Skön fredag

Morgonen kunde kanske ha varit bättre vaknade halv 7 av att Oliwer säger lite försiktigt brevid mig i sängen.
-Mamma mina kalsonger är blötta men jag förstår inte varför.
Kul bara att gå upp och försöka få bort allt på en gång. Fasen han som  inte har pinkat i sängen på evigheter nu å så gör han de i vår där de inte finns pinkskydd.
När Daniel kom in på toa för att hjälpa till att duscha av Oliwer frågan Oliwer honom

-Pappa visst kissade väl jag i natt innan jag la mig inne hos er och jag drack ju inte så mycket vatten heller?
-Nej de stämmer säger Daniel då
-Ja de är konstigt för jag förstår inte varför jag har pinkat på mig då.
Då kan man inte låta bli att le lite för sig själv, jag vet att han inte kan rå för att han pinkar på sig men jag blir så arg när de hände i vår säng. Är inte lika lätt att sanera den som hans egna.

Nå ja kunde sen lägga mig en stund och vaknade lagom till att Oliwer skulle iväg till dagis.
Han skulle få gå idag eftersom han missade förra fredagen då han var sjuk.

Medans Daniel var iväg med honom slängde jag in en tvätt och försökte sanera vår säng så gott de gick.
 kläder på  god morgon
 dansar till måns  prövade pippitröjan dags att lägga undan den

Thella gillar Oliwers gamla docka, den är hur kul som helst att bära omkring på och att köra i vagnen.
Men ibland går de inte som hon vil
http://jaycut.se/video/452955/previewl.

 få se nu hur ska den sitta?
 så jag lilla bebisen inte gråta
 å inte du igen du väcker henne ju (kunde lika gärna ha varit malou som sa de)

Innan vi hämtade hem Oliwer från dagis gjorde vi inte så mycket här hemma.
Jag packade iordning en fika väska och fick med mig alla till bilen sen åkte vi till Stora Holmen och lekte lite.
  
Måste köpa en ny mössa till Thella den hon har nu är VÄRDELÖS.
  koncentrerad
 hon älskar att gunga om ni undrar
 ro ro lite båt
 jo denna var oxå skoj
Fika dags muma
  
  mina godingar
jo då ett toa besök fick vi kläma in oxå på USÖ.
  Thella ville gunga så som storebror gjorde.

När vi lekt klart gick vi ner till ankorna för att mata dem lite.

 såg mitt första vårtecken idag oxå
Sen tog vi en promenad runt stora holmen, Oliwer tog tuffe tåget runt.


Vi kom hem igen runt halv 5 så då satte jag igång med kvälls maten fick bli lite ihop plock.
Jag gjorde tacopizza till daniel och mig, Oliwer fick kasslergrattäng.

 okej vad ska hända här?
 ah är de så man gör nuförtiden inte bra inte bra
 storebror lämna borde men hade lite saft kvar i sitt glas
 de ville visst Thella ha å alla sätt är tydligen tillåtna.
(nej mamma hon satt inte helt själv Daniel stod precis bakom)

bus med pappa
 gos med pappa
 Oliwer kollade på bompa så skönt i sängen i vardagsrummet.

Idag var de inget Barda så de fick bli en saga istället och sen somna.

Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla på Carina Berg flyttar in, sen hoppas jag på en skön helg med bra väder.
För imorgon jobbar Daniel 9-17 så de blir till att roa barnen hela långa dagen.
Tur att Oliwer ska iväg till sin dagis kompis Isak och leka lite på eftermiddagen.

Ha en skön kväll och helg kram fam Widén







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0