Fredagkväll

Ja äntligen är de fredagskväll. Denna dag har varit så seg eller inte seg men den har gått långsamt. Fast å andra sidan har jag hinnit med massor.

Thella vaknade halv 9 imorse och var inte alls så pigg och glad som jag hoppas på, nej återigen hade febern slagit till. Så nu har vi en feber fia här hemma igen. *suck* kommer aldrig ta slut känns de som.

Eftersom de var begravning idag så var de bara att göra sig ordning, var ute en sväng med en maskin tvätt i tvättstugan. Hann få på barnen kläder och tillslut mig själv oxå innan den snälla barnvakten Helena kom för att ta över i sjukstugan.
 nu är vi redo för barnvakten, å ja mamma vi ska vara snälla.
 Medans Thella fick sova en stund passa Oliwer på att visa sina gubbar.

Ja sen åkte vi iväg på begravning, de var som de brukar vara en heldel tårar och lite kaffe efteråt.
De var väldigt fint och mycket blommor i kyrkan å lagom mycket folk.
Vi stannade inte så länge på kaffet efteråt eftersom Thella inte var helt ok, men när vi kom hem runt 1 satt alla i köket och åt lite lunch. Helena tyckte att de hade gått bra så henne låter vi gärna komma igen en annan dag ;-)
Vi vet var du bor Helena :-)

Sen blev de en helt vanlig fredag igen så jag tog tag i tvätten och körde ut Oliwer i snön medans Daniel gick upp med Thella och sov en stund.
 1 av 2 tvättkorgar
 feber fia
 en trotsig son påväg ut.

Oliwer och jag tog en liten promenad brevid skogen här bakom, de var tänkt att vi skulle gå till dagis för att kolla om de fanns några vantar där. Vi har nämligen bara vänster vantar här hemma, funkar inte så bra i snön har vi märkt.
Hur som helst kom vi aldrig fram till dagis för vi lekte lite "kom alla mina kyckligar" (jo då de gick på 2 personer en var varg och en var kyckling för mamman fick vara onsynlig)
Sen rulla Oliwer lite i snön eller lite å lite han höll nog på i nästan 45 minuter med de.
 
När vi kom hem igen fortsatte Oliwer med sin nya snögubbe och jag roa mig i tvättstugan.

Visst är den läcker den nya snögubben, grannarna får sig nog ett gott skratt varje gång de går förbi den iallafall.
 Måste säga att fåglarna som får bo i detta fågelbo blir nog superglad för att de får en morot att knappra på.

JA DE ÄR KLART DE ÄR ETT FÅGELBO!!! VAD TRODDE NI???
SNUSKISAR DÄR.

Ikväll var de Daniel som fixa kvällsmaten och Thella gjorde honom sällis i köket medans jag sprang emellan tvättstugan och toan för att hänga tvätt.
Hittade henne så här när jag kom hem en gång.
  
Oliwer var på sitt rum och lekte en stund innan maten.


Oj nu har jag bloggat så jag har missat vem som åkte ur Let´s Dance bäst att kolla tidningen nu innan jag ska lägga mig. Är helt slut i kroppen efter allt springande till tvättstugan. Imorgon ska de vara vilodag i detta hem.
Oliwer sa att han skulle ha sovmorgon i morgon så de ska bli intressant att se när han ska gå upp.

Föresten lova Malou att berätta vilket eget ord Oliwer kom på imorse.
Han råkade komma emot elementet som sitter löst utanför toaletten och jag blängde lite irriterat på honom.
Då blängde han tillbaks och sa
-men de var en råkarhändelse ju.

Japp de var allt för idag, imorgon är de schlager för hela slanten till Daniels stora glädje. Yippi



Kommentarer
Maloj

Haha, ja det var ett bra ord. Det ska jag oxå börja använda. hihi

Och jag gillar Oliwers snögubbe. Var det han själv som kom på att han skulle göra ett "fågelbo"? För självklart trodde jag ju att det var det det var.:-0

Förresten, varför skrev du inte att ni hade snöbollskrig, och att du är så sålig förlorare och kastar snö i nacken på din son? Jag har för mig att du skrev en annan gång att du var världens bästa mamma!

2009-02-06 @ 23:43:10
Eva

Hej i sjukstugan! Kan bara trösta er med att febern har hittat hit nu också. Tilde är febrig och snorig, och själv känner jag mig allmänt hängig, men ingen feber i alla fall... Hoppas Axel klarar sig bara... Krya på er, kramar Eva!

2009-02-07 @ 12:58:51
Jessie

De e klart de va råkarhändelse! Fattar ju vem som helst =) Diggar verkligen hans sköna kommentarer!

2009-02-07 @ 14:20:18
Persica

Jaa jag är snuskmaja! ser oskyldigt ut

2009-02-10 @ 12:14:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0