Här händer de inte mycket

men någon tid att blogga har jag inte. Får inte ihop de men så är de iallafall.
Tog min i kragen nu ikväll och tänkte dela med mig om dagarna som gått. Imorgon är de en vecka sen sist.
Få vad dåligt av mig, nu är jag ju nästan som Lollo;-)
Ska göra ett försök till att minnas vad vi har sysslat med dessa dagar.

Just ja får börja med att säga GRATTIS till Yvonne och Gunnar som fick en liten Johan den 20 aug.
Ja du har Hanna och Simon en ny familjemedlem att leka med.
Oliwer frågade mig senast idag, varför inte jag oxå kunde ha 3 barn när Yvonne kunde?
Hmmm tål att tänka på...... NOT. Här är bebisfabriken stängde och nedlagd. Öppnas åter när de är männen som föder barnen genom snorren.

Fredag 21 aug.

Thella och jag traskade iväg på hennes andra inskolnings dag på dagis. Oliwer stannade hemma hos Daniel och byggde lego. (chockande va?)
Nå ja på dagis gick de lika bra som dagen innan. Hon sprang runt och kollade läget och sket i mig.
 på tomtebo fanns de en rolig båt som hon inte ville gå ur.

Efter dagis traskade vi hem till killarna, fixade lite mat åt Thella och slängde henne i säng.
Sen fixade jag lite med alla 5 miljoner papper jag fått från A-kassan och arbetsförmedlingen, de är fasen inget skoj de där.

Kl 13 åkte Daniel och Oliwer till skolan för att hämta hem kompisen Neo från "lekis". De lekte en sväng innan de var dags för mellis. Thella och jag hade fått med oss lite äpplen hem från dagis. Finns så många snälla människor längs vägen som ger bort äpplen. Så de blev en äppelpaj till oss vuxna då barnen nobbade den för chokladpuddingen.
 här spelas de Star wars på datorerna.
 oj då vad har hänt här?
                                           Svar: En viss Thella bus ville ha lite socker.
 alla sätt att ta sina AD droppar är tillåtna.
 Äppelpaj och chokladpudding (tror jag kamma hem några pluspoäng där)
 Efter mellis smörgåsen fick de lite chokladpudding
 de gick hem kan jag lova.

Sen slängde vi ut barnen för lite utelek innan Neo skulle hem. De röjdes på både baksidan och framsidan.
Killarna cyklade en del tillsammans med de nya barnen som flyttat in. En tjej som går i 2an och en kille som är 1 år yngre än Oliwer. Perfa tycker jag. Synd bara att Oliwer är så himla fjärtig och inte vågar prata med honom själv.
  Bakar kaka å då når man bättre om man står på en stol.
 ja killarna de kolla om gräsmattan var rätt klippt.
 mannen gjorde lite nytta.

Lördag 22 aug

Daniel dumpade oss här hemma och drog till jobbet. Så barnen och jag tog en tidig promenad till konsum.
Var tvugna att stanna var 3e meter för att Oliwer bara var tvungen att lyfta bort alla sniglar som låg på cykelbanan. Annars kunde ju någon bli påkörd. En mer eller mindre var väl min tanke, då de kryllade av dem små äcklen.
Fast lite små snuskigt är de ju när de knasstrar under hjulen när de går sönder. hhuuuuuuu

Efter maten och sovstunden fick de en chokladbit att dela på, båda var hur nöjda som helst.
  mums
 efter de skulle tandtrollen bort, och man måste ju stå på samma pall samtidigt.
Runt 3 kom farmor, farfar och kusinerna in till stan. De skulle upp för att se faster Nina springa något lopp.
Oliwer följde med dem och Thella å jag stannade kvar i lekparken och lekte med barnen på gatan.
 sandlådan fick ett besök
 och gungan såkklart.

Så fort Daniel kom hem slängde vi oss lite mat och gjorde oss iordning för kräftskivan vi skulle på.
Men först skulle Thella bli ut skjusad till stugan. Där ute väntade redan Oliwer hos farmor och farfar.
Dumpa barnet och sen fort in mot stan igen. Runt halv 8 var vi framme, "bara" 30 minuter försenade.
Kvällen var väl rätt trevlig, promenade hem var välbehövlig för figuren om inte annat.
Så kl 3 släckte jag lampan och somnade som en stock.

Söndag 23 aug.

De som är mest kontigt är ju varför man jämt ska vakna så himla tidigt när man inte har barnen. De går liksom inte ihop. Men i denna gång tvingade vi oss faktiskt kvar i sängen hela förmiddagen. Låg bara och slappade å kollade på alla skit program på tv:n.
Runt 3 tog vi bussen upp på stan, hade tänkt gå med de regnade lite titt som tätt, så de fick bli bussen.
Sen ut för att hämta hem barnen, fick i oss lite mat medans vi ändå var där.
 Ser nästan lite för stor ut för den där.

När vi kom hem fick Daniel tokspelet och gav sig  på våra stora töjor. (vet inte hur de stavas)
Så nu slår de inte i taket längre.
 och inte håller han i sig heller.
 innan barnen somnade hade Daniel en liten fästing koll på dem.

Somnade själv rätt tidigt denna kväll, var helt slut efter att ha haft en dag utan barn.
Kroppen klara knappt sånt nu för tiden.

Måndag 24 aug

Thella och jag gav oss iväg till dagis på förmiddagen. När de var avklarat var de tvättstugan som stod på schemat.
Dagen var rätt skön så vi var ute mycket. Hann med en sväng till Willys för att fylla på kyl och frys.
 Oliwers gamla sparcykel är Thellas favis.
 Vem gömmer sig i tvättkorgen tro?
 Daniel tog ett kort så ni verkligen får bevis på att jag tvättar.
 Gullungar.

På kvällen skulle jag upp på stan för att träffa Ingela och Kristin, så jag lämnade man och barn hemma.
 Oliwer fick visst i uppdrag av papsen att fixa kvällsmaten. Korv med bröd.

Jag hade de iallafall ur skönt som helst och hur trevligt som helst.
Tack tjejer de gör vi om snart igen.


Tisdag 25 aug.

Vaknade kl 8:30 och fick se att jag fått detta mms kl 8:00.

God morgon, måste ta in på hotell så man får sova ut nån gång. Gäsp, de här kanske ser mysigt ut men en har väldigt hög allsång i mitt öra och den andra föröker hänga på samma volym hjälp!!!
Dom har oxå hunnit med följa john över liten mammaleken hoppas du har en lika härlig morgon som jag ;-)

Själv kontrade jag Emma med detta.

God morgon. Vaknade nyss av väckarklockan 8:30. Thella ropar precis på välling och Oliwer sitter på sitt rum och ser på bompa. Så jag är rätt nöjd över min ;-)
 Nja kanske inte skrev riktigt så men på ett ungefär.

Sen fick jag bråttom med att komma iväg till dagis med båda ungarna. Fasen de kommer bli ett fasligt slit de här med att komma iväg med rätt antal barn, fullt påklädda, rätt saker till rätt unge för att inte tala om virriga mamma som ska komma ihåg att kliva i byxorna innan hon öppnar dörren. Ja som sagt detta kommer kräva en hårt koncentrerad mamma. Hur ska detta gå, inte min starka sida direkt:-)

 Thella vil inte alls med till dagis, utan la sig i en tyst demostration i min säng.
  Men så fort vi kom till dagis var de inga problem

När dagis timmarna var avklarade gick vi hem för att äta lite lunch och skicka lilltjejen i säng.
Oliwer spela lite dataspel och jag sökte lite jobb över nätet.
Så fort Thella vaknat igen hoppa vi i skorna och gick till bussen.
Åkte till Lillån för att sen gå till Coop, hade aldrig gått den vägen innan men vi kom fram tillslut.
Och med min vanliga tur hann vi med att se en äcklig orm oxå, precis innan vi kom ut på Coop parkeringen. Så den vägen gick vi inte hem. Utan de fick bli bussen hela vägen hem denna gång. Usch hatar verkligen de där ålande äckel päcklarna.
Hittade en kudde som Thella ska ha på sin samling, de var de vi var på jakt efter. Sen fick barnen lite korv mellis i grillen utanför. Perfa muta för snälla barn.
 redo för nya äventyr i lillån
 precis efter att detta kort tagits ser Oliwer skräcken i mina ögon.

När vi kom hem stannade vi ute och lekte i de fina vädret. Oliwer var till och med så modig att han började prata med den nya killen. Himla go lite kille. Hans kusin bodde visst i vår gamla radhuslänga, så han lekte Oliwer oxå med.
De lekte enda fram tills Daniel kom hem lite efter 7, så de var bara in och slänga något i deras magar och sen upp i säng. Oliwer var hel nöjd över att han vågat prata med killarna och att de lekte så bra.
Så hoppas bara att de håller i sig, vi ska ha gårdsfest på lördag och då ska de nya barnen vara med.
Bra för Oliwer för då kommer han lära känna dem lite mer.

 Oliwers fina blomma som han planterat på dagis gör sig fin på trappen.
 Thella försökte hänga på killarna som cyklade runt huset.
 Studsa boll är kul
 nya killen hade en jätte rolig bil tyckte Thella.
 syskonen som gör ALLT tillsammans.

När barnen tillslut somnat la vi oss till rätta i soffan och kollade på nya wallander. Himla bra enligt mig, inte helt lätt att räkna ut hur de låg till.

Onsdag 26 aug

Vaknade med ett ryck 10 i 6 av att en brandvarnare pep som bara den, fasen hjärtat stannade nästan.
Daniel var snabbast upp och hittade den som pep ner i hallen. Ingen brand utan bara en mupp brandvarnare.
Hade skit svårt att somna om efter de, Thella hade oxå vaknat av vårt lilla äventyr så hon ville ha välling innan hon somnade om igen. Så när kl ringde halv 9 var jag helt väck. De spö regnade ute så vi kom fram till att Daniel skulle ta bilen till dagis med Thella. Så fick han oxå pröva på inskolningen.
Oliwer och jag stannade hemma och tog hand om tvättstugan och bakningen.
Gjorde kärleksmums och muffins tills gårdsfesten på lördag. Ska hinna med att göra en omgång muffins till.
 lite tidsfördriv i tvättstugan.
 bakning på högsta nivå.

När Daniel och Thella kom hem, hade de fått sällis av Amilia som var lite leksugen. Eller hennes mamma var lite "varautanettbarnsugen". Tyvärr var både Oliwer och Amilia inte på sitt bästa humör under dagen, så båda var typ i luven  på varandra hela tiden. Men lite lek fick de till iallafall. Tror att Oliwer var mer sugen på att leka med nya killen igentligen för de märktes när vi gick ut och lekte. ¨Då var han så schysst att han dumpade Amilia på en gång för att sen cykla runt som en tok med honom.
Emma och Maja kom oxå förbi en sväng när vi var ute och lekte, så de fick bli så att vi tjejer var i lekparken och killarna cyklade runt. Själv sprang jag som en tok till tvättstugan med jämna mellanrum.
 amilia roade sig med att gå balansgång på sandlådan och maja grävde lite
 kan amila så kan jag med
 sen kom Thella på att hon var trött och inte orkade gå mer.

Undertiden vi var ute och lekte passade Daniel på att lägga golvet på toan. En platta hade visst sprukit för honom, men lite tur hade vi för en gångsskull. De var den som skulle vara under toan.
 en händig karl jag har
 
Fick till och med ett mms när jag kunde komma hem igen.

Lite efter 6 fick barnen komma in och börja göra sig iordning för natten. Idag var de badet som gällde.
 undrar varför de alltid måste ha detta smile?
 daniel stannade kvar ute och slipade sista dörren.

Efter att barnen somnat blev de en film i tvsoffan ikväll igen. Nu ska jag ta och göra sängen sällis.
Daniel ligger och kollar på någon skitfilm där inne just nu, men jag ska ta och hälsa John Blund välkommen.

God natt på er










Kommentarer
Malou

Vaddå töjor? Jag fattar noll. Är det grannarna/buskarna som heter så, eller vad?

2009-08-27 @ 12:58:59
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

Näe, det du va. du får faktiskt blogga oftare för ja orkar fasen itne läsa ikapp en vecka i taget!!! Sen tror ja du far efter tuja... ;-) Trodde du hade stavat fel till tröja jag asg dina stavfel är underbara ibland!!! Men dina punk kulor är ändrade... hihi...

2009-08-27 @ 21:24:36
victoria

Jag tror att det e förbjudet att blogga om chokladpuddig...och dessutom sätta in en bild på den!!!Fasen så sugen jag är nu!!!!VILL HA!

2009-08-29 @ 21:30:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0