Familjen Annorlunda

Fasen vilket roligt program att titta på, man blir så himla nöjd med de få barn man har inga mer tack.
Tänk jag som gnäller när vi är och handlar med 2 barn och en man, fatta de som handlade med 5 barn varav 3 är 3 trotsiga 2 åringar. Huuuuuu ryser av bara tanken. De ska ha en stor eloge för att de orkar.
För att inte tala om de som åkte och badade med 8 ungar, fick magknip bara av att se reklamen innan om de.
Tyvärr missa jag halva programmet idag eftersom jag pratade med en dagismamma. Oliwer ska ha med sig en kompis hem imorgon. Sen pratade vi lite om de blivande kalaset vi ska fixa ihop.

Nog om de nu till vad vi har sysslat med idag.
Jag var en aning trött i morse, Daniel har nämligen haft en natt där han vägrat röra sig.
(Nu ljög jag för han roade sig med att byta sängplats med mig vid 4 inatt.)
Jo så här ligger de till, Daniel som vaknar väldigt lätt när barnen låter har varit uppe i 3 nätter nu och gjort välling, kissat och vattnat sonen. Själv har jag inte rör en fena. Å nu orkade han inte mer hans humör har inte varit de bästa de senaste dagarna å då har jag sagt till honom att han får skylla sig själv eftersom han inte har väckt mig.
Skulle inte sagt de för inatt peta han bara på mig och vände sig om.
Så som sagt imorse var jag helt dö, jag måste sova minst 8 timmar utan att blivit störd. Annars är jag som ett monster på mornarna.
 en super trött mamma kl 09:42

Just ja jag tog kort på grillen och lammet igår kväll innan vi gick och la oss. Bjuder på skönheterna
 Grillen daniel satte ihop igår.
 Lite av lammet han grillade i ugnen.

Efter att Daniel åkt till jobbet i morse åt vi andra lite frulle och efter de orkade inte Thella vara med mer så hon tog en tupplur. Oliwer satte sig och målade lite i datarummet och jag ringde lite viktigt samtal och surfa på nätet lite.
 största koncentrationen råder här.
Lagom till Thella vaknade började jag med lunchen, efter de kom Emma med tjejerna.
Vi började med att vara ute i de fina vädret en stund innan vi gick in och fika lite.
 Thella pröva på att åka lite pulka nedför backen.
 De stora röjde på som bara den, iallafall en av dem.
  Emma och Maja tittade mest på.
 Thella ville mest åka pulka.
 Kasta snö mott husväggen var oxå en kul lek en stund
 Skit kul med all snö tycker Oliwer
 Innan vi gick in hjälptes Thella och Emma åt att skotta bort lite snö utanför oss.

När alla barn fått av sig kläderna (är återigen glad över att bara ha 2 barn) så blev de lite lek innan fikat kom fram.
 brudarna pratade lite skit
Thella fick öppna sina presenter hon fått av Familjen Eriksson/Karlsson. Tack så mycket super fint.
  
 vad kan de vara?
 går de äta? Nej hä de ska bara hänga där
 När tjejerna åkt kom farmor och farfar förbi en sväng för att heja lite.
De gick hem lagom till bompa började så de blev kvällis i tvsoffan igen, inte bra men smidigt.
 klämisar är gott
 Thella försökte pussla lite, låter så kul när man pusslat rätt.
 Skön stil
 brosan uppskattar inte när hon står där undrar varför?
 mamma uppskattar inte när hon läser tidningen.

Så de fanns inget annat att göra än att gå och lägga sig f




Kommentarer
Maloj

Vilka fina kläder hon fick. :-) Nu är de lika kusinerna. Men Winnie kan inte ha sina än tror jag inte.

Haha, den bilden med rumpan, väldigt lik gammelmormor. :-)

2009-02-10 @ 10:24:38
Jessie

Såg första avsnittet av de programmet och kände som du! Tänk om det hade varit tre bebisar i magen när ja väntat melvin... då hade jag varit i samma sits som en av familjerna. Det fick mig att rysa och konstatera att nu har jag gjort mitt för att öka befolkningen här på jorden!!! =)

2009-02-11 @ 04:59:19
lollo

familjen annorlunda rör mig inte så mycket i ryggen sedan jag träffat jonas familj :-D

om du behöver sova 8 timmer så ska vi INTE byta liv för jag blev ÖVERLYCKLIG föra veckan då jag sova 3 timmer i STRÄCK!!! det var längesedan

2009-02-12 @ 20:14:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0