Skön Lördag

Daniel åkte till jobbet runt 9, själv satte jag mig med barnen vid frukost bordet.
När Oliwer hade slängt i sig den gick han ut för att leka med granntjejen Isa, de gick ut runt 10 och kom inte in igen förens de var dags för lunch vid 12.
 Oliwer pysslade lite i sin målarbok innan maten.

Thella och jag städade av övervåningen och bäddade sängarna. Sen höll jag på att ringa lite samtal.
Försökte få tag på någon vid Mega i nästa 1½ timme. Till slut var de en vänlig själ som svara.
Oliwers allväder stövlar har börjat läcka vilket jag inte godkänner när de knappt är 1 månad gamla.
Så nu ska vi göra vatten testet i badkaret i natt för att se hur blöta de är imorgon. Sen blir de till att ta en promenad till mega för att byta dem.

Oliwer skulle ju leka med Isak så efter maten kläde vi på oss för att traska hem till honom.
Lämnade av sonen och gick sen vidare till Yvonne och Gunnar i Rynninge, stannade där tills de var dags att hämta hem Oliwer igen vid halv 5.
 Thella hittade löv att leka med i Gunnar och Yvonnes trädgård
 En glad kille påväg hem till lördagsgodiset.

Vi tog en lite extra promenad hem så vi var inte hemma igen förens runt halv 6. De var ju så himla fint väder ute.
Hemma började jag med kvälls maten samtidigt som jag pratade med storebror i telefon.
Vårt lördags mys fick bli klämisar i tvsoffan framför Wild Kids å Oliwers och mitt lag vann inte, fasen har hejat på de gula hela tiden. Tyckte så synd om dem.
 pappas skor funka nästa lika bra som hennes egna
 ahhhhhh de vann inte.

Daniel la upp Thella lite innan 7 för hon var såååååå trött. Tror ni hon somna ????
Nä då hon kom ner igen lagom till Oliwer skulle gå och lägga sig vid halv 8.
 lite mys och lite lek

Vid 8 kom båda Daniel och Oliwer ner igen, då hade de kommit på att Oliwer inte tagit sin pencillin.
Suck så de var bara att fixa fram den och ge honom något att knappra på till den.
Thella ville ha banan när hon såg att brosan åt på något.
Så där satt vi sen vid köksbordet med båda barnen och åt lite frukt halv 9 på lördagskvällen.
  
Oliwer och jag passa på att busa lite med Thella.
 tit ut.

Tills sist fick vi båda barnen i säng så kl 9 sov de.
Daniel la sig halv 10 och somna nästan i sängen, vi som skulle ha sett på film och mumsat popcorn men de blev de inget mä. Kl 11 låg alla i sina sängar och sov eller halv sov.
De var vår roliga lördag de.

kram




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0