Vår slappa Söndag.

Igår var de rätt segt här hemma. Små grabbarna höll igång men den lite äldre generationen hade inte fullt så mycket go i sig.
Pontus,Malou och jag hjälpts åt med att fixa dagens middag. Fläskfile i ugn med potatisgratäng. Mums.
Barnen var mest ute nu när vi satt upp studsmattan, sen fixade Tim och jag fram traktorn.
Efter maten tog Malou,Pierre, Winnie, Thella och jag en promenad till konsum. De andra softade i soffan medans små killarna lekte med lego.
Pontus och Tim började sin resa hem runt 3- halv 4.

Måste få tacka för en super trevlig helg, de var verkligen jättekul. Synd bara att de ska vara under såna här omständigheter som ni äntligen kommer. Men vi gör gärna om de igen, för killarna hade ju jätte kul tillsammans.

 Pontus hade fullt i sängen på morgonkvisten.
 jag fick hjälp i köket vilket alltid är lika trevlig
 Pontus hjälpte till så grabbarna kunde röra på skopan.
 nu tar vi tjuven Tim.
 jag vägrar släppa.
 ta i då Pierrre orkar du inte flytta på dem.
 syskon mys innan Oliwer åkte med farmor och farfar ut till stugan för att sova där över natten.
 Pierre och Thella städa upp lite efter allt spring med skorna.

När Oliwer åkte ut till farfar och farfar så öppnade Daniel frisör salong på baksidan i kvälls solen. Vet inte om jag hade litat på honom. Saxen i ena handen och ölen i andra. Tur de är 7 veckor kvar tills Pierre tar stundenten.
 Pierre fattade inte varför alla skratttade åt honom. Men tillslut kom han på att de kändes nog allt lite konstigt med en hårtus som var längre än resten av håret. Ja vad ska man säga typiskt Daniel till att göra en sån grej.
 Emil var siste man i stolen innan salongen slog igen för kvällen.

När vi sen äntligen hade fått små tjejerna att somna blev de film och chips kväll i soffan.  Bedtime story en helt ok film. Efter de spelade Pierrsa, Daniel och jag lite Buzz, innan ögonen gav upp.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0