Jo då vi överlevde

en dag på lek och buslandet. Var faktiskt ganska lugnt.
Dagen började med att både Thella och Oliwer tyckte att vi skulle gå upp väldigt tidigt. Oliwer slog upp ögonen redan 20 över 6. Fatta 20 över 6 de är lika med döden för mig, jag finns inte så tidigt. Tur att han kan hålla sig på sitt rum iallafall. Thella var inte sämre hon utan hon vaknade kl 7 och skulle minsann inte sova mer. Kul start på dagen, ögonen gick i kors för fru Widén. Men men bara att ta tag i livet och göra sig iordning.
Fick på alla kläder och i med lite frulle i magarna sen gav vi oss iväg mott dagens höjdpunkt.
Hade siktat in oss på att åka hemifrån kvart i 10 men vi kom inte iväg förens 10  inte så dåligt ändå för att vara oss.
Farmor och kusinerna kom oxå med Oliwer blev super glad när han kom på att farmor skulle med.
Jag sa till honom på morgonen att vi var tvugna att göra ren öronen eftersom den som skulle följa med kollar sånt.
Då titta han på mig och log, ah är de farmor som ska med.
Han känner sin farmor han hahaha
Sen ringde iallafall hon och sa att hon bara skulle hämta upp 2 andra som skulle med, då började han fundera på vilka mer som skulle med. Så när vi gick ut till bilen kom han på att de kanske var kusinerna som skulle med.
Frågade då honom om han skulle bli glad om de skulle med, han sucka lite å sa
 -nja de hade varit roligare om bara farmor skulle med. Han är nog lite avis på grabbarna som brukar vara där borta en del. Men så är livet allt kan inte var rättvist. Han hade iallafall super skoj med grabbarna.
Nu kommer lite kort från dagen.

 Thella gillade inte riktigt att hoppa.
  Grabbarna körde trampbil
 Thella och farmor kolla på
 Sen blev de lite röj i hinderbanan. Daniel hängde på
  Bowling pröva de oxå på
 Farmor spelade lite pingis med William.

Självklart var vi tvugna att pröva på lasergame oxå, William och Isac hade aldrig gjort de så Oliwer och jag ställde så klart upp på att visa dem hur de gick till.
  
Medans vi spelade satt de andra och väntade på oss utanför
 
  Vann vi???? Svar JA SJÄLVKLART gjorde vi de
Sen var de dags att fylla på magarna med lite mat, snälla farmor bjöd alla på mat.
Tusen tack.
 
 GE MIG POMMES NU!!!!!
 När maten var upp äten funkade de att bygga rymdskepp.
 Thella gillade inte bollhavet heller, svår flörtad dam idag.
 Hon trivdes bäst i vagnen med en boll i handen.
 De var trötta barn när vi åkte hem efter 3 timmars lek
 Innan vi åkte hem köpte snälla farmor varsin tröja åt grabbarna. Återigen TACK

När vi kom hem la vi upp Thella så hon fortsatte sova, Oliwer vilade en lite stund innan han gick ut för att leka med grabbarna i snön. Daniel åkte iväg för att handla lite (stannade visst till hos Fredde och Emma en bra stund) själv fick jag fixa med maten till kvällen och styra upp hemmet med de trötta och griniga barnen.
För när Oliwer kom in efter att ha lekt en stund ute var han inte direkt på sitt bästa humör, de hade kört ihop sig ute med grabbarna så han var så trött och grinig. Men efter lite vila i soffan var han på lite läs verkligen lite bättre humör.
Thella va inte så rolig hon heller när hon slog upp sina blå efter lite mer än 1 timmes sömn. Hon hade nog behövt mycket mer men de fatta ju inte hon.
 Snälla farfar var här och skotta lite på baksidan medans grabbarna var ute och lekte.
 så här kaxig är man när man får smaka av brosans lördags godis
 Så här ser man ute efter att ha lekt på lek och bus i 3 timmar och lekt i snön i lite mer än 1 timme.
 hmmm Daniel byte blöja å sen hamna kläderna så här, inte helt ok enligt mig.
 Thella vet precis vad man ska göra för att reta mamma lite.
 mmmm Thella lyckades få ner smöret från bordet, mamma hann rädda de.
 en ny duschad son.
  Alla hjärtansdags middagen
 Å jag vill ha mer
 men snälla pappa jag gapar tills jag får något
 här unge bara du är tyst sen.
 Daniel pröva mata Thella med honung så som han gör med Oliwer. Gick sisådär.

När Thella äntligen hade somnat så plocka vi andra fram mumsigheterna KRÄFTOR.
Vi verkligen älskar de, tyvärr så har Oliwer oxå börjat få upp ögonen för de, innan kunde vi alltid äta de när båda barnen sov och ha lite mys. Men nu funkar inte de längre för Oliwer vill ju oxå ha. SUCK
Nå ja han hög in på fatet innan vi ens hunnit satt oss.
  Lägg märket till lillfingret, de har han fått efter pappa.
 MUMA

Under tiden vi åt kräftor kollade vi på melodifestivalen oxå, men shit vad är de för låtar i år?
Tyckte om Lili och Susies låt, Amys var oxå bra, Måns låt blir nog bättre ju mer man hör den.
Hade nog hoppats på Lili och Susie å Amy till finalen. Men de där H.E.A.T vad var de för mes band låten var kanske ok men gruppen var ju helt B. Fy hur röstar vi igentligen, eller vi och vi jag röstade inte men resten av svenska folket gjorde ju de. Börjar nästan tro att folk runt om i världen reser hit och rösta som f.. på alla skit låter så de kommer vinna sen åker de hem till sina länder igen och skrattar sig lyckliga till vinsten för deras land under riktiga finalen i moskva eller var fanken den nu skulle vara.
 grabbarna har lagt sig till rätta för att smälta maten
 den ena knoppa rätt fort
 Han är inte lätt att bära på längre.

När båda barnen sov skulle vi kolla på lite heroes avsnitt men jag somnade och Daniel gjorde desamma.
Men vi hade en bra Alla hjärtansdag ändå.

Har fått lite klagomål från en viss bloggläsare att jag inte nämt att jag pratat med henne i telefon, jag ber så himla mycket om ursäkt. Förlåt Lollo.
Självklart pratade jag med henne i telefon i fredags undertiden Thella sov, de var trevligt inte för att vi sa något vetigt men kul att prata lite iallafall.



Kommentarer
lollo

VARFÖR skotta baksidan :-o sådär med lillfingret finns i vår släkt med så oliwer kanske inte bara har det efter sin far ;-)

2009-02-15 @ 12:48:58
Jessie

Kräftor i februari??? Ni är nog helgalna =).

2009-02-15 @ 13:36:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0