Imorgon smäller de

Jajemen imorgon kommer de ÄNTLIGEN så som jag längtat.







Puss på er ses imorgon

Så idag har de städats och fixas här hemma, Daniel kommenterade de hela när han tyckte att jag stimma upp mig för mycket. De är ju f.. ingen julstädning de är bara Malou och Emil som kommer.
Men hallååååååå de måste ju se någolunda fint ut iallafall.
Å nu börjar de likna något, båda våningarna är skinande rena nu. Ska bara torka av toagolvet i morgon.
Har tvättstugan hela dagen imorgon oxå så de finns att göra, ska ta med mig Malou när hon kommer för att handla.
Får väl ta och gå igenom vad man ska ha för matsedel resten av veckan.

Hittade Oliwer så här imorse när han igentligen skulle sätta på sig kläder.
Man undra ju lite hur han tänkte här?
 
 Thella orkade inte vänta på att jag skulle sätta på henne kläder så hon drog

Annars så har vi hunnit med att var ute en stund i de underbart kalla vädret, efter att Thella sovit och vi fått lite mat i magarna hoppa vi i kläderna och röjde järnet ute en stund.
  Daniel matade barnen med honung
 lite fotboll med mamma är skoj
 himla boll att rulla iväg så där
 nej nu ger jag upp
 Oliwer bakade en traktortårta
 under tiden tröttnade Thella på oss och drog till grannen.
För att mamsen skulle göra lite nytta drog jag barnen ett varv runt gräsplätten på framsidan (inte vår lilla utanför fönstret utan den mot vägen.)
  mera tyckte Thella
 Men pappa skicka ner henne för backen istället, de gick hem de oxå.
 Sen fick pappa dra barnen lite.

När vi kom in igen började jag med plättarna och Oliwer å Daniel började planera deras hemma simskola.
Daniel har nämligen kommit på att de ska öva lite grejer här hemma i badet, sånt som Oliwer inte törs göra på sin riktiga simskola. Tror de skrev upp 10 övningar som Oliwer ska klara utan gnäll och när han gjort de ska han få en present. Tror nog detta kan vara en bra grej för direkt efter att de skrivit upp allt ville Oliwer gå upp i badet och öva.
 Daniel drar övningarna för en koncentrerad Oliwer
 å är det denna jag ska få om jag klara allt??
 nu kör vi pappa på en gång.
 Thella mumsa majskrokar istället

Ja så grabbarna försvann upp i badet och jag hamnade framför spisen med min bunke med pannkaks smet, Thella hon lekte på golvet. Jag passa på att ringa Eva och prata lite skit oxå en annan kan ju göra 2 grejer samtidigt.

 vilken skönhet
 hälften av smeten kvar
 25 pannkakor klara för frysen
 jo då de gick ner oxå, ca 40 pannkakor blev de. Tog "bara" 1½ timme att steka
  städa upp efter sig har hon redan lärt sig.

Efter 1 timme i badet tyckte jag att de fick räcka för grabbarna båda var super nöjda med dagens insats. Oliwer hade redan gjort en massa framsteg. Han hade tex doppat öronen, bubblat med munnen. Sånt som han inte gör på simskolan för de är för otäckt. Ska ta och skriva ner allt de ska öva på så ni får se de. Men de får bli en annan dag.

 En trött badkille mumsar pannkakor och tittar på bompa.
 Så här ser de ut när mamma städar. Fasen vad leksaker vi har.
Å då har vi en massa mer på vinden.

Ska ta och bädda ner mig nu är en dag i morgon med, tvätt ska tvättas, sängar ska bäddas och mat ska handlas.

Kram på er.

Vet inte när jag kommer blogga nästa gång eftersom Emil kommer så finns de risk för att min dator kommer vara upptagen med dataspels nördar.

Tjao








Kommentarer
Jennie

He he han är skådespelare också. Jared Letho.... sååå snygg så jag dör ha ha

2009-02-17 @ 12:12:40
URL: http://missijay.wordpress.com/
Lollo

dte är så roligt att se lilla du vid spisen... nu ksulle ha en höj o sänkbar ;-)

2009-02-17 @ 18:12:13
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0