Söndagen i familjen Widéns hem

Morgonen började kl 8 eller den hade börjat tidigare för några av oss. Men jag klev inte upp förens då.
Sen blev de röj, Daniel fortsatte med vinden och jag städade av övervåningen. Barnen var mest i vägen som vanligt när de är något sånt som ska göras.
 När Oliwer skulle klä på sig fanns de så mycket annat att göra.
  Jo Thella satt faktiskt still en stund undertiden jag damsög.
 oj idag tog de "bara" 2 timmar att få på sig kläder.
 storstädning av Oliwers rum.

Hittade lite kort på kameran som inte jag tagit, har starka misstankar om att de är sonen som varit framme.
 syster yster
 pappas snygga tröja (tror de är de han vill visa)
 min dataskräm, å mina underbara barn. (tror de vad de han få fram)

När städningen upp var avklarad käkade vi lite frulle och skicka Thella i säng. Sen blogga jag lite om gårdagen och de andra sköte sitt.
Fixade lite mat oxå innan de var dags att lämna in Thella till farmor och farfar. Vi andra skulle iväg på Oliwers simskola. Eftersom han inte skötte sig förra gången ville jag med idag så jag kunde ha koll på han.
Å faktiskt så verkade de hjälpa idag var han inte alls lika fjantig som han var sist, å han gjorde nästan allt eller han gjorde allt men kanske inte på en gång. Vi köpte simglasögon åt honom idag så jag tror de hjälpte en heldel.
 

Efter simskolan åkte vi hem igen, Daniel och Oliwer gick bort till farmor och farfar medans jag städade av lite till här hemma. Kanske inte fullt så mycket som de var tänkt (jag gjorde en "daniel" och hamnade framför datorn istället)
Så de får nog bli att storstäda nedervåningen i morgon.

Halv 5 traska jag bort till svärföräldrarna för att hämta Oliwer, vi skulle ju på gympan.
Lämnade in Oliwer och gick sen en promenad med en annan mamma, en lång härlig promenad på 1 timme som slutade med att jag hade värsta skoskaven under foten hur nu de gick till.
När vi kom tillbaks till gympan tog de ett tag innan alla vilda ungar kom ut springande till oss i omklädningsrummet. Oliwer hade med sig en av fröknarna båda såg lite halv glad ut så jag trodde de hade hänt något. Men fröken frågade Oliwer om han ville berätta hur de hade gått. Sen säger hon att de hade gått super bra idag och skiner med hela ansiktet. Super kul att höra. Dagen har verkligen varit helt toppen när de gäller Oliwer. Både simningen och gympan gick toppen idag å nästa vecka är de lov för båda grejerna.
Promenaden hem gick oxå bra förutom att Oliwer som var super pinknödig var tvungen att stanna vid varje snöhög och leka. Kom hem tillslut.

Under tiden vi varit på gympan hade Thella och daniel röjt lite mer på vinden. Daniel hade fått den briljanta iden att ta ut alla kartonger med gossedjur för att ta fram dem igen. En mindre genom tänkt tanke kan jag tycka så här i efterhand. Eller jag hade redan avrått honom att göra de men karlar gör ju inte så ofta som man säger.
Så när vi kom hem till mitt hem som var städat på morgonen såg de ut så här.
 hade visst lite mer gossedjur än vad mannen hade räknat med.
  de som var så ren och fint innan.
Oliwer och Thella röjde runt som bara den bland alla gossedjur, Oliwer hann inte ens sätta på sig kläder efter duschen innan han var tvungen att kolla in alla sina gamla favorit gossedjur.
 Thella i lådan vad har du för dig, sover du??
 å den, å den, å den måste jag ha på mitt rum
 blev en del tillslut.

Ja inte var de det smartaste dra min underbara man gjort, jag som hade smygit undan lite gossedjur i taget eftersom Oliwer hade 3 kartonger fulla. Men nu är de tillbaks i hans rum IGEN. Återigen en massa nallar som samlar damm och som man får gå och plocka upp. Här hade jag städat och plockat undan en massa idag för att Malou med familj skulle komma å vad gör han då, jo som vanligt plockar han fram en massa skit igen. SUCK
Hmmm när jag tänker efter så är nog mannen till salu idag.

5000:-
Lagom rund och go man i sina bästa år *host*
Renlig och matglad är han med, snarkar bara ibland och som bonus får ni med hans akvarie.
Kan tänkas att priset kan sänkas vid snabb affär.

Ska ta och sova lite nu vem vet telefonen kanske kommer gå varm i morgon *blink*
God natt





Kommentarer
Jessie

Hur det kommer sig att du fick skoskva?? Du RÖRDE väl på dig för en gångs skull.. =) ;-)

Vi kanske kan byta karl ett tag... Kanske skulle vi uppskatta det vi har sen fniss

2009-02-16 @ 18:51:35
Lollo

JAg bjuder 3 papp för Daniel!!! han gör ju mer fix hemma än jonas ;-) sen skulle jag behöva en del grejjer från hans jobb :-D

2009-02-17 @ 18:16:47
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0