Grattis lillebror på19 årsdagen.

Måste börja med att gratta lillfisen på hans födelsedag som var igår.



Hoppas dagen var bra och att du fick mycket bra grejer tills du ska flytta hemifrån nu.
Kram från oss i storstan.

Sen måste jag skicka ett stort grattis till Sofia och Jimmy som gifter sig igår.
Synd att jag inte kunde komma och kolla i kyrkan, hade varit super skoj.
Men får helt enkelt kolla in alla kort som Eva lovat ta.

Nu tillbaks till verkligheten.
Tänkte passa på att skriva lite här medans jag väntar på att Thella ska sova en stund. Hon vaknade igår kväll runt 11 och var jätte varm. 38 grader feber och sen passa hon på att kräkas lite i vardags rummet och i köket. Så hon låg snällt med oss och kollade på Benjamine Butten filmen. Efter den somnade hon i sin säng igen och sov tills halv 8 imorse. Nu kändes hon lite varm igen, men hon har behållit vällingen hon ätit nu på morgonen. Så jag hoppas att de vara lite feber kräkor. För någon magsjuka har vi inte tid med nu.

Idag hade vi tänkt lägga golvet nere på toan, barnen skulle få vara hos farmor och farfar en stund. Men nu blir de bara Oliwer som får åka till dem. Han håller föresten på att gå igenom alla sina leksaker, för att se om de är något han kan sälja på loppis.
Ja vi får väl helt enkelt se hur de går med golvet och Thella idag.
Nu får de bli lite uppdatering istället.

Torsdag 13 aug

Daniel tog bilen till Staffan kvällen innan så idag tog vi en promenad upp på stan för att hämta hem den.
Denna promenad som brukar ta mig ca 30 minuter tog oss idag nästan 2.
Hur lyckas man kan man ju då undra. Tja de är inte så himla svårt men en man och 2 barn i släptåg.
De blev en heldel lek och bus stop på vägen.
Som här tex
  skulle kolla om de kunde stå utåt med fötterna.
 en annan rolig tävling som jag inte riktigt fattade.

GUNGAN

När bilen var hämtad åkte vi en sväng till Willys och handlade. Hyre med oss 3 filmer från videostället på väster.
Sen åkte vi hem för att laga lite mat och fixa lite mer här hemma.
Resten av dagen har jag inte en aning om vad vi gjorde. Var säkert något bra, ju just ja.
Oliwer åkte hem till kompisen Neo några timmar, här hemma fixade vi inför middagsgästerna som skulle komma kl 5. Blev lite förskjutet då de hände en liten bilolycka, men de ordnade sig och vi kunde börja grilla 1 timme senare än planerat. Så kvällen blev tillslut toppen iallafall.

Fredag 14 aug.

Grannen Isa ringde på morgonen och ville leka med Oliwer, så de var sysslesatta ett tag.
Isas lillebror Anton kom oxå över en sväng och ville leka,menas deras mamma var iväg till affären en stund.


Sen blev de pannkakas lunch till Oliwer stora glädje, Thella hjälpte mig att fixa smeten.
  syskonen bus stjäl lite pannkaka innan den är klar.

Den super duktiga pappa höll på med toagolvet HELA dagen, så nu är de nästan helt klart för läggning.
 vart leder dessa smutsiga fötter.?
 ah här slutar spåren.
 här sitter den skyldige.
 men visst kommer de bli fint. (synd bara att vi inte har råd med resten.)
 sen fick jag oxå göra lite nytta.

Efter maten tog jag med mig barnen på en promenad till konsum. De blev lite lekstop på vägen.
Och innan vi gick hem var vi med Oliwer till kompisen Linus, som ringt för att kolla om han ville leka.
 oj Oliwer slog i foten, så snälla Thella kom för att blåsa.
 och pussa såklart.
 gullisar.
 Thella körde Oliwer till skolan.

Efter att Oliwer var lämnad gick Thella och jag hem till pappa. Han slett som ett djur med dessa kakelplattor, men de kommer bli såååå fint.
Snart var kl 5 och de var dags att hämta hem Oliwer igen, jag tog cykeln och hämtade honom.
Efter maten och badet la vi Thella och sen hade vi lite myskväll med Oliwer. De blev lite popcorn och godis i filmsoffan.
När sen Oliwer somnat kollade Daniel och jag på en film till innan vi däckade i sängen helt färdig.

Lördagen 15 aug.

Thella vaknade runt 4 och ville inte alls sova ensam i sin säng. Daniel låg redan inne hos Oliwer så jag tog med mig Thella in till mig. Sen låg hon för och snurrade men sa inget. Gav henne lite välling och runt halv 7 somnade hon igen.
Men kl 8 tyckte hon och Oliwer att de var dags att gå upp. Snälla Daniel tog med sig barnen ner så jag fick sova en stund till. Kl 10 fick jag upp ögonen igen, kände mig rätt utvilad då.

 Fick detta urgulliga mms från Daniel.

Medans Thella sov middag spelade Oliwer ett nytt dataspel som vi hittat på nätet.
Legostar wars, han var helt såld. Hade kunnat suttit där resten av dagen om vi inte sagt nej.
 stör inte
 inte mig heller.

När Thella sovit så packade vi in oss i bilen för att åka på en liten utflyckt. Tänkte kolla in kalkbrottet där Daniel och jag förlovade oss. Men snacka om att blir besvikna. Vad de skitat ner och gjort de tråkigt. Inte alls lika mysigt som de var för 9 år sen.
 Började med att kolla på ankorna.
 och hänga lite i bommen.
 åå  inte så nära kanten, här var jag super nervös.
 de här monstret våga vi inte släppa lös
 lite fint var de så länge man inte tittade på marken
 fy vad folk skräpar ner. Hade tänkt fika här med de sket vi i.
 När vi kom till bilen tog ankorna en sväng till badet.
 Fick bli en bagagefika istället.
 man blir trött av att fika.

Sen åkte vi hem, och då kom Daniel på att Oliwer och han skulle leka gissa smaken.
Daniel var helt ivrig medans Oliwer var lite skeptiskt till att få grejer i munnen som han inte alls ville ha.
Men pappa var snäll (efter lite hot från mamma) så de blev bara choklad, ketchup, colasås och socker.
  fy vad otäckt detta är.

Sen tog jag med mig barnen ut i lekparken en stund innan de var dags för kvällsmat och sängen.

 någon tror visst hon är lika stor
 som storebror

Thella gungar

Till bolibompa fick Oliwer äntligen öppna sitt star wars ägg som han längtat efter i 2 veckor.
 Thella fick vara den som gav honom de.
 wow ni känner hur bra detta var va;-)

En sketen liten nyckelring och lite gelegodisar var de i den. Men han var super nöjd.

Ja de var dagarna som varit får väl se om de blir något bloggande om nya golvet ikväll.

Ha en bra dag









Kommentarer
Malou

Han älskar sina skor va? :-)

2009-08-16 @ 20:23:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0