Barnen sover och mannen har flyt hemmet.

Vilken underbar kväll. Nå ja så farligt är de inte, Oliwer somnade nästan precis och Daniel är bara iväg hos sin kusin Nicklas för att hjälpa honom lite i nya "spelrummet". Själv har jag precis surfat runt lite på nätet och hittat en massa roliga sidor. Har en perfekt dop present till Winnie på G. Men jag måste vet lite mer när var och hur de ska vara.

Idag var vi faktiskt upp tidigt redan halv 9 lämna jag sängen för att göra Thella klar för dagen.
När vi vakna i morse var de snö ute till allas glädje (läs Oliwer)
Så när frukosten var uppäten satt vi på oss vinterkläderna och gick ut han och jag. Daniel som var hemma från jobbet idag (fortfarande dödsförkyld) stannade inne för att ta hand om Thella som gick och la sig.
Men han gjorde faktiskt lite nytta oxå, han fick ÄNTLIGEN tag i vår rörmokare som ska komma hit och fixa lite innan vi kan hyra in någon för att göra toan klar. Så nästa måndag runt 8-8:30 kommer han. Yippi!!!!

Medans jag skottade började Oliwer med en snögubbe, fasen ungen rulla alla bollar helt själv de var verkligen skit tunga när man skulle lyfta upp dem.
När snögubben var klar spela vi lite utebandy och gick sen för att skotta lite hemma hos farmor och farfar.
Efter lite mer än 2 timmar tyckte jag vi var tillräkligt blötta så då gick vi in.
  
  Man tager vad man haver
  till och med öron fick han och rött hår.
Utanför farmor och farfar körde vi lite kasta boll och bockarna bruse.
 
 gissa vem som fick vara troll som alltid
När vi blötfisar kommit in i värmen fixade vi lite mat, idag var de mästerkockarnan malin och daniel som hjälptes åt med fiskpinnar, mos och spenat. Thella åt 2 portioner så gott var de nog iallafall.

Efter maten fick grabbarna värsta tokanfaltet och lekte star wars krig, Thella och jag blev och med tvingade.
Tyvärr blev korten skit dåliga få skylla på att jag var mitt uppe i ett viktigt krig.
 svarta klumpen där borta är Daniel (om ni undra)
 ser ut som en seger för Oliwers del
 ja Daniel får nog se sig rätt besegrad
 pang pang på dig pappa
 så här svettig blir man av att leka krig.
 fast pappa behövde gå på toa väntade krigarna utanför toan på honom.

Efter kriget var vi helt slut allihop så vi satte oss ner i köket och försökte spela en omgång Yattzi. Hann inte spela klart allt men jag vann som vanligt. JAG ÄGER VERKLIGEN I DE SPELET.
  Pepparkakor är mycket godare att äta än spela
 Hon som ÄGER
 Hon som inte alls ville att vi andra spela spel.

Resten av kvällen kollade Oliwer på en film, Daniel fixa lite med kabelkanaler ivardagsrummet och jag gled mest runt. Ett rätt så bra jobb faktiskt. Men jag fixade oxå med tvätten inför tvättstugan imorgon.

Fick ett urgulligt kort på kusin Winnie idag hon är bara så söt.


Ringde föresten en massa samtal idag, så nu är de ordnat att Oliwer få gå på dagis i sommar oxå. Innan fick han bara gå till den sista maj och inte komma tillbaks förens den 1 sep. Tycket att de lätt lite för länge att gå hemma med honom. Kommer ju tröttna på varandra rätt fort. Men som sagt nu kan vi har han där några veckor mer.

Sen fixa jag in honom på simskola så varje söndag kl 14 ska han gå i gustasvik. Han är så himla nöjd över de, lite rädd är han nog men han ser verkligen fram emot de. Måste bara kolla så han har några badbyxor som passar.

Nu ikväll har jag pratat med dagis kompisen Linus mamma så nu ska vi köra barnkalas ihop i mars, troligen den 14 om jag lyckad boka lokalen vi vill låna. Nu måste jag bara bli klok på vilka man ska bjuda å inte. Vill ju få alla nöjda och belåtna.

Nepp ska kolla lite till på nätet och se om Malou har bloggat idag VAR ETT TAG SEN SIST.

Hej på er.




Kommentarer
Malou

Jag vet att det var länge sen jag blogga, men det har varit lite körigt, och rätt trött med, en annan har varit vaken till 5, 3 dar i rad nu.

Och förresten, trodde du hade tagit bort alla tomtar?

2009-01-20 @ 00:40:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0