Snurriga nätter och feber.

Är vad vi har att bjuda på. Thella var feberfri under halva dagen igår. Men såklart kom den tillbaks på kvällen.
Hon fick en alvedon innan hon skulle somna, men de gick nog direkt upp i hjärna. För sen fick hon värsta energi kicken. Hon somnade inte förens efter 9. Själv hade jag världens huvudvärk. Som vanligt känns de som.
För jag har haft den några dagar nu, har den även idag. Så nu är jag lite trött på den.

Börjar med lite kort och info om gårdagen.

Hände annars inte så mycket igår, Thella var som sagt lite knällig bitvis.
Daniel och jag röjde lite i förrådet och putsade några pinnar att ha emellan spaljen i trappen.
Sen körde Daniel på sista lagret av allt skit som ska vara under klinkersen på toa govlet. Så nu mina vänner kan vi göra golvet. Bara lite svårt att göra de med 2 barn runt benen.
På kvällen lyxade vi med pizza, ingen hade orka att laga mat.

 dricka vatten med sked var lite klurigt.
 mellis framför tv:n.
 redo frö golv.

Fick ett mms från Eva på en bild av brudparet Sofia och Jimmy.


Igår kväll eller i natt vaknade Thella igen med hög feber, så hon ville bara ligga på mig med huvudet intryckt i min hals. Inte alls så skönt som man kan tro. Jag har sovit mindre bra inatt och de har nog hon oxå.
Halv 9 imorse gav vi upp efter att ha försökt få henne att sova se 7.
 ligga på mamma är skönt.

Då hoppa jag in i duschen för att förska bli människa igen. Gick sisådär.
Tog mig iallfall upp till arbetsförmedlingen och skrev in mig. Hade himla tur för de var massor av folk där inne när jag kom halv 11. Men precis då ropade en kille att de som bara skulle skriva in sig kunde följa med honom till ett rum.
Annars kunde de ta flera timmar att vänta sa han. Så jäklar vad fort jag sprang efter honom in i rummet.
Så där inne satt vi ett 10 tal muppar och väntade på vårt öde. Nja kanske inte riktigt så men vi fick lite info och några papper att fylla i. När de var klart hade de gått ca 40 minuter vilket var helt ok.
Hann upp och köpa mig en ny almanacka oxå, innan de var dags att åka hem.

 39,5 i feber hade denna tös när pappa skickade mig denna bild.

Han hade fått i henne lite alvedon och sen hade hon somnat igen. Sen sov hon tills kl var runt halv 4, så nu ikväll är de någon som inte vill somna. Konstigt va???

 Killarna körde lite star wars krig medans Thella sov.

När vi ätit lite kvällsmat gick Daniel ut för att jobba lite på mässingsgrejerna som ska vara i trappen.
 Han är så duktig min gubbe
 kämpar på som aldrig förr
 fina va?

Nej nu måste jag ta en dotter som ligger i sin säng och ropar
-MAMMA MAMMA MAMMA MAMMA

Vi hörs en annan dag. Imorgon är vi tillbaks till verkligheten igen, då Daniel börjar jobba.
Hoppas Thellas feber börjar ge med sig snart, hon hade ju inskolning på onsdag men de kommer nog ine bli något med de. Funderade lite på om de är 3 dagarsfebern hon har, för de är bara feber och hon har inga tänder på gång nu. Nå ja de återstår att se,  är 3 dagars borde de vara sista dagen imorgon.

Hej svejs på er.





Kommentarer
Malou

Lillpluttan! Tycker så synd om henne. :-( Men har hon inte haft 3 dagars feber innan? Eller kan man få det fler gånger?

2009-08-17 @ 20:20:19
Syster yster

Ja du Malou de var en bra fråga. Har inte antecknat att hon haft de. Men har ingen aning om de kan ha de flera gånger.

2009-08-17 @ 21:16:12
URL: http://familjenwiden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0