Lugn Fredag

Morgonen var hård, ville inte alls gå upp när klockan ringde vid 8.
Men barnen kom upp rätt fort och när jag väl lyckats kravla mig ur sängen så blev jag rätt pigg ja mä.
Kom i tid till dagis gjorde vi oxå. Lämnade av Oliwer först och tvingade honom vinka i ett fönster.
Tänkte att de kanske skulle vara bra för Thella, att hon såg honom vinka först så hon visste att hon ox¨kunde göra de. Men Oliwer som nästan alltid har gjort så, hade tydligen blivit alldeles för stor för sånt över sommaren.
De var ju jätte pinsamt att stå där och vinka, för att inte tala om när elaka mamma slänger iväg ett gäng slängpussar. Då höll han på att bryta ihop, jag kommer bli portad från skolan när han börjar där om ett år:-)

Gick sen över med Thella. Allt gick super bra tills vi kom in på hennes avdelning och de inte fanns någon där.
Hon ropade efter barnen och jag sa till henne att gå och kolla inne på den andra avdelningen brevid.
Hon började springa mot dem men tvärstanna och satte sig på golvet och började grina.
Katastrof de hängde ju ett tigerhuvud i kartong på vägen, å de var såååå otäckt.
Bra typiskt att hon skulle se de för första gången när jag skulle lämna henne. Men efter att jag burit upp henne och vi klappat lite på de blev de bättre.
Gick in till kompisarna och hon började leka på en gång. Så jag frågade en fröken om jag skulle gå på en gång eller var kvar lite. Hon tyckte jag skulle gå. Sa hej då till Thella men då ville hon inte att jag skulle gå för hon vill ha en kram och vinka i fönstret först. Klok dotter vi har.
Fröken och Thella gick till fönstret och jag sprang ut för att vinka, fick vink och pussar tillbaks. Sen gick jag så jag slapp se om hon blev ledsen.

Kändes faktiskt inte alls jobbigt att lämna henne, var mycket värre med Oliwer. Men nu vet jag att hon har de bra, eller de visste jag med Oliwer oxå, fast på någotvis  känns de bättre nu.
Gick hem å betalade räkningarna, alltid lika skoj. Undrar vad jag ska köpa för de 400:- jag har kvar på mitt konto?
Tur vi ska ha loppis imorgon, hoppas  på att få in en liten peng iallafall.

Innan barnen hämtades igen 11:45 hann jag slänga ihop ett gäng muffins till gårdsfesten på lördag.
Fick lite bråttom att hämta barnen, så jag tog cykeln. Inte så skoj när jag sen skulle hem med Thella i vagn och en cykel. Men de gick bra och vi hann hem innan regnet kom.

Thella somnade på en gång, Oliwer fick besök av grannpojken Noel. Så de roade sig själva i 2 timmar innan jag gav dem lite mellis å slängde ut dem. Daniel och jag rotade fram allt skit vi hade som ska säljas på loppis i Rynningen i morgon. Så kära vänner har ni vägarna förbi kom till Rynninge loppis 10-14. Vi täntke ge oss på att sälja Oliwers gamla urvuxna kläder, en massa leksaker,skor, böcker och annat smått och gott.

På eftermiddagen försökte Daniel och jag hjälpa grannen Peter att sätta upp partytältet inför morgonsdagens gårdsfest. Gick sisådär men lite fick vi ihop iallafall. Sen var vi tvugna att åka iväg och handla innan barnen skulle sova. Lyxade med lite Mc Donalds idag för vi var inte hemma igen förens lite innan 7.
I med maten och sen i säng med ungarna, imorgon kommer de bli en lång och jobbig dag/kväll.
Efter att de somnade har mannen och jag bara suttit framför datorn eller tv:n och bara varit så himla skönt.
Men nu ska jag hoppa i säng så ja orkar med morgondagen.

Dagens bilder, de blev inte så många men håll tillgodo.

Daniel stod ute på alltanen idag, och stampade till lite. Jag skällde på hon för jag trodde han höll på att skrämma iväg den äckliga ödlan. Ja de låter kanske konstigt, jag tycker den är äcklig men man behöver ju inte skrämma ihjäl den för de. Han skrattade och sa att de inte var de han gjorde.
Efter ett tag fick jag ett mms till min mobil med texten
Hej hej och denna bild

 hatar dessa djur.

Ja så nu har vi tydligen ett j..... zoo på vår alltan. För på första trappsteget ligger de en orm och en ödla och solar i värmen. Ska sätta upp ett parasol så de blir skugga där, för nu fasen får de vara slut på äckelpecklarna.

(Måste oxå passa på att tack min underbara man för att han delade med sig av denna upplevelse. Som kommer förfölja mig i mina drömmar hela natten. Tack tack. Plus att de kommer ta mer än 1 vecka innan jag komme våga gå ut på baksidan nu. Jag som precis börjat koppla av på framsidan sen förra veckans orm upplevelse.
Åter igen ett stort TACK.)

 påväg till Willys hjälpte Thella pappa att köra.

 Robin Hood som ljudsaga perfekt avslut på dagen.

God natt kära bloggvänner.



Kommentarer
Malin

Åh bara ryser när jag såg ormen... bläää

2009-08-29 @ 06:33:40
URL: http://malin-westerback.blogspot.com
Malou

Usch vad äckligt .:-( Tänk om ni har dörren öppen och han kommer in i huset? BLÄ

2009-08-29 @ 10:41:23
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

Men va trevlig me ett zoo!! Vi kan bidra me spindlar, mygg o långben =) HELT GRATIS!!!!!! asg

2009-08-31 @ 21:08:19
URL: http://jessiekotten.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0