Snart blir man 1 år äldre men inte blir jag klokare för de.

Söndag 6 dec.

Försökte få barnen att sova så länge som möjligt, med den var
inte riktigt vad de tänkt sig.
Så runt halv 9 var vi (läs barnen) uppe och skuttade runt.

Daniel hade en tröttis dag då han kom hem från stockholm
rätt sent inatt. Men han fick snällt bygga ihop Thellas nya
spis som hon har fått i tidig julklapp av mormor, morfar,
morbror Peppe och oss.
 Alla ville hjälpa till
 färdiga resultatet.

Thella och jag gjorde degen till lussebullar och när de var
dags att baka ut dem kom Oliwer och ville hjälpa till.
 julbak
Som ni ser har Thella "adopterat" Oliwers favis nalle, eller det
var hans favis när han var lika liten som Thella.

 redo för lussebullbak
 rulla rulla lite bulle
 barnen ville helst äta degen, så vi gav upp
efter 2 plåtar.
 47 bullar tror jag det blev.

Vid kl 5 var de dags för Oliwers gympa avslutning.
Packade ner lite nybakat fika och gav oss iväg.
Barnen visade upp lite av vad de hade lärt sig under terminen.
Sen fikade vi och som avslutning lekte de lite lekar.
Föräldrar och syskon fick oxå var med om de ville, så
Thella och jag var med och sprang runt.
Hon skrattade hur glatt som helst. Hur söt som helst
var hon också.

Till kvälls mat fick de bli lite kasslergratäng rester, sen slängde
vi barnen i säng och bäddade ner oss i soffan för att kolla
på en film.

Måndag 7 dec.

Sov jätte dåligt under natt och vaknade med huvudvärk
och halsont. Sen att magen gjorde uppror var en helt annan
femma. Var uppe flera gånger under natten och tömde magen.
Så idag fick de bli till att stanna hemma från "jobbet".

Daniel tog då med sig Oliwer och åkte till lek och buslandet.
Thella fick snällt stanna hemma hos mig, tyckte att grabbarna
kunde få lite egen tid.
 spetsade av hajtänderna
 han börjar bli lite kaxigare med grejerna.
 middagen för dagen.
 De som göms i snö kommer fram i tö heter de väl.

Men här heter de. De Bakterier som göms i bollarna, kommer snart
komma fram i din nya förkylning.

Höll på att inte få hem grabbarna då de fastnade, men personalen
lyckades få loss dem som tur var. :-)
 

Undertiden grabbarna var borta roade Thella mig med sin
nya spis. Hon bjöd på muffins och kaffe mest hela tiden.
Inte konstigt min mage gjorde uppror av allt kaffe drickande ;-)
 sötisen.
 kolla vad jag kan mamma!
 Thella har sett hur mormor gör när hon tar kort:-)

Grabbarna kom hem runt halv 5, så hämtade de bara
upp oss. Åkte sen till apoteket, Korthuset och en
snabb handling på Willys.
Dagens lyx kvällsmat blev korv med bröd.

Daniel tycker de är super skoj att pussa Thella
på halsen, för hans skägg får henne att skratta
som en tok.
 

 super trötta Oliwer efter en dag på Lek o busis.

Barnen somnade rätt tidigt idag så jag la mig  i sängen och kolla
på tv resten av kvällen.

Tisdag 8 dec.

Daniel skjusade iväg barnen till dagis, men kom hem igen
på en gång. Han åkte aldrig till jobbet utan tillbringade hela
dagen i sängen under täcket.
Själv var jag oxå hemma. Känner mig inte helt hundra.
Fryser, har ont i kroppen och halsen. Snoret har oxå
kommit som ett brev på posten.

Lite efter 3 var jag och hämtade hem barnen från dagis.
Mötes av en trött och hängig Thella. Hade igentligen tänkt
promenerat bort till VC och tagit svinspruta nr 2 på barnen.
Men de blev inget av med de. Hon hade 38,9 när vi kom hem.
Daniel var överlycklig han med för han hade 38,2.
Inget att var lycklig över tycker ni, men han brukar alltid
ha undertemp och ingen tycker synd om honom. Men nu
minsann kunde han bevisa att han faktiskt var sjuk.

 sjukisen
 5 pannkakor tryckte han i sig.
  sjuklingarna.

Thella kunde inte alls komma till ro under kvällen och natten.
Hon ville bara ligga i våran säng och napparna smakade blä.
Så de skulle tvättas HELA tiden. Efter de ville hon inte ha napp
fast att hon igenligen ville. Ja de var väldas förvirraden kan
jag lova. Så många timmars sömn blev de inte.

Onsdag 9 dec

På morgonen var febern som bortblåst men ont i munnen hade
hon fortfarande. Tror de är de sista 3 tänderna som ska upp.
Eller de har sprukigt igenom men inte kommit upp ordenkligt.

Hur som helst. Oliwer fick gå till dagis en sväng.
Snälla farmor lämnde av honom, Daniel, jag och
Thella tillbringade dagen i sängen, framför datorn och tv:n.
Självklart hann vi med lite lek vid spisen.
 hon verkligen älskar den.
 ja jag vet inte, mig var hon visst inte lika förtjust i.

Oliwer följde med en kompis hem efter dagis, så honom cyklade
jag iväg och hämtade vid 5 tiden.
Så fort vi kom hem ville Oliwer plocka upp tomtarna, så de var bara
att sätta igång.
 tydligen så är de fler än jag som älskar tomtar
i denna familj.:-(

När alla tomtar var uppe sprang Oliwer omkring som en tok och tog
kort på alla. Här kommer lite tomte kort.

Thellas rum
 
 

Oliwers rum
 
 
Efter att korten togs hade han lyckas lura till sig lite mer
av "mina" tomtar.

Vårat sovrum

Efterlysning. har nog sett en av mina tomtar????
Ska vara 3 på varje sida om tv:n men när jag packade upp
tomtarna saknas de 1 :-(
Slår vad om att Oliwer snott den och gömt den på sitt rum.

Vardagsrummet.
 
 

Köket
 
Saknar bara pepparkakshuset sen är de klart.

Har tomte sorg i huset nu oxå.

Tomte mördare Thella har varit i farten.
Nu lägger vi allt hopp på att fixar pappa kan
klara av att få ihop den igen. Annars är de vi som

har tomtebegravning imorgon.

Nu ska vi se bonde söker fru och hålla tummarna
för Anette.

God natt säger Familjen tajkon
.
  



Kommentarer
Kaisa

Du är så klok så! =)



Och nu blev jag sugen på att baka lussebullar...

2009-12-10 @ 12:57:13
Elle

Vad duktig du är, som bakar o allt. Jag får nog ta fram lite mer av mina tomtar, blev sugen nu när jag såg alla dina. Fast det finns en viss risk för att det blir en eller två tomtebegravningar här oxå ;-)

Massa kramar från oss

2009-12-10 @ 13:46:25
Malou

Jag vill också ha upp alla mina tomtar, men eftersom vi inte kan hänga alla i taket blir det trångt. :-(

Vi har fullt sjå med granen här hemma kan jag säga. Vårat beslut om plastgran ångrar vi inte!

2009-12-10 @ 19:46:39
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

Om vi skulle ha tomtebagravning för varje som melvin tog sönder skulle vi nästan inte få göra annat än springa på begravning... O de e de från FÖRRA året... *fniss* Men peppar peppar, iår har allt fått stå. Va fint du har fått me alla tomtar!

2009-12-10 @ 22:09:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0