Nu är de röj på gatan.

Jajja men fasen vad killar de finns här nu, idag har Oliwer lek med Noel här inne i 2 timmar. Självklart var de star warslego som stod på leklistan. Oliwer han var i himelriket under den tiden, fatta att de är någon som orkar med hans tjat om olika gubbar och krig.

Men vi tar väl dagen från början och de var en början de.
Igår kväll var jag vaken alldeles för länge och bara för de så vaknade Thella runt halv 8.
Hade mannen varit smart hade han gett henne välling i sin säng, hon brukar somna om då.
Men icke sa nicke utan han la in henne i vår säng och trodde väl att hon skulle somna om.
Så de var den sovmorgonen de. Å ja nu gnäller jag kanske lite för mycket, normala familjer går upp halv 8.
MEN vi är ingen normal familj, kommer kanske att behöva bli de snart tyvärr.
Har 1 år på oss att sakta men säkert vänja oss vid tidiga mornar.

Idag var Oliwer oxå med på dagis, eller inte på Thellas avdelning men på sin egna.
Jag höll mig lite i bakgrunden idag å de gick riktigt bra.
Imorgon ska vi pröva på att lämna Thella 9-11:45, kommer nog skära i mamma hjärtat när jag går.
Men de kommer nog gå bra, gillar verkligen personalen så de känns tryggt.

Tog detta kort innan vi gick till dagis.

Lite suddigt men de var så söta.

Efter dagis fixade jag lite lunch och la Thella. Oliwer och jag plocka lite inne på vinden för att se vad vi ska sälja på loppis nu på lördag. När Thella vaknade hittade vi denna äckel peckel på alltanen.
 å inte fasen gick han sin väg heller.

Sen tog vi bussen upp på stan för att köpa present till lilla Johan. Köpte de gamla vanliga inne på Våra Små, köpte oxå med mig regnskyddet till vagnen som jag tänkt så länge.
På KappAhl köpte jag lite nytt till Thella, Oliwer hittade sina favisar på H&M.
Idag kom han hem med 2 nya, den 3e han ville ha fanns inte i hans storlek.
 En väldigt lycklig son. Gissa varför?
  lite fika innan vi åkte hem.

Hemma på gatan var grabbarna ute och röjde, Oliwer hann inte mer än hem förens hjärmen åkte på och cykeln trampades varm. Först körd de några varv, sen ville Oliwer visa Noel sitt rum.  Å de var han inte sen med att hänga på. Halv 7 skulle Noel hem, så då hängde Oliwer bara med honom hem för att se hans katt.
Trodde jag ja, han kom hem och sa att han ville vara ute en stund till för den nya kille och hans kusin var fortfarande ute och cyklade. Så 5 över 7 fick jag dra in pojken med våld. Fasen inte lätt att vara hård när de andra fick vara kvar ute, men någon gång måste man ju få kväll oxå. Plus att Thella var trött och ville sova, enligt mig inte henne.
 laser var de här...
 resterna efter de hårt slagfält
 Thella ville inte heller gå och sova, utan skulle minsan oxå ut och cykla.

Nu sover iallafall barnen sen några timmar och jag ska krypa ner jag med. Är helt slut i kroppen efter denna dag.
Daniel åkte till en kompis direkt efter jobbet, så honom ser jag väl inte förens imorgon när man slår upp ögonen.
Nej som sagt nu väntar sängen, för imorgon är de en tidig dag på dagis.

kram på er



Kommentarer
Tezz

Sovmornar är skönt, och man blir inte alls glad när man går miste om dem... Här har vi haft en lååång sommar fylld av sovmornar, men nu har storkillen börjat 1:an så nu får vi fint släpa oss upp vid 7 varje morgon. Har inte riktigt vant mig än kan jag säga...

2009-08-28 @ 10:21:35
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0