Ner skiten säng, vilken härlig morgon.

Mmm idag började dagen sisådär. Var iväg med Oliwer till dagis, kom ihåg att ta med lite fika till skogen.
Men när jag sen kom hem igen hittade jag en ner skiten Thella i sin säng. Inte så skoj, så nu går tvättmaskinen varm.
Hon hade verkligen lyckas skita ner precis allt.

Nå ja när hon och säng var sanerade tog vi en snabb frulle. Daniel åkte till jobbet och vi andra tog en promenad till apoteket vid Op- vårdcentral.
Kom hem igen lagom till att ge henne lite gröt och slänga henne i säng.
 Satt fast Oliwers gamla ratt idag, den blev inte fullt så intressant som jag hoppats på.

Precis innan vi skulle iväg och hämta hem Oliwer från dagis, märkte jag att tvättmaskinen och torktumlarn lagt av.
Fick ur tvätten ur torktumlan men tvättmaskinen var stendö och all tvätt var plaskblött.
Försökte med att ringa Daniel för att få lite råd och tips, men han hade inte tid och ingen koll själv. Så de fick bli till att ringa svärfar, så han skulle titta förbi när han kommit från jobbet.

 Thella ville oxå sitta själv vid datorn som storebror gör.

När vi hämtat hem Oliwer slängde vi i oss lite mellis, innan Emma och tjejerna kom.
Vi skickade ut de stora barnen på baksidan, sen masserade jag Emma lite för att försöka få bort hennes envisa huvudvärk. Små tjejerna stannade inne hos oss, tyckte de var lite för små för att vara ute själva.
Till kvällsmat fixade vi hemma gjorda hamburgare med pommes.

Blev skit sur nu ikväll när jag insåg att vår kamera blivit knäpp, de blir ingen bra skärpa på korten de blir alldeles suddiga. Grrrr blir så sur orkar inte med mer utgifter nu. Och en bra kamera vill man ju ha till semestern.

nepp nu ska jag se lite på tv innan jag ska sova. Är helt slut i kväll och Daniel är ute med jobbet så honom vet man inte när man ser härnäst.

kram på er





Kommentarer
Lollo

daniel var hemma va när du lämnade oliwer? thella var inte ensam?



xtra utgifter som är SÅ roligt

2009-04-22 @ 20:51:38
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0