NU jäklar har förkylningen slagit till igen.

Denna gången är din min onda hals, öron och näsa som
får kämpa för att överleva. Men inte har vi tid att vara
hemma mer från "jobbet".
Nej denna veckan blir de till att bita ihop och le med
hela ansiktet och snyta näsan emellanåt.

 Så här fint har vi de hos oss ute.

Var hur trött som helst i morse, då Thella har
hållit oss vakna hela natten med sina hostningar.
Ställde om snozzen på mobilen ett x antal gånger,
innan jag gav upp och gick upp kl 7.
Kom iväg 20 över 7 och trampade på som en dåre,
för att hinna i tid till halv 8.
När jag sen kom bort till höghusen på Norr, kom jag
på att jag inte alls började halv 8 idag utan kl 8. :-(
Nå ja då var jag redan halv vägs så de var bara att
trampa vidare och le med hela ansiktet.
Jag skulle ju iallafall gå tidigare idag eftersom Oliwer
hade lucia firande kl 3. Så de passade bra att jag började
jobba lite tidigare.

Runt halv 3 cyklade jag till dagis för att möta upp resten
av min lediga familj. Var inne en sväng till Thellas avdelning
för att ge julpresenten från oss. Men de var bara Ann där, så
hon fick sin och lovade ge resten till de andra när de kommer
senare i veckan.

Sen blev vi undehållna med ett super trevligt luciatåg.
Bjuder på lite filmer. Korten blev inte så bra så ni
får helt enkelt kolla på filmerna istället.

 Thella väntar på att lucia tåget ska komma.
 Oliwer är pepparkaksgubben längst bort i mittenraden

Nu börjar de 

Twinkel Twinkel 

Vi tänder ett ljus    Oliwers 2 favis tjejer Ida gånger 2 sjunger

Nu tändas 1000 juleljus 

I ett hus

Hejsan hoppsan

Efter luciafirandet cyklade jag hem och Daniel
tog med sig barnen till VC för att hämta lite läkarintyg.
Sen kom de hem och hämtade mig så åkte vi till
Paloma för att lyxa med lite pizza.
Idag stannade vi kvar och åt där, och trott eller
ej men barnen var hur lugna som helst.
Jag skämdes inte en enda gång. :-)
Barnen fick stå och kolla på medans pizza bagaren
gjorde våra pizzor. Och innan vi gick hem fick de med
sig varsin klubba.
Gissa om Thella var nöjd hon som aldrig fått äta de tidigare.
Men den fick ätas hemma i tvsoffan samtidigt som bompa var.
Med ett vakande öga från mamma.

 gött de här är.

Nepp nu ska vi se CSI men vi hörs en annan dag.



Kommentarer
emma

jobbigt med förskylning ,du får sluta ha så rent hemma så ni får vänja er vid lite bacillusker ;). Gulligt lussetåg ,kramen

2009-12-15 @ 18:31:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0