Loppis, gårdsfest och 55 årskalas.

Så kan man sammanfatta helgens bravader.

Lördagen 29 aug.

Ringde klockan redan 8, hade en del som skulle hinnas med innan loppisen började kl 10. Vi var klara och på plats 20 i 10. Då skulle allt plockas upp oxå men vi hann.
Daniel var hemma en vända på en gång för att hämta mer grejer. Fick inte in allt första vändan.
Loppisen var emellan 10-14 och de timmarna gick jätte fort, barnen var super duktigt.
Oliwer stod och sålde sina grejer helt själv. 180:- fick han ihop, men sen köpte han en star warsfilm för 1:-
Daniel och jag sålde skit för runt 1300:-, rätt nöjda var vi, blev av med mer än hälften av alla saker vi hade med.
Så de gör vi gärna om nästa sommar, för skit lyckas man alltid samla på sig av någon konstig anledning.

 kom och köp.

Han hade nog gärna sålt Thella oxå, för han gillade inte när hon kom och lekte med hans grejer som han skulle sälja.
(och JA för er som undrar Thella bor i sin hjälm)

 inte lika ivrig säljare men söt är han utan skägg.

 Familjen Haneskogs nyaste medlem 9 dagar gamla Johan.
(hmm blev lite förvirrad med namnet, Daniel säger att han inte hette så, men jag gör en chansning)

 En trött Thella i bilen hem.

 En väldigt nöjd son efter dagens super klipp för 1 kr.

Vi var hemma igen runt 3, då var de bara att slänga Thella i säng, sätta Oliwer framför nya filmen och sen sätta igång med förberedelserna inför gårdsfesten.
Precis när de skulle börja kl 5 kom värsta regnskuren, vi väntade ut den men sen blev de party.
Kanske inte helt sant, men de blev väldigt trevligt och de kom väldigt mycket folk.
Fler än vad vi hade hoppas på. Alla nya och yngre grannar var där, så de var riktigt trevligt.
Tror föresten bara vi saknade ett par nya grannar.
Thella höll ut tills lite efter 22:00 och Oliwer å Daniel var ute tills lite efter 24:00.
Så de var som sagt en lyckad kväll. Oliwer hade jätte skoj med alla nya kompisar.

   trevligare grannar får man leta efter.

Söndag 30 aug.

GRATTIS SVÄRMOR/FARMOR PÅ 55 ÅRSDAGEN!



Hade hoppas på att få en lite längre sovmorgon idag, men så var icke fallet.
Thella har sovit oroligt hela natten, runt 4 försökte jag ha henne sovandes i vår säng, funkade inte.
Näsdroppar var heller inte att tala om, genom förkyld lite envis skit unge var hon då.
Så hon åkte tillbaks till sin säng och somnade tillslut om efter lite välling i magen.
Men halv 8 ville hon inte sova mer fast hon var helt slut, orkade knappt hålla ögonen öppna.
Kvart i 9 var hon på sitt mindre bra humör och skrek så hon väckte stackars trött Oliwer oxå.
Sen låg de i vår säng och kollade på film en stund, medans jag försökte somna om.
Jag trodde Daniel gick och satte sig vid datorn eller intog Oliwers säng, men så var inte fallet.
Istället hade han gått ut och städat upp i tältet vi hade suttit i kvällen innan.
Han hade till och med burit in alla våra utemöbler och grill. Tack snälla älskling du är toppen.

 2 trött barn som inte kunde sova mer.

Eftersom varmvattnet lever sitt egna liv nuförtiden, så kunde jag inte duscha på morgonen vilket var väldigt behövligt igentligen. De andra fick helt enkelt stå ut med min doft undertiden jag var ute och hjälpte till att ta ner tältet. Daniel tog inne jobbet med barnen, frukost och läggning av Thella.

Som tur var kom varmvattnet tillbaks innan vi skulle åka på 55 årskalas vi Lången kl halv 1.
Stannade till och köpte en blomma från barnbarnen på Coop, hade tänkt handla på Mega men blomsteraffären där hade stängt på söndagar.

På landet bjöd födelsedagsbarnen på middag. Himla gott var de oxå, hann med en fika också innan vi åkte hem runt 4.
 barnbordet med Matilda, Gustav, Oliwer, William, Alma och Isac. 
 55 åringen och Isac
 mys med pappa innan fikat.
 pappa och Thella vilar lite.

Så fort vi kom hem tog Oliwer cykeln bort till Noel. Sen lekte de hela eftermiddagen fram tills 20 över 6. Thella och jag var ute och åkte lite sparkcykel medans Daniel satte på lysen på Oliwer och min cykel.

 Oliwer gjorde ett byte sparkcykeln mot hans star warspistol.
De tyckte Thella var oxå, tills hon insåg att HON skulle behöva gå hem. Fy vad hemskt, så då slängdes den i marken med ondablicken.

Sen åt vi lite rester sen gårdagens grillat och slängde sen barnen i säng. Tog en stund innan de somnade men nu jäklar är de kväll. För nu ska mamma softa i sängen med godis skålen.

På återseende.



Kommentarer
Malou

VAD är det jag ser? Sålde du tomtar??? Det trodde jag inte om dig Malin.

Och inte för att vara petig, men ta av Thella hjälmen, det är ju farligt att leka med den på.

2009-08-30 @ 21:55:59
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Elle

Hej hej! Verkar som ni haft en trevlig och lönsam helg ;-). Vi var i Hultsfred på marknad, Emmy och jag, var inget att ha kan jag säga. Dessutom var ju inte ni där, det gjorde ju det hela ännu tråkigare. Men nu dröjer det inte så länge till vi ses. Kramar

2009-08-31 @ 20:01:24
Jessie

Sover hon i sin hjälm me??? fniss

2009-08-31 @ 20:47:28
URL: http://jessiekotten.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0