1 av 2 barn sover

Daniel har flytt hemmet för att festa loss med grabbarna, själv sitter jag här hemma med barnen.
Thella somnade som hon skulle lite efter 7, och Oliwer har jag precis läst klart för.
Idag blev de kråke lär sig simma. Imorgon är de ju en stor dag för Oliwer han ska börja på simskola, tror faktiskt han är lite nervös. Men han valde själv kråkes simbok och lyssnade intressent på allt jag sa.
När de frågade i boken om han visst vad badvett var sa han
- inte fisa, kissa eller spotta i vattnet.
Haha hoppas han inte säger de imorgon om de frågar.

Tillbaks till dagen nu.
När jag bloggat klart förra gången så var vi kvar upp lite och busa runt.
Oliwer prövade på att vara bebis igen, han tyckte de var helt ok.
 
Sen rocka vi loss lite till musik som pappa spela för att komma på lite party humör
  Thella ville ha punk men de fanns inte på datorn
 Thella vill ALLTID vara där Oliwer är.
 Eftersom Maja var hos oss igår stod gåstolen kvar nere, å Thella verkar tycka att den är super skoj för hon ska ner i den hela tiden.

Efter maten tog jag med mig barnen ut i den blötta snön. Daniel åkte och handlade lite.
Thella vägrade ha på sig vantar så hennes små händer var iskalla och super röda tillslut.
Så hon fick gå in med Daniel när han kom hem, Oliwer och jag gick och slängde sopor och postade ett brev.
  
 
Oliwer han kämpade med att köra bort det som var kvar av snögubben
 
 
Thella försökte spela bandy.

Tog ett kort på vad mannen tog med sig till grabbkvällen. Så nu återstår bara att se hur bra han mår imorgon.
 8 öl och en liten jäger. Plus att de brukar få lite av den som håller i de hela oxå.

När Daniel åkt vid halv 5 började jag förberedda kvällsmaten. Sen rocka vi loss till lite barnens favoriter som moster Malou fixat till Oliwer.
 Sötisen
 Oliwer började med ett kärleksbrev till Tuva som vi ska göra klart imorgon.

När de vara bompa satt Oliwer och jag i soffan och åt, Thella hade fått gröt precis innan men de räckte tydligen inte, för när jag skulle fota lite var hennes små fingrar snabbt framme.
 mmm vad ska vi ta idag då?
 VA JAG ?? Nej jag har inte tagit något.
 bompa är roligare att titta på än att äta.

Så fort maten var uppäten kom lördags gottiset fram
 popcorn är super gott enligt Oliwer och pappa.
 En trött Thella 18:45
 En mega trött Thella 18:50

Ja då var dagen avklarad. Nu är de bara att Oliwer ska somna sen ska jag krypa ner i sängen och mumsa på lite lördags godis jag oxå. Har sån mensvärk mä så de får nog bli en eller två ipren som förrätt.

ha en fortsatt trevlig kväll







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0