Bara att inse att sommaren nog tagit slut.

Känns inte som den börjat ens å så är den redan slut. Vart är den stora solen de lovat oss.
Nu ska de ju istället bli regn och åska. Vi som bjudit hem ett par kompisar imorgon för grillning.
Får väl se hur de blir med den biten.

Igår var de stora bakdagen här hemma.
Jag bakade frallor, toscakaka och snickerskakor. Blev nöjd med alla sorterna, brukar annars misslyckas med något. På eftermiddagen kom Emma med tjejerna över på lite lek. Gjorde tacos tillsammans på kvällen innan de åkte hem. Lite trevligt med sällis. Å de var inte igår vi såg dem senast. Räknade ut att de var på Amilias kalas i början av juli.

 Maja gungade och Thella åkte bilen.
 Oliwer, Amilia och Isa lekte djurpark.
 Thella följde med på en promenad till konsum.

När de åkte hem på kvällen, gjorde vi iordning barnen och slängde dem i säng. Gjorde samma sak själv vid 8 tiden, var helt slut efter dagens bakande.

Halv 2 vaknade jag av att Daniel la Thella emellan oss. Hon ville inte var själv på sitt rum och han tyckte visst inte att de var så skönt att ligga på golvet med huvundet i hennes fotölj. Undrar varför ;-)
Oliwer var oxå vaken då och ville självklart ligga emellan oss han oxå. För annars är de ju orättvisst.
Daniel la sig i fotänden och vi andra trängdes på andra sidan.
De sägs att de ska vara mysigt att ligga alla isamma säng, men de vet i tusan. Jag vill inte göra någon repris inatt inte. De klara jag mig bra utan.

Onsdag 12 aug.

Oliwer vakna lite innan 6, så tyst han bara kunde vara (vilket var nada) smög han inte på sitt rum.
Thella vaknade och undrade vad som stod på, sen snurrade hon som en virvelvind. Tillslut la Daniel in henne på hennes rum. Jag gick ner och gjorde välling och tillslut somna hon om.
Kl 10 vaknade jag nästa gång då Thella ropade på oss.

Då var de bara att sätta igång med tvätten och allt annat som skulle göras.
Hade bestämt mig för att göra en omgång frallor till och ett försök i bullbak.
Så jag bakade,  tvättade och lagade kött och potatis till lunch medans Daniel tog hand om barnen.

 Thella tyckte inte om ljudet av assistenten.
(kjolen var inte mitt val, utan hon ville ha den över byxorna.)

Efter maten tog Daniel med sig Oliwer på en liten biltur, den slutade i Nora med ett besök på
 toa.
 sen fanns de plats för en Nora glass.

Här hemma roade Thella och jag oss i tvättstugan.
 här visslar hon till E.M.D Baby Good Bye
 sen strejkade hon en stund.
 fick locka med lite bulle då blev hon gladare.
 Några av bullarna, visst ser de bra ut  mamma?

VId 7 tiden åkte Daniel iväg till en kompis, de skulle ha killkväll med öl och chips. Själv fick jag nöjet att lägga barnen.
Vilket gick rätt bra, Thella hade inte sovit idag så hon somna innan vällingen var slut. Oliwer läste jag 2 sagor för sen somnade han själv. Och själv blev jag sittande här framför som vanligt. La in lite kort på facebook och nu bloggar jag. Fasen vad aktiv jag varit i 2 dagar nu, kanske ska ta en semester dag imorgon och låta Daniel jobba lite här hemma.
Han har inte fått chanse nu när jag bakat hela tiden. Japp så får de bli.

God natt på er. kram



Kommentarer
Malou

Jag vill också kunna baka bullar, men jag lyckades inte. Och går det inte första gången ger jag upp. För så roligt är det inte.

2009-08-13 @ 10:00:28
Lollo

gud vilken bakmamma....

2009-08-13 @ 10:43:46
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
sofia

Barnen leker så fint så att jag kan sitta framför datorn...Underbart!

Börjar ni inskola T på dagis nästa vecka?



Kram Sofia

2009-08-13 @ 16:11:09
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Eva

Så mycket som du har bakat nu de två senaste dagarna har jag nog inte gjort under hela min livstid... :) Du förtjänar definitivt en slappdag i morgon!

2009-08-13 @ 18:05:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0