Kväll igen.

Fasen vad tiden går fort.
Imorse ringde kl kvart i 8 och jag var verkligen helt vek.  Fattar inte hur de här ska gå med att komma till dagis i tid.
Idag kom vi iväg runt kvart i 9, väldigt bra för att var oss. Lämnade in Oliwer först, sen traskade Thella och jag vidare till hennes avdelning.

 stora dagis tjejen redo för avfärd.

Thella tog av sig skorna satt dem på rätt ställe och hängde in sin jacka.
Hälsade på fröken Christine och gick sen in för att kolla leksakerna.
Vi fastnade i deras hall för där hade de 2 "bilar" fast satta i väggen. De var verkligen super skojiga.
Efter de kolla hon in deras stora mat/lekrum, fanns massa skoj där oxå.
Först var hon hur cool som helst och ignorerade fröken när hon pratade med henne, men smällt hon lite och svarade på hennes frågor. Sen valde hon till och med att sätta sig i frökens knä istället för mitt. De sved i mamma hjärtat ska ni veta. Men nu vet jag ju att de inte kommer vara några problem iallafall. Hoppas kan man ju göra.
Efter 1 timme sa vi hej då och gick ut för att hämta Oliwer.

 trodde jag ja, hon ville inte lämna sin dagis gård.

När jag bärt ett skrikade barn ut genom grindarna var de bara att hämta nästa.
Ja vad hade jag väntat mig efter att lämnat Oliwer på dagis  1 timme , han har ju inte varit på dagis sen mitten av maj.
Klart som korvspa att han inte skulle med hem, de hade precis kommit ut och lekte jaga leken med tjejerna.
Som han saknat den pussleken, han tycker inte den är lika kul att leka med mamma. Konstigt va;-)
Lyckades iallafall få med mig honom utan att behöva göra som med syrran, orkar inte bära omkring på honom. Så de fick bli en mutglass på konsum istället.

Sen var de hem och laga lunch och slänga Thella i säng. Oliwer lekte på sitt rum och jag ringde viktiga samtal undertiden. Vi halv 2 tiden kom Emma med tjejerna.
Hon fick först färga mitt bedrövliga hår, efter de gick vi en promenad bort till Mega för att kolla deras utbud av kläder.
Hittade ett par termobyxor till Thella för 149:- men kunde inte bestämma mig vilken storlek jag skulle ha, så de fick vara för denna gång. Finns säkert kvar ett tag till.

 Oliwer och Thella tog en pause i letandet efter kläderna.

Hem igen för att sen skicka iväg Emma att handla lite kvällsmat. Idag blev de kokt potatis och fisk eller Mc Donalds om man ska vara riktigt ärlig och de är jag ju jämt. Tänkte ta lite kort men sket i de eftersom vi satt och svulla i såna onyttigheter. Räcker med att skriva om de bara.
Skickade ut barnen att leka lite på baksidan efter maten, de lekte som bara den.
Oliwer och Amilia hade hittat en skalbagge som helt plötsligt hade blivit Oliwers nya husdjur. För jag är ju en sån elak mamma som inte låter honom få en katt eller hund.

 å hej vad de lekte, å hej vad Maja gick bra nu.
 Oliwers nya husdjur.
 hmm undrar vad de hittar på för bus nu?
 Byggde en bondgård precis innan Emma och tjejerna skulle åka hem.


En väldigt sur son efter att han fått ett klart NEJ till att få en katt eller hund som husdjur.

Efter att alla leksaker var undan plockade och vi skulle gå in för att säga hej då till Emma med familj, bröt Oliwer ihop totalt. Han ville så gärna ha ett husdjur och skalbaggen fick han inte ta in för mig, så jag var en hemsk människa.
Han verkligen tokgrina, känne mig lite lite elak, men skaka fort bort de.
Här kommer inga levade djur in mer än fiskarna. De räcker gott och väl.

Men efter en smörgås och en saga var han på bättre humör. Hoppas allt är glömt imorgon.
Då ska vi till dagis en sväng på morgonen 9:30-11. På eftermiddagen ska vi hämta kompisen Neo på skolan, så de blir nog en toppen dag för Oliwer. Synd bara att de ska regna imorgon igen. Nå ja man kan inte få allt här i världen.
Inte ens en lite katt eller hund.;-)

Nu ska ta och surfa runt lite innan sängen väntar, blir en tidig morgon imorgon oxå.

Ha de så bra kram


Kommentarer
Malou

Tycker också du är taskig. Klart Oliwer ska ha en hund. En stor schäfer tycker jag! :-)

2009-08-21 @ 09:29:49
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

Vi har ju oxå haft fiskar o när de försvann så sa ja att vi kunde ha vandrande pinnar... Kanske vore nåt för oliver me =) Men gissa om barnen vart besvikna när de fick se va en vandrande pinne va... =)

2009-08-23 @ 07:43:10
Malou

NEJ, INTE vandrade pinnar, kommer du ihåg Malin när vi hade det? Shit. asg Emil och jag pratade om det här om dagen, att vi inte har hört talas om pinnarna på jätte länge, visste inte att de fortfarande fanns kvar.

Varför bloggar du inte? Nyfiken på vad ni gör om dagarna. :-)

2009-08-25 @ 19:11:24
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Anonym

nu börjar ju t o m jag bli bättre på att blogga än dig

2009-08-26 @ 08:27:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0