Idolfinal

Jajja men sitter här och skriver iväntan på att Idolfinalen ska
börja igen efter nyheterna.
Hoppas på att Erik vinner för jag gillar inte Calle,
men å andra sidan spelar de ingen roll för jag tror Erik
har en säker bana inom musiken framför sig iallafall.

Nu till gårdagen.

Torsdag 10 Dec.

Tack alla som kom ihåg att gratta mig på min så otroligt
viktiga namnsdag :-)

Igår var båda barnen iväg till dagis, Daniel och jag tillbringade
dagen framför datorn, soffan och i sängen. (Vilandes inget annat)

Jag pratade oxå med min handläggare på arbetsförmedlingen,
så den 11 januari fortsätter jag min praktik på Rynningeåsen.

Hämtade hem barnen runt 3 för vi tänkte åka till
BVC och se om de fanns några svinis sprutor att få.

Daniel hämtade Thella och jag fick den härliga uppgiften att
hämta Oliwer.
Å de var fasen ingen vacker syn idag. Jag har PMS denna veckan
och de hjälpte inte när jag fick se honom.
J..... vad arg jag var.
Visst jag tycker barn ska få vara barn och leka och ha skoj ute.
MEN då får de väl för fasen se till att ha rätt kläder på sig.
Min son så ut som en lergubbe idag när jag hämtade.
De fanns inte en ren yta på honom. Inte ens ansiktet.
Hade jag varit lite lugnare hade ni fått ett kort på eländet,
men nu var jag så arg att till och med fröknarna flydde.

Ska väl börja från början så ni förstår min ilska.
Oliwer har ett regnställ på dagis med flecce i, som jag
tycker är perfekt för detta vädret. Deras dagis gård är som
en leråker. Och Oliwer leker inte direkt några stilla lekar, utan
han rullar verkligen i de.
Då tycker jag att han kan ha på sig regnkläderna, eftersom de
är lättare att tvätta och håller vatten och gegga borta.

Men idag när jag kom stod de som sagt en lergubbe på dagis gården.
När fröknarna såg att jag kom och inte hade den snälla blicken säger
en av dem bara. Ja han är ju lite skitig.  VADDÅ LITE....
Man såg inte ungen under all gegga. Vi som skulle åka direkt till
BVC. Frågade då varför han inte hade sina galonkläder på sig, och
de kunde de inte svara på.
Han hade istället sina trasiga överdragsbyxor som inte håller tät och
sin "vinterjacka" som inte är vattentät.
Hmmmm hur tänkte dem där.????
Visst de är dumt av mig att skicka med ett par trasiga överdrag.
Men tanken är att han bara ska ha dem till och från dagis, så han
slipper frysa när vi går. Vill inte köpa ett par nya nu när han ändå har
galonisarna på dagis.

Nå ja fick av honom allt och fic då se att han hade en munkjacka
på sig under och sen en lite längre långärmad tröja under de.
Och båda tröjorna hade de gått igenom på.
De är f.. inte ok, han sprang omkring blött ute.
Okej nu såg kanske inte fröknarna de, men de såg ju hur han
rullade i leran och vattnet.
Borde de inte sagt ifrån när han inte hade regnkläder på sig.
Grrrr fasen jag var rätt arg när vi gick därifrån.

Sen började självklart Thella krångla och var inte alls på humör.
Hon känns varm och var hängig. Så de slutade med att de bara
var stackars Oliwer som fick ta den. Idag var de tur att de "bara" satt
3 barn efter oss i väntrummet. För han hördes de kan jag lova.
Stackarn lider verkligen med honom.:-(
Men nu jäklar ska vi inte ta fler sprutor på ett tag framöver.

Efter att vi hade ätit lite kvälls mat. (Hemma gjorda hamburgare
blev kvällens käk för er som är nyfikna.)
Kom svärföräldrarna förbi på en snabbfika, innan de var dags att 
slänga barnen i säng.

Precis innan de kom inventerade jag frysen inför helgens 
kalas. Gissa om jag blev lite smått överaskad när de nästan 
inte fanns något fika bröd kvar. Vad ska jag nu bjuda på?
Tror minsann mannen har haft fika gäster när jag jobbat, eller
har han tryckt i sig allt själv;-)
Nå ja jag fick helt enkelt be barnen om lite hjälp med 
muffinsbakning, å de var inte sena att hänga på.
 knäcka ägg är skojigast.

Innan john blund kom var de bad dags för barnen. 
Först lite lek sen lite grinande eftersom mamma var ond
och ville tvätta håret på dem.
 innan elaka mamma kom och härjade.

När barnen somnat bäddade jag ner mig i sängen och kollade på
tv resten av kvällen.

Nu ska vi se hur de gick i finalen.
Kommer straxt............


Japp den som jag trodde skulle vinna gjorde de.
Kul för honom, synd bara att hans mupp tjej förstörde 
hela finalnumret för honom.
Vad f.. gjorde hon på scenen? Kunde han inte fått sjunga 
klart innan hon kom och kladdade på honom.??
Har irriterat mig på de en bra stund nu.
Men ska försöka släppa de så jag bloggar klart istället.
 
Fredag 11 dec.

Grattis älskling på namnsdagen;-)

Ja natten var en spännande upplevelse.
Oliwer vaknade med feber och ont i armen.
Han var så himla söt, han ville visa oss att han
hade ont i armen. Så han visade hur han skulle göra
så att de gjorde ont. Hahahaha ja alla hästar hemma
hade han nog inte i natt.

Så de fick bli en vab dag med honom idag.
Daniel skjusade Thella till dagis, sen hade vi en liten
mys dag med Oliwer. Daniel är fortfarande inte till
100% frisk så han var oxå hemma idag.

De blev lite kortspel, memori och lottospel.
 killarna mupp

Sen skulle vi ge oss på att göra pepparkakshuset.
Ville inte hålla på att "limma" ihop de när Thella var hemma.
Så vi skulle passa på innan hon skulle hämtas hem.
Gick ju sisådär och jag ska vara ärlig.

Jag sög verkligen på att göra "limmet"
På första försöket blev de inte "limmigt".
På andra försöket brände jag hela skiten
och tog sönder kastrullen påköpet.
Så då gav jag upp och tvingade Daniel att ta över.
Å då gick de minsann hur bra som helst helt plötsligt.
 väntar på "limmet"
 förre  klart

Kvart i 3 var vi och hämtade hem Thella.
Åkte till Coop för att handla lite inför kalaset på Söndag.
Tänkte baka en tårta imorgon så de är klart.

När vi kom hem hjälptes barnen åt att piffa till pepparkakshuset.
Eller Oliwer försökte hinna sätta på godisarna innan Thella tryckt
in alla i sin lilla mun.
 
 gott de här är.....

Färdiga resultatet.
  

Nu ikväll slängde jag ihop lite kyckling sallad med pasta till oss.
Efter de bäddade vi ner oss i sängen för att kolla på bompa,
barda och idol.
Thella fick hoppa ner i sin säng när barda började.
Oliwer han kämpade med att hålla sina ögon öppna ända tills
kl 21:00.
Thella har oxå börjat krångla en heldel på kvällarna.
Hon vill inte var själv och har antagligen ont i munnen, för
nappen vill hon inte ha och hon kan inte sova utan.
Stora problem hos familjen Widén som ni hör.:-0

Nepp peps
Nu ska jag krypa ner i sängen imorgon
tänkte jag försöka få med mig hela familjen upp
på stan. Har de sista julklapparna som ska inhandlas.
Och om plånboken tillåter ska Oliwer få lite fina julaftons
kläder. Har hittat så jäkla snygga kläder på KappAhl.
Jag är sugen på en klänning därifrån oxå men som sagt får
se vad man och plånbok säger.:-)

God natt på er.
Och ha en trevlig helg.



Kommentarer
Jessie

Va skönt att de inte bara va ja som tyckte så där om flickvännen! Trodde faktiskt tidningarna skulle vara överösta me kommentarer om detta, menicke. Så vi får väl gnälla gemensamt du o ja då... =) Fatta, hans stora ögonblick i livet (än så länge) där han ska möte ett helt globen o mängder me tv-tittare så e hon där o ska stjäla showen för att få en stund i rampljuset. SKANDAL!!!

2009-12-12 @ 09:48:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0