Star Warslego, kräkor och melodifestival

Så kan nog dagen summeras.
Jag fick sovmorgon till halv 10, då var de bara att gå upp och ta tag i dagen.
Thella som inte hade de minsta tecken på feber var i full gång med en massa hyss, hann med att riva ut halva toarullen med papper i badrummet innan Daniel fick tag på henne. Då ska ni veta att hon är en hejare på att hinna riva sönder pappret oxå. I mini mini bitar. Hur kul som helst.

Jag hann med 2 vändor till tvättstugan oxå, skulle hämta tvätten som hängde kvar i torkrummet och eftersom ingen hade tagit tvätt tiden passa jag på att slänga in min sista tvätt som jag inte orkade med igår kväll.

 Thella fick äntligen tillbaks sin snutte som legat i tvätten hur länge som helst.
 Oliwer kollade på alla millitärmärken han fick av pappa igår.
 Just ja pojken har brytit sin arm i dag oxå, så nu är de illa.
Tur pappa hade lite bandage som han kunde plåstra om sonen med.
 
Den brutna armen är igentligen bara ett litet skrubbsår som han fick när han brottades med madrassen i hallen uppe.

Undertiden Thella sov var jag en snäll fru som trots kvälningar gjorde iordning på allt lamm Daniel envisats med att ta upp för att till laga.
 fatta vad äckligt.
 på något konstigt viss var hela kylen full med blod efter allt lamm, så det var bara för mannen att städa upp efter sig.
 Lamm finns att hämta kom när mannen sover så får ni de väldigt billigt.
Försökte förklara för Daniel att när lammet sen är slut så kommer de inte in fler i detta hem. Då undra han om de fick komma in en gris. Gissa mitt och Oliwers svar????
 Tur någon kan roa medans man renar bort hårtussarna från lammköttet.

Så fort Thella vaknade gjorde vi oss iordning och åkte upp på stan en sväng. Skulle in på Åhlens för att kolla efter en cdskiva till Thella och några lådor att ha vantar å grejer i.
Hamnade först i leksaksaffären, det hela slutade med att Oliwer kom ut med ett Star Warslego för 699:-
Mmmmmmm men han fick köpa de för sina egna pengar. Tro Daniel var lika lyrisk som Oliwer.
Å jag kommer bli rik när Oliwer fyller år, hoppas nu bara han får pengar av gammelmormor, Åke och Lena för de har vi räknat med nu. Gjorde dealen att jag skulle få alla hans pengar som han får av dem å sen de han hade hemma i plånboken. Då skulle han komma upp i 600:- sen skulle han få 100:- av oss när han ätit upp pencillinen men de pengarna behåller jag nu.

Nå ja Oliwer var hur nöjd som helst när vi gick ut därifrån, sen var han mindre nöjd när vi skulle handla inne på Åhlens och Coop innan vi skulle hem och bygga ihop den. Synd för honom bara att vi skulle förbi farmor och farfar för att äta oxå. Stackarn han fick vänta från kl 2 till kl 6 med att börja bygga.
 Äntligen som han väntat
 Visst är den fin:-)

Precis efter att jag tagit dessa kort säger Daniel till Oliwer
- Oliwer vad tyst och hängig du är, är de så spännande?

Jag vänder mig om och går till köket, hinner inte mer än ut dit förens jag hör
-Malin kräkor......
Jo då mycket riktigt Oliwer har ställt sig på en stol och lutar sig ut över golvet.
Ta..da... dagens middag kött och potatis serverad på golvet.
Hmmm inte de minsta sugen igentligen men vad gör man.
Bara att börja sanera från golv, väggar, matta och stol.

Det som är lite komiskt är att så fort han fått upp allt sätter han sig och börjar bygga igen.
Och efter yttligare 2 minuter kommer frågan
-när får jag mitt lördagsgodis?

Ja ibland undrar man varför allt ska vara så komplicerat. För att få plats med mer måste man ju ge plats för de, å bajsar man inte kan man ju göra som Oliwer kräka.
Asså han mår hur bra som helst nu och mår inte illa, så här brukar han göra när han ätit mint men vi kan inte komma på något han ätit med mint i dag så detta är fortfarande ett mysterie.

 lördagsgodiset kom fram till slut. Men bara lite.
 sötisen leker lite medans brosan mumsar godis
 hallå någon i luren?

Thella somnade runt 7 medans jag och Oliwer kollade på Wild kids och nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla på melodiefestivalen, hörde bidragen på svt webbsida förut. Vet inte om jag är så hårt imponerad av något av de men skoj att titta på brukar de ju vara.

Ha en skön kväll nu så ska jag ner och kolla hur långt de kommit med legot.





Kommentarer
emma

gud vad du tvättar hela tiden har det blivit en hobby eller ,)

2009-02-07 @ 22:46:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0