Fortfarande feber

Ja lilla gumman verkar inte bli av med sin feber. Hon somnade ju 9 igår kväll och sov rätt bra under natt.
Men vaknade 8 imorse och vill ha välling. Sen somnade hon om och när jag försökte väcka henne vid 11 tiden, ville hon inte alls upp. Fick lägga ner henne igen, så hon skulle lugna ner sig lite. Då somnade hon om och vaknade inte förens kl 13. Så de blev rätt många sovtimmar för den damen.

 sover så söt.
 vill jag verkligen vakna nu?

När jag äntligen hade fått upp henne var de lite go i henne iallafall. Fick i henne lite mat och lite vatten.
Sen ville hon bara mysa i soffan, febern låg då på 38,5.
 torkar munnen

Imorse innan Daniel åkte till jobbet lämnade han av Oliwer hos Amilia. Tack snälla Emma för du tog hand om honom.
Han hade de nog väldigt mycket roligare där än här hemma.
Iallafall när han kom hem lite efter 3 hann han inte mer än in, förens han undrade vad vi skulle göra, eller vem han kunde leka med. Ungar alltså att de bara orkar.

Jag lyckades spela lite kort med honom innan Thella tröttnade, så sen försvann han upp på rummet till sitt älskade star wars. Ja på tal om de så sa han en rätt rolig grej till Daniel imorse.
De ha lite bråttom så inte Daniel skulle komma försent. Men Oliwer ville ställa upp alla sina star wars rätt innan de kunde åka. Så Daniel sticker in huvudet för att tjata lite. Då svara Oliwer
-men pappa om du slutar tjata så går de fortare för mig.
Mmm man undrar ju vem han har lärt sig de ifrån.;-)

Lite innan 5 var Thella super gnällig och hängig, så då kollade jag feberna igen. 39,9 stackarn inte konstigt hon var ledsen. Fick i henne lite alvedon sen vill hon ligga i sin säng en stund. Så där låg hon i 1 timme och bara tittade.
När alvedonen gjort sin verkan kom hon upp och ville vara med lite igen.
Daniel kom lite efter 6 så då åt vi lite kvälls mat. Innan de var dags att göra barnen klara för natten.
 smörgås är gott. Soppan gick oxå ner men inte lika lätt.

Snälla Emma höll mig uppdaterad under dagen med kort på Oliwer, så jag visst vad han höll på med.
 Här är på den glade götebrogaren.

Oliwer pratar nämligen som en sån nästan hela tiden, förstår inte vad han har fått de ifrån. Vi har inte varit där och vi känner igen som pratar så?

 Thella försökte se lika dan ut som Oliwer. Lyckade ganska bra för att vara nyvaken.


Sen hade Emma tydligen dagisverksamhet i hemmet. Bra dagis som bjuder ungarna på glass:-)

Tack Emma för idag, du är guld värd.

Nu ska jag krama kudden för vem vet hur natten blir.

Kram på er


Kommentarer
Malou

Men göteborksa pratar han väl inte? Men nåt konstigt är det i alla fall. :-)

2009-08-19 @ 08:39:33
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0