Ny vecka, nya bekymmer.

Idag har Thellas förkylning varit lite bättre. Inte lika mycket snor och inte lika grinigt barn. Sen har Oliwer börjat hosta och harkla sig hela tiden. Å nu ikväll rann näsan allt lite på honom oxå. Å att Daniel sen ojat sig hela dagen gör inte de hela bättre. Han har legat i sin säng emellan åt och halvslumrat. Kommer inte sluta bra de här.

Thella var hemma från dagis idag, så de skulle slippa hennes rinnande näsa. Men imorgon är de dagis som gäller för båda barnen (om nu ingen av dem är sjuk) De skulle gått 9-14, men imorse ringde de ifrån ett av mina gamla jobb. De ville att jag skulle jobba några timmar imorgon.
Vilket jag självklart ville. Så de blev till att ringa runt till dagis, barnvakt och dagis igen. Sen var de fixat och klart. Imorgon går de 10:45-16. För snälla farfar ställer upp och hämtar dem.

Idag här hemma har de inte hänt allt för mycket. På förmiddagen plockaded jag lite med den rena tvätten som växer som ett berg. När Thella somnat fick jag ett ryck och städade av nedervåningen och bärde upp alla kartonger sen loppisen. De blev ju tyvärr lite kvar, och de kunde inte stå nere i vardagsrummet och ta plats. Känns lite bättre för samvetet att de står och tar plats på vinden istället. Då slipper vi se de iallafall.:-)

 provade Oliwers nya skor. Passade perfa så nu vill hon oxå ha såna;-)

På tal om skor så verkar de vara en gäng "inne" ungar på Thellas avdelning. Fasen förra veckan i Fredags när jag lämnade Thella stod de BARA puma och nike skor där i st 22-23-24-25.
Fasen själv fick jag inga såna skor förens jag köpte mina egna,,, hmmm vänta nu jag har nog aldrig ägt ett par puma eller nike. De var visst ett par fila jag köpte på gymnasiet och de kanske inte ens är något stort märke inte vet jag.

På eftermiddagen kom Oliwers kompis Linus förbi och hämtade upp Oliwer för lite lektajm.
Så Thella blev plötsligt väldigt rastlös och hängde på oss hela tiden.
Fick henne att pröva sina nya kläder som jag köpte förra veckan.

Thella sinnnnnn (fin) sa hon och dansade runt.

Oliwer fick en star wars tröja till och den skulle Thella absolut oxå ha på sig.
 här nynnar hon på star wars sången.


Får nog bli till att köpa en star wars tröja till henne oxå.
För sen ville hon inte ta av sig den, tur inte Oliwer var hemma och såg de hela.

Lite efter 4 tog jag Thella i vagnen och gick hem till Linus för att ta hem Oliwer.
Vi passade på att ta en promenad till konsum för lite mjölk inköp.
Skulle ha frimärken oxå men självklart är de ju de man ska ha som man glömmer att köpa.

Kom hem igen lagom tills de var dags att slänga lite mat i magarna på barnen. Oliwer ville inte se bompa utan vara ute och cykla med grannpojken. Så 20 i 7 fick han komma in för att hoppa i duschen innan säng gång.
Hade hoppas på att barnen skulle somna tidigt ikväll, men så var inte fallet.
Lite efter 20:00 låg båda barnen inne våran säng med Daniel och snorade ikapp.



Runt halv 9 fick Thella lite mer välling och inlagd i sin egna säng. De gjorde susen för sen somnade hon. Oliwer och jag gick och la oss i hans säng, då somnade båda på stört. Vaknade sen lite efter 21.
Å har suttit här framme sen dess.

Men nu ska kudde kramas innan något av barnen vaknar igen.
Ha de så bra.

Kram



Kommentarer
Malou

Så go hon är stora tjejen. :-)Sååå "sin" så.

2009-09-01 @ 20:20:48
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

här e de oxå fullt me sjuklingar =( så typiskt när dagis o skolor drar igång igen men inte ett dugg förvånande. Håller tummarna att ni slipper sjuklingar!!

2009-09-02 @ 18:51:50
sofia

Hej Malin!

Vi har också det förkylt här hemma men,men man ska väll vara glad så länge man slipper svininfluensan=)!



Måste erkänna att jag köpte ett par nike till Neo igår=))) de kostade dock bara 299:- på stadium och av erfarenhet vet jag att de håller i längden,he,he!



Vad kul att du ska tillbaks till ditt gamla jobb!



Vi får höras snart så våra fina killar får leka lite!



Kram Sofia

2009-09-02 @ 20:44:44
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0