Ny vecka med roliga händelser.

Jaja men denna veckan ska bli rolig. Imorgon åker våra gäster hem (vilket i och försig inte är allt för roligt.)
Men sen är de bara en dag här hemma i ensamheten innan vi åker ner till Hultsfred på besök. Har inte varit där på jätte länge. Tror inte vi har varit där sen nyår. Så de ska bli skoj att få träffa alla igen.

För Oliwer blir de en kort vecka på dagis, han ska bara gå tis och onsdag eftersom vi åker tidigt på Torsdagen. Sen kommer inte vi tillbaks hem igen förens på Söndag, för då har Oliwer simskola och gympa som vi inte vill missa.
Lördag ska lilla Winnie döpas så då blir de till att vara lite kyrkligt för första gången i år.

Nu till dagen.
Måndag 13/4

Daniel var uppe först av alla idag vilket inte händer så ofta men idag var de jobbet som kallade.
Vi andra tog en lugn morgon, Malou färgade mitt hår vilket verkligen behövdes.Tack för hjälpten!

När Thella tog sin förmiddagslur tog Malou Winnie och jag en promenad till Mega för att kolla in en mössa till Winnie. Vi kom därifrån med allt annat än en mössa åt henne.
Jag hittade 2 tunikor och tights till Thella, och 5 par kallingar till Oliwer. Skulle ha köpt en present till Axel oxå men de glömde jag bort. Får bli till att fixa de på onsdag.

Eftersom Oliwer var ute hos farmor i stugan så fick Thella leka med Winnie hela dagen.
  Hej vad gör du?

 De nyklippta killarna. Snygga eller hur.

På kvällen grillade vi för andra gången i år. Grillmästaren Daniel åkte en snabbis till Fredde för att gratta honom på födelsedagen 1 dag i efterskott. Så då fick helt enkelt vi andra sköta grillen, gick väl sisådär.
 Thella tog ett bad innan maten.
 Han ser nästan lite rädd ut för grillen eller vad tycker ni?
Thella och Oliwer älskar majs iallafall de är en sak som är säkert.
 

Efter maten försökte vi få barnen i säng vilket inte gick riktigt som vi tänkt oss.
Thella somnade i och försig rätt fort för en gångs skull, men de andra 2 gav inte upp som vi hade tänkt oss.
 minstingarna i släkten.
 klart Oliwer oxå ville vara med på kort.

Killarna hade dataspels kväll så Malou och jag satt i soffan och lekte med Winnie som inte ville somna.
 Jag lovar jag är inte trött.

Vi 11 gav jag upp var så himla trött, man sover ju inte allt för bra på madrass i Oliwers rum.
Men de är klart att gästerna ska ha våra sängar. De är de värda plus att Winnie sover bättre där uppe.

Tisdag 14/4

Idag var de återigen dags för dagis, så Oliwer och Daniel åkte iväg till de. Vi andra började göra oss iordning för dagen och Malou försökte få liv i killarna som hon skulle ha med sig hem.
Sen körde vi igång med alla grejer på en gång. Jag hade tvättstugan, Malou packade bilen och de andra gjorde mest som hon sa.
 Daniel blev placerad i soffan med Winnie.

När gästerna åkt fortsatte jag med tvätten och Daniel försökte få Thella att somna.
Sen tog jag bussen upp på stan för att kolla dop presenter åt Winnie. Fick efter nästan 2 timmar ihop 7 paket.
Var helt slut efteråt. Daniel och Thella kom och hämtade mig uppe på stan. Sen åkte vi till dagis för att hämta hem Oliwer och hans kompis Viggo.
Jag tog barnen och gick hem medans Daniel tog bilen hem till tvättstugan.

Resten av dagen har vi städat övervåningen, så nu har jag bara nedervåningen kvar imorgon.
Sen har jag påbörjat packningen (i huvudet åtminstånde) får sköta de praktiskt i morgon.
Måste hinna med en sväng till Mega för att kolla present till Axel oxå, plus en sväng till konsum för att köpa bröd.

Thella och Oliwer busade i Oliwers säng innan de var dags att sova nu ikväll.
  
 
Detta är verkligen äkta syskon kärlek. Mycket skratt var de oxå.

Nepp nu kallar tvättstugan måste hinna klart innan dubbelavsnitten av DHW.





Kommentarer
Jessie

7 doppresenter???? Vad köper du då????

2009-04-15 @ 19:10:53
Sofia

Ha det så bra i Hultsfred och hoppas din syrra blir nöjd med presenterna!!:-))))

2009-04-16 @ 16:22:44
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0