Då kör vi

Thella sover, mannen gör sig fin inför grabbkvällen och Oliwer leker på sitt rum.
Hoppas på att hinna få ner lite om gårdagen och dagen innan någon av dem kommer och stör.

Igår FREDAG jobbade Daniel så jag och barnen hade en heldag för oss själva. Jag började morgonen med att sortera tvätt, jätte kul bara kalsonger och strumpor. Lena underade häromdagen om Oliwer behövde kallingar mitt svar var då nej. Tror jag är rätt glad för de svaret eller vad säger ni?
 Detta är bara 17 par men han har nog 10 par till i sin låda.
 jo strumpor har vi med

Innan Daniel åkte fixa han Thellas frisyr. Vet inte riktigt om jag tyckte den var så fin.
 nja inte så fint
 gött med smörgås

Efter frullen spelade jag och Oliwer lite fem myror spel. Gick sisådär då jag samtidigt försökte roa Thella och prata med Helena i telefon. Men Oliwer vann till slut.
 storebror hämtade en massa leksaker som Thella fick leka med under tiden vi spela spel.

När jag sen hörde värsta skratten från Thella inifrån vardagsrummet och kom in och kollade hade de hur kul som helst Oliwer och hon. Oliwer drog Thella på golvet i hennes byxor, hon verkligen tjöt av skratt.
Försökte filma men då hade hon redan tappat byxorna och de roliga var inte så roligt längre.


http://jaycut.se/video/340723/preview

Oliwer var super rastlös så jag ringde Emma och kollade vad de skulle göra. De hela slutade med att vi bestämde att Amilia skulle komma till oss en stund medans de skulle ut och kolla toalett. Ammis kom till oss runt 1-halv 2 tror jag hade ingen koll på klockan alls igår.
Thella sov så barnen lekte på Oliwers rum hur bra som helst, sen när Thella vakna fick jag försöka roa henne nere så hon inte skulle vara ivägen. Oliwer och Amilia fortsatte sin lek de påbörjat i onsdags. Så idag åkte de på semester eftersom de inte hann de sist.
Jag hade ett litet fik ner i köket som de kom och fikade på under sin semester.
 Söta Ammis mumsa vindruvor.
   fika är gott
Barnen var hur flamsiga som helst när de åt så jag filmade lite.

http://jaycut.se/video/340724/preview
http://jaycut.se/video/340725/preview

När fikat var uppätet försvann semester resarna så Thella fick nöja sig med mig vilket inte var lika skoj. Så hon hittade Oliwers laserpistol.
  hon ser verkligen ond ut eller hur?;-)
Sen fick Thella oxå var med en stund när de stora lekte, Thella tyckte ägget som lätt var roligast.
  

Vid halv 5 kom Emma och Maja för att hämta Amilia men de blev kvar hela kvällen kom på att vi lika gärna kunde äta lite tacos tillsammans. Barnen fick varsin hamburgare och lite popcorn sen var de rätt nöjda resten av kvällen.
 
Svärmor och svärfar var över så Oliwer och Amilia fick varsin klubba och jag ett par vinterkängor. Ecco och gortex hur snällt som helt. TACK så himla mycket.
 Här slava jag
 Fredde och Emma fick ta hand om barnen:-)

Efter maten hamna vi i soffan och drömde oss bort på semester, så förhoppningsviss kanske de blir en resa tillsammans i slutet av mars. EMMA vi tar och bokar något eller vad säger du?
   
 Oliwer sa hej då till Maja.

Familjen Eriksson/Karlsson åkte hem lite efter 9, då var de sängen som gällde för Oliwer, jag röjde upp efter maten.
Sen intog jag soffan och de som återstod av Let´s dance.
Daniel hade under kvällen suttit och läskat Fredde med pratet om hur mycket godis vi har undan stoppat överallt.
Så ikväll tog han fram allt å la de på bordet för att mmsa fredde.

Ja de fanns lite.
Hinner ju aldrig äta upp de. Vi har ju börjat ett nytt liv och äter bara godis på Lördagar. Men då äter man ju oftast så god mat med så man inte orkar godiset. Fredde du får komma och hjälpa oss.

Idag Lördag:
Började morgonen med att vela fram å tillbaks om vi skulle gå på friskis gympan eller inte. Kom fram till att vi inte skulle de. Så istället blev de till att sätta igång en tvätt och gå å äta frulle.
 Thella fick mumsa på en banan bit själv för första gången gick jättebra så hon åt upp en hel banan alldeles själv tillslut. (Och ja mamma hon fixade de utan att sätta ihalsen å vi var med HELA tiden)
Lovar att mata med sked när du kommer nästa helg ;-)
 Oliwer fick en ny hatt av pappa.

Efter frulle somnade Thella igen, inte mycket till sällskap hon inte.
Daniel började spakla trappen, och
Oliwer mumsade på sitt lördagsgodis samtidigt som han lekte på sitt rum.

Nu har Thella vaknat, mannen ligger i ett bad kan vara så att Oliwer oxå gör de.
Bäst att ta tag i dagen vill få lite gjort innan Daniel åker kl 4.

Hörs kanske senare om de finns någon ork kvar när barnen somnat.





Kommentarer
Maloj

Fredde behöver INTE komma och hjälpa till. Vi kommer ju snart och hälsar på, och de där Paradis askarna ser hur bra som helst ut. :-) Så 1 kan ni ju spara i alla fall.

2009-01-24 @ 21:36:02
emma

bra malou för fredde ska inte äta upp det ;) snygg outfit danne har när han bygger hemma hos er bara han inte går omkring så på jobbet haha. Tack så jättemycket för hjälpen igår med Amilia och tack för maten kram på dig

2009-01-24 @ 22:05:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0