Den smyger sig sakta på oss

Ja nu kommer nog förkylningen till oss alla, eller Oliwer är nog den enda hittills som inte sagt något om att han börjar bli förkyld. Jag har frysit, haft ont i halsen och kännt mig tjock i huvudet hela dagen men det har blivit värre nu framåt kvällen. Daniel kom hem från jobbet och såg inte alls kry ut. Suck orkar verkligen inte med en massa förkylningar nu. Vi har väl Thella att tacka för alla snuskiga baciller hon delat med sig av.

Nå ja idag var vi upp kl 9 nästan allihop. Men inte fick vi i oss frukost tidigt för de inte. Oliwer så mycket han bara MÅSTE göra innan han kan gå ner.


När vi sen tillslut hade fått i oss lite frulle började jag packa ner tomtarna igen, Oliwer fick leka med Thella lite på golvet. Oliwer ville så gärna se Mamma Mia oxå så det kollade han på medans super trötta gick omkring och grina på golvet. Jag försökte med att lägga henne flera gånger men det funkade inte.
  2 timmar senare
Nu står alla julkartonger redo för att lyftas in under trappen. Kom fram till att vi hade 1 kartong med grejer till julgranen, 1 kartong med ljustackar och stjärnor å 3 stora med bara tomtar å 1 liten med bara tomtar.
Å ändå vill jag ha flera, förstår nog varför Daniel varit så hård med tomteköpen den senaste tiden.

Så här gick de till när Oliwer tittade på Mamma Mia.
 Började lugnt och avslappnade i soffan
  Tills han kom igång ordenkligt å slet av sig kläderna och dansa loss.
Han tyckte inte alls filmen var mesig och för tjejer som pappa sagt. Så när Daniel kom hem berättade Oliwer de för honom. Den var ju faktiskt bra ju pappa. Men han tyckte de var taskigt av tjejen att inte hennes mamma och pappor
fick följa med i båten. hehe
Blev en liten film av de hela http://jaycut.se/video/333420/preview

 Thella var lite mer lugn, var en aning trött fast hon inte ville erkänna de.
 Lite mat fick han ner under tiden han tittade på filmen oxå.
 Här hittade jag ett kort i kameran (var nog 10) som Oliwer måste ha tagit.

Thella fick vi inte i säng förens runt 2 efter att hon fått lite mat i magen. Nu var de inte så att hon hade ro att sova länge utan efter ca 20 minuter tyckte hon att de räckte. Kan tillägga att de inte alls räckte. Hon har varit grinig och gnällig hela eftermiddagen. Men medans hon sov hjälpte jag Oliwer att bygga ihop en byggbil han fått i julklapp.

Vi klädde på oss och gick ute en stund tog en promenad till konsum i de kyliga vädret, var nog bara runt -7 men det var riktigt bitande kyla. Thella gick första biten sen ville hon bli buren vilket jag vägradde så hon fick sitta i vagnen och grina i stället.
Möte svärmor på vägen hem så Oliwer följde med henne tillbaks till konsum medans jag och Thella skyndade oss hem för att börja med kvällsmaten.
 våra små troll
  
 så glad var hon när hon fick sitta i vagnen.

Oliwer kom hem igen sen lite innan 6 så han hann nästa få på sig pjamasen innan bompa började.
Daniel kom runt halv 7 så jag hann klart med maten oxå. Blev så att vi alla satt och kolla på bompa till maten.
Just nu sitter killarna och kollar på barda, jag bloggar och Thella ligger och halv sover.
Ska ta och göra mig iordning för sängen orkar inget mer i kväll.

Kram och god natt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0