Alla baccilusker verkar tro att de är välkomna till oss.

Förstår inte vad som får dem att tro de, har ingen skylt
välkommen in på dörren. :-o

Nå ja denna gång är de jag och ev Oliwer som har åkt på
förkylning och virus på tungan.
Ja jo de låter lite skumt, men de är inget emot vad de känns
i munnen kan jag lova. Fasen en bra bantningskur innan
jul verkar de vara iallafall. Så något gott för de med sig.;-)

Ska ta de från början så ni slipper sitta som frågetecken.

Förra lördagen tyckte jag min tunga svullnade upp på
kvällen. Kunde inte komma på något ovanligt som jag ätit.
Sen under söndagen började de sticka och göra ont i den.
Nu denna veckan har de gjort skit ont när jag ätit och drukigt.
De som hjälper till att lindra de lite är att stoppa ner tungan i
kallt vatten. Ser kanske inte allt för normalt ut, har jag fått höra.
Tycker inte de ser jätte konstigt ut på tungan mer som vanliga
förkylningsblåsor, fast dessa gör 100 gånger mer ont.

Tyvärr verkar de som Oliwer oxå har fått besök av dessa
elaka figurer. Han hade några stycken på ena sidan av tungan.
Stackarn hoppas verkligen inte han får lika mycket som mig, för
de är inge skoj. Ont gör de och ingen hjälp fanns de heller.
(Återkommer till de senare)
 lite röd prickig och svullen.

Tisdag 15 dec.

Idag började jag halv 8 och de var skit svårt att komma upp
ur sängen idag. Hade lätt kunnat ligga kvar många timmar till.

På "jobbet" åkte en av mina arbetskollegor hem för att ta VAB.
Så jag fick en vik dag från 9-16:30 inte helt fel.

Efter att jag slutat cyklade jag till dagis för att hämta hem barnen.
Gick ganska snabbt att få på dem idag, vi kom nog iväg redan lite
efter 5. Sen att vi inte var hemma förens runt halv 6 är en annan
sak. Vi fick ju faktiskt skotta lite på framsidan när vi kom hem.
Inte för att de hade kommit mycket snö men de var lite skoj.

 ikväll blev de yougurt och smörgås till kvällsmat.

Det började snöa en heldel efter att vi kommit in, så innan vi gick och
la oss kollade vi ut.
 härligt med snö.

Onsdag 16 dec.

Mannen var ledig idag så då blev de mys med barnen.
Han har tydligen börjat göra pannkakor en gång i
veckan med barnen när han är ledig. Och de tackar
de verkligen inte nej till.

När jag kom hem runt 16:15 hade de precis kommit hem
från Coop, där de varit och handlat lite.
Så vi passade på att leka lite i snön innan de blev kvällsmat.
  reflexvästen lyser fint.
 han var "lite" snöig.
 Thella envisas med att visa tungan på alla kort.

Efter kvällsmaten hoppade båda barnen ner i ett varmt bad.
Sen blev de bompa i mammas och pappas säng.
 mys

Barnen somnade rätt fort i kväll. Eller Oliwer och jag somnade
rätt fort. Jag somnade brevid honom innan vi läst en saga.

Sen blev de sängen och ett bonde söker fru avsnitt.
Tycker nog allt att Janne valde lite tokigt, eller asså är han
kär så är han ju. Men den där Åsa tror jag är en speciell människa.
Gillarna inte alls, kan vara så att tv vinklat henne så men fy vilken
människa.

Torsdag 17 dec.

Hela veckan har jag haft jätte ont i hals och öron.
Så idag ringde jag VC för att få en tid för kolla. Ville kolla
min tunga oxå. Fick en tid 10 över 2. Och vad tror ni händer
över dagen. Jo den där sketna hals/öronontet försvinner.
Ja ja hade iallafall ett vik idag emellan 7:30-14.

Daniel som oxå var hemma idag hämtade upp mig och
Thella på dagis. Tänkte att de passade himla bra att ta med
henne. För då kunde Daniel och hon gå upp till BVC och ta
svinis sprutan. Bra tänkte av mig men Daniel hittade ingen
parkering i närheten och Thella fyllde blöjan med godsaker.
Så undertiden jag var på VC åkte Daniel hem med Thella för att
byta blöja och hämta hennes BVC bok.
De kom tillbaks precis när de var Thellas tur att gå in och ta
sprutan. ( JA jag hade gjort en fulling och varit uppe och hämtat
en kölapp fast Thella inte var där)

För mig gick de bra hos läkaren. Han kollade sänkan, hals,
öron, näsa och munn.
Allt såg bra ut utom min tunga. De var virus på den MEN
de fanns inte så mycket man kunde göra åt de.
Tydligen var detta ett nytt slags virus som kommit mycket
nu på senare tid. De kom av att man var förkyld med de var
inte förkylningsblåsor.
Utan här hade han till och med haft fall där de fått sätta in
dropp för att personerna med detta inte kunnat äta.
De verkar som om de oftast går över av sig själv efter 7-10
dagar. Jag har ju haft mit sen i lördags så jag hoppas på ett
slut snart.
Kallmat och kalldryck var vad han rekommenderade, de brukar
vara de som är lättast att få i sig, då de gör minst ont.
Oj jag tackar jag, de har jag börjat komma underfull med nu.

Thella då hur gick de för henne. Jo då hon skrek innan hon
hade fått sprutan men så fort de var klart var de ok igen.
Hon led nog mer av plåstret än självaste sprutan.

 i hissen hem från BVC.

Hämtade upp Oliwer på dagis och skickade hem familjen
i den varma bilen. Själv halkade jag hem på cykeln.
Måste sätta på vinterdäcken på den nu i helgen.
Är livrädd när jag cyklar, jag som brukar vara de utan snö.

När vi kom hem och hade ätit gjorde vi barnen klara för natten.
Jag ringde lite samtal till försäkringskassan.
I LOVE FÖRSÄKRINGSKASSAN................ NOT.
De gör verkligen allt för att göra livet surt för andra.
Grrrrr denna gång ville de inte betala ut ersättning till mig när
jag varit VAB 4 dagar med Thella. Eller när jag själv låg i feber/
förkylning i 5 dagar.
Å allt detta bara för att jag skickat fel papper. Jag hade gjort som
jag alltid gjort när jag var mammaledig eller arbetslös.
Men de var minsann helt fel för nu har jag aktivitetsstöd och de
är helt andra grejer.
MEN DÅ KANSKE MAN SKA INFORMERA OM DE...............

 hohooooooo
 God natt

Efter att jag sövt barnen satte jag mig här framför och surfade
runt lite. Daniel är hos en kompis och själv ska jag nog ta
min svullna tunga och gurgla lite kallt vatten och vänta på
John Blund.

God natt på er.






Kommentarer
Jessie

Fy va läskigt me tungan! Fast ja skulle behöva lida lite av du ur bantningssynpunkt... hihi...

O så bråket me f-kassan... suck! Jag hatar verklgien allt de där me papper hit o dit. Varför måste de va så krångligt hela tiden?!?!? Men vi har haft tur, än så länge... Så kämpa på!

2009-12-18 @ 19:40:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0