Uppdatering

Torsdag 9/4

Daniel var iväg med Oliwer till dagis för jag gjorde mig iordning innan jag skulle iväg på cellprovtagning på MVC.
Usch tycker verkligen inte om den undersäkningen men de är bara att bita ihop och se glad ut.
När jag kom hem efter de så hade Daniel lagt Thella för en lite förmiddagslur. Daniel och jag satt igång med att fixa de sista innan alla nattgäster skulle komma.
 hmm vad har hänt här var de inte sova man skulle göra
 måste jag gå upp nu?

Kl 13 var vi och hämtade Oliwer på dagis vi skulle till läkargruppen och ta sista sprutan innan semester resan.
Thella behövde inte ta någon så de var bara vi andra som behövde lida.
Oliwer böjrade tveka när sköterskan tog fram sprutan men när han fick sitta i mitt knä blev de bättre.
Allt tog ca 15 minuter allt som allt. Lite skillnad mot förra gången då vi var där inne i lite mer än 1 timme.
Väntar på att de ska bli vår tur.

 Vi hann med en sväng till Mega oxå för Daniel behövde nya jeans.
 Oliwer och Thella gilla provhytten mest.

Runt 4 kom våra påskgäster
 
Ni var sååååå efterlängtade.

Farmor och farfar tittade över en sväng på kvällen för att kolla om påskharen varit här och lämnat påskägg.
Oliwer fick leta efter sitt men Thella slapp.
 
  
Thella fick ett par skor 2 mössor och 2 jackor plus en dress av snälla farmor och farfar.

  å de fanns ett ägg till Oliwer
 smakar brosan godis.

Winnie tog ett bad med sin pappa på kvällen men de missa jag med kameran fick nöja mig med pappan
 så söt så verkar gilla att bli fotad oxå.
 godingen själv
När vi andra gick och la oss satte sig Emil och Daniel tillrätta framför datorerna.
 inte utan ölen

Fredag 10/4

Alla gick upp ganska tidigt om man nu räknar att 9 är tidigt.
 
Efter frukosten åkte vi ut till Marieberg för att kolla lite doppresenter och kolla lite kläder.
Innan vi åkte hann 2 påskkärringar titta förbi.
 Isa och Miranda Oliwers dagis kompisar och för att säga GLAD PÅSK
 Oliwer och jag fick åka med Malou och Winnie till Marieberg medans Emil, Daniel och Thella kom efter i en annan bil.

Efter några timmars shoppande var Emil helt slut så han somnade innan maten.
 Emil sov och
 Malou fixade lunchen.
 Sötis Thella
 känna lite på lilla kusinen som inte är så liten längre.

Runt  halv 5 kom Pontus, Tim och Pierrsa. Så himla kul tänka att de "bara" har tagit  år innan Pontus kom hem till oss, han har i och försig varit en gång innan men de var precis när jag flyttat hit och vi bodde i lägenheten mitt emot svampen.
 Ja Pierre är en helt klart godkänd morbror.
Oliwer och Tim började med att leka på Oliwers rum med allt lego, sen hade visst påskharen kommit med varsit påskägg ute i trädgården. Så de var bara att hoppa i skorna å ge sig ut för att leta.
 Då kör vi.
 Hittade du något Tim?
 inget här heller
 Å vems är de? Ah ha de var
 hittade mitt oxå
 kolla vad mycket grejer.
 gott med lite choklad
  Thella fick också påskägg.

TACK SNÄLLA MORMOR FARMOR FÖR ÄGGEN.

Sen satte Daniel igång grillen så till kvälls mat blev de premier grillning med kött och korv.
 Korv till småkillarna
  hungriga gäster.
 trött gäst.
Winnie var oxå de ända barn som somnade när hon skulle för de andra monstren höll igång till sena natten.
 
Men tillslut gav de upp.
 ser ut att ha de rätt skönt iallafall.
 några av oss orkade med lite kort runt midnatt men andra gav upp och krama kudden.

Lördag 11/4

Idag hade vi satt klockan på ringning för idag var de Lek och Buslandet som gällde.
 God morgon

Så fort frukostmackorna var uppätna gav vi oss iväg.
Efter 3 timmars lek var alla helt slut stora som små, tror nog nästan de stora grabbarna Emil,Pierre, Pontus och Daniel hade roligast de blev som barn på nytt
Malou och jag tog småtjejerna och bad Daniel skjusa hem oss lite tidigare för att fixa med maten.
  
Pontus och Tim var ett lag som krigade mot Emil, Oliwer och Pierrsa.
 

Malou skulle bara ta och kanna ner för en gummi trapp gick ju sisådär hon slog i baken så de bara sjöng om de.
 så kan de gå
 Thella tog de lite försiktigare
  hej hej
Lite bil tävling hade de oxå. Men några av dem behövde lite hjälp.
 
  

Efter den hårda matchen var de dags för fika pause.
  

Emil skulle visa hur duktig han var på att hoppa studsmatta här är resultatet.


De hade en ny grej en  uppblåsbar dinosaurier som man kunde åka i, den var bara där på besök i några veckor men den var jätte skoj.
 Kom igen pappa nu åker vi.
hjälp jag vågar inte
 yiiiiiiiiiii aj min stjärt.
Thella höll sig till de lugna grejerna

Självklart fick grabbarna köra lasergame oxå. Så Emil,Pontus och Tim var i ett lag och Oliwer och Pierrsa fick var med 2 andra grabbar.
  Nu smäller de snart
Daniel lyckades smitta in och ta lite kort på dem.
 å nu kommer de någon.
 haha nu skjuter jag dig emil
 akta pappa de kommer nån.
 nu skjuter Pierre oss.
Pierre och Oliwers lag vann stor men de hade skoj iallafall de är huvudsaken.
 Thella vågade oxå åka själv tillslut.

Innan påskmaten var klar lekte killarna med lego en stund.
 skiljer 9 månader på dem men de är födda samma år.

Efter påskmaten hade jag lovat Oliwer att han skulle gå gå påskgubbe till några dagis kompisar.
Emil vill oxå hänga med som påskkärring och de fick han självklart.
 undrar vad han pekar på.
 hmmm Emil ska du verkligen  se ut så där?
 Thella var oxå påskfin.
 Här är de påsk, nu ska vi samma lördags godis.

Men ack vilken flopp inte en enda kompis var hemma, snacka om att Oliwers underläpp hängde när vi kom hem igen.
Han skylde allt på att Emil var med och skrämde bort alla, så när han skulle knacka på hos grannen fick inte Emil var med å hon öppnade.
Sen fick han lite godis av oss och en peng av snälla moster Malou. Så de blev ett rätt bra slut på rundan ändå.

Daniel och Pontus satte ihop studsmattan så resten av kvällen hoppade grabbarna i den.
En fika på alltanen hann vi oxå med innan de var dags för bad och dusch.
 visa jobbade
 och andra tittade på
 visa jobbade
 och andra fikade
Men tillslut var de färdiga med studsmattan så då fick de fika.
 
 här sitter vi bra pappa
 sista hoppen innan de är dags att gå in.

Redo att ta kväll.
  

Detta får vara allt för denna gång imorgon får de bli lite kort från dagen, för nu väntar de andra på mig vi ska se film





Kommentarer
Lollo

Har inte jag läst denna blogg nyss? nej just ja det var Malous...

2009-04-14 @ 15:30:05
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0