Skriver så fingrarna blöder.

har så mycket att ta igen så det är lika bra att köra på med en gång.

FREDAG 30 JAN

Thellas 1 årsdag var som ni kanske redan vet en rätt vanlig dag inget party där inte. Oliwer hade feber och mådde mindre bra, jag kände mig häning och var inte på bästa humör. Daniel röjde som bara den inför helgens kalas och Thella gled mest runt å var söt hela dagen.

 Daniel och Oliwer var uppe på vinden och kollade lite i alla gamla kartonger om de fanns något intressant, å de gjorde de visst. Daniels gamla rollspelsgubbar som han målat alldelles själv. Oliwer var i himmelriket.


Eftersom ingen vågade komma hem till oss på kalas så fick vi kalas lite själva.
  Wow vad är de där?
 ingen tittar då får man ta en va?
 mums
 jag bad om en liten bit, vilket daniel givetvis gav mig. Oliwer skratta så han grina.

Kl halv 8 kröp jag ner i sängen frös massor så Oliwer gjorde mig sällis och värmde mig.
Vi kolla lite på lets dance, försökte få Oliwer att inte prata om tjejernas tuttar vilket var ett hopplöst uppdrag.
Han låg och skaka hela han och sa -inte prata om tuttar, inte prata om tuttar.
Han måste nog söka för de där när han blir äldre.
 Har faktiskt 39 graders feber här så pyjamasbyxor, raggsockor, t-shirt,morgonrock, täcke, filt och överkast var ett måste.

Ringde och förvarnade mamma och pappa men inte blev de rädda för lite feberbaciller inte, de kom så snällt på lördagen iallafall.

 Fick detta mms av Elle, Tias och Emmy. De grattade Thella på hennes 1årsdag.

Lördag 31/1
 Skulle slänga Thella i badet en snabbis innan mormor och morfar kom, men att springa nakenfis är så skönt.

När nattgästerna kom hade de med sig paket till födelsedagsbarnet, men hon sov så då fick Oliwer passa på att öppna sin födelsedagspresent som han fick av Fam Bjerkert. (Nej jag vet han fyller inte förens den 1 mars, men eftersom de bor en bit bort och vi kanske skulle behöva byta den så fick han den nu.)
Han var hur nyfiken som helst.
  Wow coola skor
 satt perfa
 sen ringde vi och tackade för presenten. Tack Lena!!!!!!

När Thella vaknade var de dags för henne att öppna sina presenter.
Morfar och Oliwer hjälpte snällt till så hon slapp anstränga sig för mycket ;-)
 
 haha vad är detta för skojig grej?
 å hej vad vi river papper.
 Kolla vad cool jag är.

Detta innehöll paketen
Från mormor, morfar och Pierrsa fick hon detta
 Telitabis som spelar en sång och film på en gång toppen tycker Thella.
   Fina kläder
 Nu kan vi fajtas brosan

  
Nattlinne och nike skor av moster Lena med familj.
Sen var de pengar från gammelmormor, Åke och Lena.

Vid 2 kom farmor och farfar oxå, de få gäster som vågat sig hit. Jag var kanske inte så rolig värdinna frös som bara den och hade fortfarande 39 graders feber. Men min klippa till man styrde upp de hela.
  Lite sång för 1åringen.
 Oliwer ställde snällt upp som hjälpreda.
 Pappa hjälpte osså till.
  Kolla vad jag fick....... en trehjuling.
 mycket roligare att åka bakpå.
 Tack för hjälm, cykel och tårta farmor och farfar.
 Mannen hade dukat upp till kalas.

Tror den var god oxå men jag hade inte så mycket smak just den dagen tyvärr.

Efter fikat gick farmor, farfar och Oliwer  hem för att förberedda maten de skulle bjuda på lite senare, Daniel, Thella och mamma tog med allt fika bröd hem till faster Nina. Pappa satte sig till rätta i soffan och kolla på sporten medans jag slappa lite framför datorn.
Vid halv 6 gick vi över till svärföräldrarna och fick god mat (tror de iallafall hade ju ingen smak)
Jag blev inte kvar så länge tog med mig barnen hem (med lite hjälp av mamma) vid 7 tiden. Stoppa Thella i säng och Oliwer å jag låg i vår säng och kolla på Wild Kids, sen låg jag som i en dimma och drömde mig bort.
Oliwer var vaken och tog hand om mig. Nej då han ville inte sova så han kolla på Bee Movie men vid 9 orka jag inte hålla mig vaken längre så då fick vi släcka.
 oj vad sjuk jag var
De andra hade kommit hem igen runt halv 12 tror jag.

Söndag 1/2

Ja jag hade fortfarande feber så jag tillbringa hela förmiddagen i sängen, efter en hård natt med Oliwer.
Han var vaken emellan 2 och halv 6 för han hade såå ont i sitt öra IGEN.
Så idag fick Daniel ringa VC för att boka en tid samma dag, vid kvart i 12 fick de en tid.
  Visst är man läcker?
 Fick ett mms av Daniel när de var på VC, ovanligt med ett dasskort på Oliwer

Medans grabbarna var borta var mamma super snäll och lagade lite middag innan de skulle påbörja sin resa hem igen. Fick i mig lite mos och korv innan de var dags att krypa ner i sängen igen.
När Daniel och Oliwer kom hem fick vi veta att de var öroninflamation igen, så nu går han på pencillin.
Stackarn, så det blev ingen gympa eller simskola idag.
Utan Oliwer och jag bäddade ner oss i sängen och kollade på film resten av dagen, Daniel tog med sig Thella hem till sina föräldrar.

Måndag 2/2
Idag vaknade jag utan feber iallafall, Oliwer låg som vanligt på 38,2. Däremot så var Thella lite små grinig vilket vi förstod varför efter lunchen. Då hade hon oxå fått feber inte så hög än men de räckte för att vara lite små sur. 
  Snuttan.
Framåt kvällen skicka Oliwer och jag iväg Daniel till MC Donalds (ja vi vet men är man sjuk så är man)
Oliwer fick i sig en hel hamburgare vilket var hur bra som helst för att vara honom just nu. Jag satt mest och peta i min men lite gick ner. Thella mumsa pommes som aldrig förr.
  Gött de här.
 Lite piggare börjar vi väl se ut.

Men på kvällen vaknade Thella med 40 graders feber och kräktes sen upp ALLA pommes i sängen, på mattan och sin snälla mamma och pappa.
Blev inte mycket sömn den natten heller.

Tisdag 3/3

Thella hade 40 graders feber hela dagen, vi fick turas om att gå och bära på henne. Ända gången hon sov var om vi låg med henne på magen eller hon fick sitta i vårat knä och somna. Lilla tjejen så här sjuk har hon nog aldrig varit eller hon har haft 40 graders feber förut men inte var så här hängig.
  
Thella och jag vandrade från soffan, till sängen, sen till soffan igen för att sen sova lite i gästsängen.
Ja de var vår dag, hade igentligen tvättstugan men den hann vi inte med. Fick en tid på fredag istället.

Daniel och Oliwer var iväg en sväng till apoteket för att köpa nya alvedon till stjärten, fick en större dos denna gång och de märkes på en gång. Den gjorde verkligen nytta. Efter en lite slurk välling sov hon emellan halv 7 och 9 på kvällen sen vaknade hon och var som en ny människa.
Ville var upp lite och kolla på tv innan de var dags att bråka lite med sovningen.
 Nu kan vi leka mamma

Onsdag 4/2

Idag vaknade Thella med lite feber, eller vi tror de har inte velat bråka med henne så vi har inte tagit febern i stjärten utan bara i örat. Å då var de 38,2 kanske. Oliwer hade sin första feberfria morgon hoppas den fortsätter så.

Så idag var de lite mer liv i luckan har hemma, Oliwer och Daniel fortsatte sin rensning bland kartongerna på vinden.
Daniel letar igentligen efter sina star warsgubbar som hans föräldrar tror han ska ha här hemma. Men inte har han hittat några bara en massa rollspel och gubbar.
 Detta är toppen tycker Oliwer.
Var en kille här ifrån Krafts måleri oxå och kolla vår trapp för att göra en ofärt eller var de nu heter, han trodde de skulle gå på något runt 16.000:- Fick värsta magknipen när han sa de, vi som inte ens har gjort toa eller hallen ner.
Ja så nu har Daniel bestämt att han ska hänga själv i trappen och slippa och måla den. Vi är inte helt överens med den biten. Men så mycket pengar vill jag inte lägga på trappen de är en sak som är klart.
Grrrr varför ska allt kosta så j.... mycket jämt.???

 godingarna klara för natten
  ska bara städa innan vi kan äta kvällis.

 När barnen somnat bäddade Daniel och jag ner oss i nybäddade friska sängar och hade lite Heroskväll. Hur skönt som helst.

Torsdag 5/2

Yessssss idag vaknade alla och var friska och grya. Eller visst vi snorar lite och hostar desto mer men ingen feber.
 Thella har hittat Oliwers gamla bondgård och den är super kul att leka med.

Oliwer och jag gjorde oss iordning för att åka upp på stan och kolla på inbjudningskort till hans och Linus kalas. Skulle köpa en skiva till Thella oxå från Oliwer men den fanns inte och skulle kanske komma imorgon igen.
Hittade 2 jättefina tröjor på Lindex till barnen.
  
Annars kom vi inte hem med så mycket, inbjudningskort hittade vi men annars var de snålt med grejer som föll oss i smaken.

Daniel har roat sig inne på vinden nästan hela dagen, han har tagit tag i högen med kartonger som är in till höger på vinden de med ALLA böcker. Shit vad han har svurit. Kan jag rå för att jag läste mycket som barn. Hade visst 6 kartonger med barnböcker och Daniel hade en pappkasse. Hahahaha.

Oliwer fick se mina barbie dockor så han stängde in sig på rummet och lekte loss med dem.
 
 Thella fick nöja sig med en hårfön
 Daniel hittat till sin stora glädje denna, så nu slipper han stava åt mig. (tror han ja)
 Här rensas de hej vilt
 nägra av mina tvillingböcker.
Daniel hade hittat 3 teckningar han undrade om vi skulle spara.
Måste ju säga att de är ju riktiga konstverk. Kanske finns lite pengar i dem eller vad tror ni?

 

Thella som vägrat sova på hela dagen fick sova en halvtimme vid 4, hon var inte så nöjd när vi väckte henne sen.

 tur hon blev lite gladare av att prata med morfar i telefon
Sen pratade vi med moster Malou och bestämde oss för att öppna hennes paket som mormor och morfar tagit med, vill inte öppna dem förens de var här men nu kom de ju inte denna vecka pga alla febriga människor som ska envisas med att vara sjuka.
Nå ja Thella och Oliwer hjälptes iallafall åt att öppna dem medans jag pratade med Malou i telefonen och försökte fota lite.
 hmmm vad är detta?
 hjälper dig Thella
 å vad fina hahaha roliga oxå.
 Thella verka gilla dem iallafall.
 nu då vad är de i nästa?
  hmmm en trumma? kan man slå på den?
 Nej de var ju en prinsessgodis skål.
Tack snälla moster Malou med familj för de fina presenterna.

Nu kära vänner blöder fingertopparna ska ta och plåstra om dem till ett avsnitt av Heros men återkommer i morgon om inte febern kommit tillbaks.
Imorgon ska vi på begravning så snälla Helena har lovat att ställa upp som barnvakt. Tusen tack Helena, du är toppen.

Kram









Kommentarer
Maloj

Vilka fina tröjor! Vill oxå ha!!!

2009-02-05 @ 23:03:47
Elle

Vad skönt att alla är friska igen. Inte roligt med en massa sjukdomar. Vi är friska allihop o det har kommit snö!! Emmy är lycklig men inte jag. Har dragit pulka halva förmiddagen, på blötsnö :-(. Emmy var plaskblöt när vi kom in. Nu sover hon, inte så smart så här sent på em men hon somnade inte förrän 13.30 o jag bara njuter av lugnet. Men nu får jag nog ta o väcka henne annars får vi vara uppe halva natten. Kramar

2009-02-06 @ 15:39:28
Persica

Tack för gästbokinlägget! Så söt Thella är, det är Oliwer också! Hälsa Thella en stort grattis i efterskott! Snart fyller Oliwer ju år, nära min dag ;o). Pontus är en blandning av Jack Russel och Border Collier, en ganska liten filur iallafall ;). Ja där går ju inte riktigt ihop hrmm, ändå kan man älska hundar fast vill man inte vara nära dem hihi, sött! De kan se söta ut på något sätt samt roliga är dem! Skönt att ni är fria från febersjukan. Ni har också ett vackert hem ser jag. Ta hand om er och vi hörs någon gång! Kramar i massor

2009-02-10 @ 12:11:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0