommentaren av min vän: Men vad ska du ha den till? Så nu jäklar får vi visa omvärlden att vi kan ha klänning =)

2009-04-18 @ 09:45:45
URL: http://jessiekotten.blogspot.com
Lollo

va?? körde daniel?? nähä

2009-04-20 @ 21:51:38
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0