Oj snart är veckan slut.

Huuu vad tiden går. Trodde de inte alls var länge sen jag
bloggade, men de är ju inte bloggat på hela veckan.
Fy på mig.

Kör igång nu på direkten.

Måndag 30 nov.

Som vanligt lyste snön och solen med sin frånvaro.
Men de var bara att ge sig iväg till "jobbet".
Idag var jag faktiskt vikarie vilket inte är helt fel för
plånboken. Det blir genast mycket roligare att jobba då oxå.

Daniel var hemma med barnen och de hade fått försig att det
skulle rensa lite i alla skåpen där hemma.
I köket var det alla krukor som fick sig en genom gång.
Tur jag hann hem och räddade några iallafall.
Uppe flyttades det om i alla garderober.

Oliwer har tydligen vuxit fast i sina nya star wars hjälm,
för ansiktet har jag inte sett sen igår:)
 låter en massa gör den med.
 Thella kollade lite nalle puh på den bärbara DVD.

Tisdag 1 dec.

Oj oj oj nu är de December med stort D. Snacka om att plånboken står
vidd öppen och fladdrar med de sista slantarna.
4 födelsedagar att fira och sen julafton som avslutning på ruineringen.
Tur de är en av de 4 födelsedagarna som är min, för då kan jag
önska mig pengar till julklapparna :-)
Nej då så illa är de inte. Är faktiskt nästan helt klar med paketen.
Ska bara köpa något till Peppe och Ludde å sen något litet till Thella.
Vet vad jag ska köpa till alla men har inte kommit iväg för att
införskaffa det än bara.

På "jobbet" idag blev de vik för mig igen. Nice sånt gillas.
Efter jobbet trampades det hem för att bara bytas om innan de var
dags för årsmöte i bostadsrättföreningen vi bor i.
I år skulle jag få gå för första gången. De andra 2 åren har bara
Daniel gått. Tror jag skötte mig rätt bra.
Hade bara några frågor att ta upp och lyckades knipa igen nästan
hela tiden, då de var grejer som togs upp som gjort mig en smula
irriterad. Daniel och svärfar behövde nog inte skämmas för mig iallafall.
Svärmor var hemma med barnen och när jag kom hem runt halv 10
hade de bara sovit i 1 timme. Lite godis hade de minsann oxå lyckas
lura till sig. (Japp Maggan min barn kan inte hålla hemlisar)
Nå ja tur de inte är barnvakt så ofta i veckorna.

Onsdag 2 dec.

Yippi kylan har äntligen kommit vi slipper alla dessa regnkläder.

Morgonen började kl 8 med ett inskolningssamtal på Thellas
avdelning. Allt var bara bra och hon skötte sig utan problem.
Hon hade visst börjat äta mycket med händerna av någon anledning.
Vilket är lite konstigt då hon inte gjort de innan. Men tydligen så är
det några vid hennes bord som göra de.
Kanske smittar av sig vem vet.

Efter samtalet cyklade jag vidare till "jobbet" där var de en vikdag
för mig igen. Fick oxå veta några tider framöver då jag behövs som
vikarie. :-)

På förmiddagen fick jag ett sms från Tias. Han undrade ifall
jag/vi var hemma. Skickade tillbaks att Daniel plus barn var de.
Han var tydligen i Örebro för att vara följebil åt en annan lastbil.
Men nu hade det hela skjutits upp några timmar, så han var strandsatt
i vår underbara stad.
Tur för honom att Daniel var hemma. Så fram till kl 17 softade han
lite hemma hos oss. Att han sen fick jobba lite för att få mat de är
en annan femma. Duktig var han och fint blev de.:-)
Tack Tias. Kom gärna tillbaks snart.;-)

 ja Daniel peka och Tias jobbade
 blev så bra så

Själv kunde jag gå lite tidare från "jobbet" idag, så jag hann oxå
träffa Tias innan han åkte vidare.
Undertiden killarna fixade listerna i hallen uppe, gav jag mig på försök
nr 2 i julkortsjakten. Efter många om och men fick jag till de.
Även där ett stor TACK till Tias för hjälpten med att få mina barn
till att lyssna.

 ah ska båda vara med på kortet.
 titta gärna IN i kameran
 den berömda underläppen....
 å vad har du för mössa?
 JAG GER UPP
 Hej då kram till Tias.
 Man blir trött av att ta julkort.

Lite innan 18 kom bästaste Kristin förbi för att hämta upp mig.
Vi skulle ha en lite tjejkväll och bara äta gott och prata massa skit.
Hur skönt som helst. Var hemma igen runt halv 10.
Somnade ovaggad denna kväll.

Torsdag 3 dec.

GRATTIS TIMPAN PÅ 5 ÅRSDAGEN!


Önskar Familjen Widén i Örebro.

Det märks att de är förkylnings tider nu, för idag på "jobbet"
var de dags för mig att vika igen. Kommer sitta som gjutet i
plånboken till nästa år.

Efter att fått hem barnen och kvällsmaten var fixad var jag helt
slut. Orkade inte ett dugg mer efter att barnen lagt sig.
Jag somnade lika fort som dem om inte fortare.

Fredag 4 dec.

Å vad jag längtade efter helg när klockan ringde 10 i 7 imorse.
Sen att de återigen regnade gjorde inte saken bättre.
Tur de "bara" var 11 ungar att klä på regnkläder idag.

Slutade redan halv 3 idag men redan då var de nästan svart ute.
Fy de är så tråkigt och depremerande att se.

Oliwer hade med sig en ny dagis kompis hem idag.
De lekte bara 2 timmar men de gick jätte bra.
Det var en lugn och fin kille, sånt gillar vi.
Oliwer behöver komma ner lite i varv.
En fröken på dagis berättade igår att han ändrat sin
attityd lite på dagis.
Innan om han gjorde något tokigt och de sa till, svarade han
bara ok de var fel. Men nu tjafsar han tydligen emot.
Men när fråken då hade sagt att hon inte vill höra sånt, hade
han kommit på sig själv och skämdes så mycket att han nästan
börjat gråta.
Å blir såååå irriterad gillar verkligen inte hans nya beteende.
Fattar inte vad vi gör för fel.
Jag vill absolut inte ha en sån unge, jag avskyr såna.
Han är "bara" 5 år eller snart 6 och så ska inte en 6 åring vara.
Ge mig tips snälla...........

Annars då vad hände mer i fredags.
Ja grabbarna lekte och Thella tjurade för att hon inte fick
sin tutte och snutte. Tills slut gav hon upp och adopterade en
nalle istället. De gick hon omkring med hela kvällen.
Jag fixade kasslergrattäng till kvällsmat och började med
dessa pippppppp gardiner i vardagsrummet.
Jag började runt halv 5 och var inte klar förens halv 11.
Eller klar och klar jag gav upp halv 11.
 stör inte vi myser
 kill lek
 cool tomte tjej
 målar ringar

När vi ätit och alla var mätt och belåtna försökte jag söva barnen
och Daniel städade ur bilen. Han skulle ju åka till stockholm under
lördagen och ville få in allt och alla i bilen.
Den som lyckades bäst med sitt uppdrag var Daniel.
Det hela slutade med att barnen och jag låg i våra sängar och
kollade på Idol. Runt halv 10 tröttade jag på barnen och la dem
i sina egna sängar. Gjorde då ett nytt försök med gardinerna.
Som ni redan vet gav jag upp de oxå efter en stund, blev till
att krama kudden istället. Är mycket bättre på de än gardiner.

Lördag 5 dec.

Halv 7 ringde Daniels mobil då var det dags för honom att göra sig
iordning för dagens tripp till Stockholm.
Själv var jag bara uppe och tömde blåsan sen kröp jag ner
under täcket igen och somnade om.
Kl 8 ringde sen min egna mobil, då blev de fart på resten av
familjen Widén. Oliwer skulle bli hämtade av en gympa fröken
kvart i 9.

Efter att vi skickat iväg honom på gympa träning började Thella
och jag röja lite uppe. Tydligen var de alldeles för jobbigt för
Thella lyckades deala till sig en lite power nap undertiden jag
tvättade håret och fixade lite.

Så fort Oliwer kom hem igen vid halv 11 tiden fick vi bråttom.
Kl 11 var det dags för Isaks kalas. Snälla farmor skjusade oss.
Thella stannade hos farfar. Vi lämnde först Oliwer sen åkte
vi vidare upp på stan för att kolla på en jacka till mig.
Svärmor skulle köpa en till mig i födelsedags present.
Börjar få ihop till en ny garderob.
Fick nya jeans i födelsedags present av mamma och pappa sist
vi var hemma.:-)
Vi hittade iallafall en jacka på Team sportia. Fick en ny mössa oxå.
Sen köpte jag mig 2 par vantar och en mössa.
Tänkte att barnen kunde ge mig de när jag fyller år.
(Så slipper du ha det att tänka på älskling, ska jag slå
in det åt dig oxå eller fixar ni de;-) )

Innan vi åkte hem igen var jag inne på leksaksaffären vid Åhlens
och köpte en spis till Thella. Har inte riktigt bestämt mig än om vi
verkligen ska ha de. Får fundera över natten. Den är i plast och är svart,
grå och röd. Vill inte ha en röd spis på Thellas rosa och vita rum.
Ja jag vet jag är larvig men de kommer ju skärra sig.

Nå ja hann bara hem och packa upp allt innan de var dags att hämta
lilleman. Kalaset hade varit bra, men stackars födelsedagsbarnet
lyckades få 3 likadana paket. Inte så skoj men han kunde byta 2 av dem
som tur var.

Innan vi skulle iväg på gympa uppvisning fick vi lite mat av
snälla svärmor. Sen följde svärfar med på gympan i idrottshuset.
Oliwer var super duktig och gjorde inte alls en massa dumheter.
Tror han var lite nervös innan men de märktes inte på golvet,
han gjorde det han skulle. Vilket jag är väldigt tacksam för.

De skulle var utklädda till zebrorna.
  stylade och klara.

Deras uppträddade var över på 6 minuter, sen var jag
och hämtade Oliwer så han fick sitta hos oss och kolla.
 snygga tjejer fanns de gott om att titta på.

Vi stannade bara till pausen eftersom vi hade Thella hemma
hos farmor. Och bilbiljetten snart skulle gå ut.
Innan vi gick hem hann vi byta till oss present kort på
Lager 157. Fick 300:- vilket passar perfekt.
Ska bara lyckas ta mig dit oxå, vilket är svårare.

Hemma hos farmor och farfar fick vi lite fika innan vi
gick hem. Oliwer sprang in till Noel och lekte lite.
Sen kom de hem till oss och lekte innan de var dags för
bompa och mat.
Jag gjorde ett nytt försök med gardinerna.
Thella låg i soffan och tittade på.
 Tröttisen

Som tur var kom svärmor över och försökte rätta till mina
misstag. Eller de var tydligen inte mitt fel. Gardinerna var sydda
snett enligt svärmor.

Till kvälls mat blev de potatis pengar och kycklig.
Thella hoppade kvällsmaten och ville hellre sova.
Inte mig emot, då hon ändå dricker välling och hade
ätit så mycket hemma hos farmor och farfar.
Efter robinsson somnade även Oliwer och jag hamnade
här framför. Men nu ska jag ta och krypa ner under
täcket för jag antar att de blir min ta hand om barnen morgon
imorgon med. Då Daniel kommer hem sent i natt och har kört 
hela vägen från Stockholm.

God natt på er. 



Kommentarer
Malou

Åh Thella gjorde hela ringar, då kan de pricka av det i IUP pärmen. ;-)

2009-12-06 @ 11:00:34
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

Ja du, tjafset kommer man nog inte ifrån tyvärr =(. Fast jag tror inte det blir något stort problem om han visar så tydligt att han är medveten om att det inte är okej att tjabba emot på de där viset. Då ger det sig förhoppningsvis igen. Men klart man måste testa gränser ibland, annars vore de inte ett friskt barn =).

2009-12-06 @ 18:08:21
Sofia

Visst är det svårt att hinna med bloggandet i dessa tider... Men kul med en lååång uppdatering hursomhelst=)



På tal om Oliwer så är det nog bara en utvecklingsfas!

Kanske känner han sig orättvist behandlad ibland och då måste han få säga ifrån, vad är det som säger att dagispersonalen alltid hör och uppfattar rätt?



Hos oss beter han sig alltid bra ivilket fall!



Kraam

2009-12-10 @ 09:37:21
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0