Ny vecka

Har en känsla av att de är påsklovstider här uppe, ner i småland har de inte påsklov förens nästa vecka.
Vi som hade lite planer på att ta med våra gäster till Lek och buslandet om de kommer, Malou är jätte sugen på att leka av sig.
Snart är de dags att väcka Thella så de är lika bra att sätta igång på en gång.

Måndag 6/4

Oliwer lekte jätte länge på sitt rum medans vi andra sov, var uppe vid 7 och gjorde smörgås å såg till att han fick i sig pencillinen. Men efter de kröp jag ner i sängen igen. Thella vaknade runt 9 så då var de bara att gå upp.
Oliwer visade allt fint han byggt och jag kom på att vår bäddmadrass var kvar i torkrummet. Sprang ut och kollade dem men som vi redan räknat ut så var den inte torr på långa vägar. Hade lite tur då ingen hade tvätt tid förens kl 18 på kvällen så jag lätt den hänga kvar.

 vet inte riktigt vad han byggde men denna under var en
  kopia av star wars legot

Daniel och Thella hade blivit bjudna på bio i Oliwers rum medans jag var i tvättstugan.
Gossedjuren skulle visst oxå med.
 biljetter hade de oxå fått
 öööö konstig riddare eller spindelman

När Daniel åkt till jobbet fick Thella och jag kolla på när Oliwer lekte clown och sen lekte skeppsbrott
 de här är precis innan clownen trillar
 å vad gör han mamma?
 inte nudda marken.

Medans Thella sov en sväng, fixade jag lunchen och förberdde maten tills i kväll. Oliwer lekte på sitt rum och spela lite bompa på datan.
 kolla mamma jag har öronhängen.
 dags att vakna

Sen stressa vi i oss maten så vi skulle hinna med en buss till Lillån för vi hade blivit bjudna hem till Emma och tjejerna en sväng på eftermiddagen.
 väntar på bussen här utanför
När vi kom fram satte vi oss ute på deras baksida i solen, barnen lekte medans vi matade småtjejerna innan de var dags för fikat.
 Snälla Emma hade en god pinne som Thella fick att äta på.
 Maja satt i vagnen och tittade på
 Oliwer och Amilia mumsa på bulle.
Sen blev de lite måla på trallet dags Thella fick oxå vara med till hennes stora glädje.
Mammorna tänkte softa i solen med varsin tidning men de var någon av oss som knapp fick sätta ner röven.
Gissa vem??
  
Emma hade skötsamma barn så hon kunde sitta ner
 Medans min stol stod rätt tom.

Runt  5 tog vi bussen hem för att hinna fixa lite med maten innan pappa kom hem från jobbet.
 Väntar på bussen hem.

På kvällen kände jag mig jätte hängig och trött så halv 8 låg jag i sängen klar för natten. Men självklart kollade jag på sista avsnittet av Familjen Annorlunda innan jag  somna.

Tisdag 7/4.

Idag hade Oliwer påsktema på dagis så barnen fick gärna vara utklädda till något påskigt.
Daniel och jag tyclte Oliwer skulle vara påskgubbe men de vägrade han, han ville vara kyckling. hade inga bra kläder till de men Daniel kom på att han kunde klä ut sig till katt. För påskkärringarna har ju oftast  en katt med sig.
Den iden nappa han på som tur var.
 GOD MORGON
 mjauuuuu

Thella ville oxå vara katt så hon fick låna Oliwers öron en stund innan han åkte till dagis.

När Oliwer var lämnad på dagis kom Daniel hem för att hämta upp oss andra sen bar de iväg till Willys för att handla lite tills gästerna kommer i slutet av veckan.
Thella somnade på stört när vi kom hem igen.
 men idag var mamma elak och bara lätt henne sova 1 timme, hon somnar ju aldrig på kvällarna längre så vi gör lite olika test med sömnen på dagen.
Gissa om hon var grinig på mig efteråt. Svar JA länge.

När grabbarna kom tillbaks från dagis började vi städa iordning på övervåningen. Daniel tog bort täckpapperet som varit på golvet och satte tillbaks listerna. Jag och Oliwer städade alla rummen. Thella var mest i vägen men söt är hon ändå.

Oliwer damsög Thellas rum och efter åt hittade jag inte hennes matta.
Oliwer hade slängt ner den i hennes säng för att komma åt bättre, kanske inte ett ställe jag lagt den på men de var ju smart tänkt.

 Thella ville osså hjälpa till

Sen ringde svärfar och undrade om Daniel ville byta däck på bilen så då passa vi på att gå ut allihop.
Jag sopade lite skräp under trappen och de andra gick bort till svärföräldrarnas garage för att fixa med bilen.
Sen kom Oliwer tillbaks för att hjälpa mig lite.
 nu är de vår
 påskfint gjorde vi oxå
Vi gör sånt ute så tror folk vi har de inne oxå vilket vi inte har.
 kom igen nu mamma nu går vi och tömmer denna.

Igår var de 3 år sen min kompis Tessan gick bort så vi var till kyrkogården och tände ett ljus för henne.
  
Oliwer var bara 2 år när hon gick bort men han träffade henne några gånger och vi brukar prata om henne ibland. Sen har han sett henne på kort så han tycker de är lite speciellt att gå och tända ljus för henne.
Fattar inte att tiden gått så fort saknar henne massor. Tycker de var nyss vi gjorde alla tokigheter. Glömmer aldrig när hon satte sig bakom en continer utanför gamla P2 för att kissa ifred utan att någon skulle märka vad hon gjorde. Men allt kiss rann ut på andra sidan precis där folket stod i kö, fasen vad vi garva åt de.
Hon var helt klart bäst.


När vi kom hem igen fixade vi iordning lite kvälls mat till barnen och sen var de bara att sätta igång med städningen på övervåningen igen. Oliwer hjälpte mig att torka golvet i vårat sovrum.
 de ska göras ordenkligt tyckte han

När barnen somnat bäddade Daniel och jag ner oss i sängen med lite popcorn sen såg vi 2 avsnitt av Heros.
Somnade rätt skönt efter de.

Onsdag 8/4

Idag var de min tur att ta med Oliwer till dagis så vi drog iväg lite innan 9, när jag kom hem igen halv 10 hade Thella nästan precis vaknat. Eller Daniel hade väckt henne.
 jag vill inte vakna.
 okej nu är jag vaken vad vill du?

Daniel började jobba kl 10 så han åkte så fort jag kom hem.
Thella tog ett bad medans jag vek tvätt.
 har inte tid att ligga ner måste fixa musiken först
Jag småplocka lite här hemma innan de var dags för Thella att sova middag, vilket hon inte alls hade lust med. Hon var skit trött men de tog 2 timmar att få henne att somna. Sen fick hon bara sova 30 minuter eftersom de var dags att hämta hem storebror från dagis.
 arg kan hon oxå bli som ni ser. Här kom hon inte över tröskeln til hennes rum.

Idag fick vi med oss Neo hem från dagis vilket alltid är lika trevligt och de senaste gånger har de varit hur bra som helst. Inge tjafs ingen bråk. De började med att turas om med Oliwers sparkcykel hela vägen från dagis.
Sen lekte de med djuren en stund innan de gick upp och lekte med star wars å andra grejer på oliwers rum. Fick ingen kontakt med dem förens jag lockade med pannkaka.
 lite glass gick ner som efterrätt efter att de slukat 5 pannkakor var.
 Thella körde både pannkaka och glass.

När de var dags för Neo att gå hem bröt min son ihop inte för att Neo skulle hem utan för att de anklagade varandra för att ljuga. Kan inte göra annat än att le för de var så söta.
Jag gick upp till dem för att säga till att Neos pappa kommit. De första Oliwer säger är att Neo är kär i Amy Diamen (vet i pip hur hennes efternamn stavas) Neo blir alldeles röd i ansiktet och säger att de inte alls är så, men då började Oliwer härja om att Neo ljög å se var karusellen igång. Båda tyckte att den andre ljög. Ja kunde ju varit ett bättre avslut på lekdagen men så blev de tyvärr inte. Men som sagt de lekte hur bra som helst innan och de nöjer jag mig med.

  Oliwer hade med sig en påskhare hem från dagis men han var inte riktigt nöjd över den, för den saknade fötter ju. Så de fick han tillverka själv här hemma.
 Thella ville oxå pyssla så hon fick en målarbok att måla i.
Oliwer försökte leka på sitt rum men Thella tyckte visst att han var en bra häst istället
Och när Oliwer och jag försökte bädda rent hans säng gjorde Thella allt för att försöka förstöra. Här la hon sig på kudden Oliwer skulle använda.

Men tillsist var de sams och kollade på bompa ihop.
 
En stund iallafall tills Thella fick för sig att hon minsan skulle kolla om hon kunde se ut genom fönstret.
 
Hon är fasen mer vild en tam.

Oliwer tog ett varv med kameran ikväll innan de var dags att sova. Här kommer lite av bilderna.
 
 
Han bjuder verkligen på sig själv vår son.

Farmor och farfar var över förut för att lämna kusin Williams gamla cykel som Oliwer ska få ärva.
Tack för de faster Nina. Så imorgon hoppas vi på bättre väder så han kan prov cykla den efter dagis.

Nepp nu ska jag göra mig klar för natten och se om min underbara man vi se ett avsnitt av Heros med mig innan John blund kommer.

Å glömde ju de viktigaste.
Imorgon kommer Malou, Emil och lilla Winnie hit som jah har längtar. Och på fredag får vi finfrämmande då kommer ÄNTLIGEN Pontus och Tim hit. De tar nog med sig Pierrsa oxå så de blir fullt hus i helgen. Men shit vad roligt de kommer bli längtar sååååå mycket.








Kommentarer
Malou

Ja, det blir verklingen fullt hus. :-)

En annan sak. Du sa att jag skulle ta med mig kläder som Thella och Winnie har likadant, och jag har packat ner dem, men nu ser jag ju att Thella har ju använt dem kläderna denna vecka. Du är ju rolig du!

2009-04-08 @ 22:20:00
Malou

Glömde ju skriva: Vilka söta påskkatter det var!!! :-)) Hur gulliga osm helst.

Och vilka fina lakan har han Oliwer. ;-)

2009-04-08 @ 22:21:40
Sofia

Okej nu förstår jag varifrån Neo har fått idéen till att vara kyckling och inte påsgubbe!

Tack käre Oliwer!!

2009-04-10 @ 22:04:33
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Lollo

så söta katter!!!

2009-04-14 @ 15:33:47
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0