Fredag kväll å här sitter jag

brukar se Let´s dance men ikväll hamna jag här av någon konstig anledning. Vill hinna blogga innan sängen kallade å de kommer den gör tidigt idag. Eftersom bloggen vägrade samarbeta igår fick de bli 2 idag istället.

Idag har Daniel jobbat så barnen och jag har haft de så lugnt å skönt ;-)
Pratade med Emma i telefon i morse för att se vad de skulle hitta på idag var 12- imorse så man var inte så sugen på att gå ut. Hade tänkt ta med mig barnen upp på stan för att hitta någon Alla hjärtansdagspresent till pappsen men vi sket i de. För Oliwer sa (klok som han är) att vi behövde inte ge pappa någon present för han vet ju att vi älskar honom ändå, å de är ju så sant så.
Har ingen direkt ångest för att vi inte köpt något heller, för vi ska ta och åka hela familjen till Lek och buslandet istället imorgon. Lär ju vara vi å alla andra örebroare men skit i de, ska försöka komma iväg så vi är där kl 10 när de öppnar. Svärmor och kusinerna ska med oxå så Oliwer kommer nog tycka att de är toppen.
På kvällen tänkte vi lyxa med lite kräftor till melodifestivalen, längtar redan.

Nepp nu till dagen. Pratade lite med Emma och vi bestämde att hon och tjejerna skulle komma över och ta med sig Mc Donalds till lunch (fredagslyx) sen när Thella vaknat skulle jag och mina barn ta bussen till dem i Lillån. Var evigheter sen vi var där.  Så runt 1 kom Emma med barn och mat. Mumsigt
 Oliwer såg en film medans han väntade på maten
 Fredagslyx är inte helt fel
 En nyvaken Thella med pommes i handen inte heller helt fel
 Maja fick nöja sig med en leksak

När maten var uppäten och barnen ny bajsade packa vi på oss alla kläder och gav oss ut i kylan.
Emma åkte hem i förväg och vi andra gick till bussen.
  Väntar på bussen

Framme i Lillån möte Emma och barnen upp oss utanför kondiset var inne och köpte krämbulle till Oliwer, vi andra smakade oxå men den var mest till honom.
Sen gick vi till lekparken för barnen skulle åka lite pulka.
  Men lekparken var roligare att vara i
 Med bestämda steg mot backen
 Nu kommer vi  krasch
 Thella titta på      och
 Maja sov
  Gunga går tydligen gör året om

Eftersom min son har världens minsta blåsa (kan oxå bero på att han envisas med att inte kissa när man säger att han behöver de) så fick vi gå in efter bara ca 40 minuter.
Thella fick en macka av snälla Emma och vi andra fick gott fika.
 mums
 Lite avis på den där mackan var nog allt maja
 Amilia visar hur leksaks termometern funkar
 Våra godingar
 Emmas goda fika fick vi oxå smaka på
 Thella smög till sig en bit medans jag fotade

Små tjejerna passa på att leka lite i lugn och ro medans de stora röjde på Amilias rum
  
 Nepp 2 barn på en gång är inget för mig.

Daniel kom och hämtade oss efter jobbet så vi var inte hemma förenst till kvart över 7, då var de bara att slänga Thella isängen och Oliwer fick hoppa i pjyamasen och sätta sig framför tv:n för att invänta Barda.
Kollade på de samtidigt som vi ät lite kvällsmat, idag bjöds de på spagetti och köttfärssås.
Nu sover barnen sen ca 1½ timme och vi ska bädda ner oss i sängen för att kolla på några avsnitt av Heros.

Ha en bra Alla hjärtansdag i morgon kram



Kommentarer
Kaisa

Låter som du/ni haft en toppen dag.



Önskar er detsamma imorgon...

Kram

2009-02-13 @ 22:05:10
URL: http://nolia.wordpress.com/
lollo

jaha.... och inte nämnde du att du pratat med mig ens heller... nä nä

2009-02-13 @ 22:13:33
Jessie

Jisses va du håller igång jämt! Blir trött bara av att läsa om allt du gör =)

2009-02-14 @ 09:56:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0