En början iallafall

ger mig på en början till gårdagens blogg får se hur långt jag kommer. verkar som om Thella somna om iallafall.

Tisdag 20/1

Daniel åkte iväg med Oliwer till dagis vid 9, så jag gjorde Thella och mig iordning. När han kom hem igen packa vi in oss i bilen och åkte till Coop i Lillån för att fylla på kyl och frys. Blev några kassar. Men nu har vi mat iallafall.
När vi kom hem somnade Thella så Daniel och jag satte oss ner för att fixa med papperna till försökringskassan.
Måste lämna in om föräldrardagarna eller jag måste få dagar av Daniel om jag ska kunna vara hemma längre. Mina dagar tar slut i morgon. Men som sagt nu är de fixat så nu kommer jag kunna vara hemma till den 17aug å vi kommer leva väldigt snålt under den tiden.
 Snälla farmor var över med dessa skor till Thella i måndags kväll. Så idag hade hon på sig dem till affären. Funkade jätte bra. Tack farmor.

Klockan blev snabbt 2 så Daniel åkte och hämtade Oliwer å tog med honom för att lämna in papperet till försäkringskassan. Jag hade tvättstugan hela dagen så jag sprang emellan den och hemmet.
Idag gjorde jag baconsås och spagetti som alla verkade gilla Thella åt 2 stora potioner.
Undertiden  jag lagade maten lekte Thella och Oliwer i köket.
 Denna bricka har blivit Thellas roligaste grej, vet inte varför?
 eller jo det vet jag. För pappa och Oliwer brukar dra henne på den.

Efter maten lekte Daniel och Oliwer gömma "legoloket" de höll nog på 1 timme, den var gömd på många ställen innan leken tog slut. Sen hoppade de i badet allihop. Jag roade mig med att hämta tvätt och hänga tvätt.
 
Oliwer gjorde mig sällis en stund medans jag vek tvätt men sen lämna han mig för en smörgås i tv-soffan.

 hon är lika farlig och otäck som hon ser ut.
 Här tillbringa jag kvällen.

Nu till dagen.

Daniel tog med Oliwer till dagis i morse oxå sen åkte han direkt till jobbet.
Jag gjorde Thella klar sen gick vi ut för att hämta tvätten som hängde kvar i torkrummet.
Det var skit halt ute så Thella var verkligen babie på hal is.
  nu kommer jag mamma
 hmm tror snögubben däckat.

Efter att tvätten var hämtad gick vi in för att få i oss lite frukost.
Thella fick som vanligt en porslins tallrik med lite smörgås bitar på, ja redan där har ni säkert hittat de stora felet.
Om inte annat gjorde jag det efter några minuter

Ser ni några smörgåsbitar??? Nej inte jag heller de var nämligen uppätna och tallriken tom då kan man lika gärna skicka den i golvet enligt Thella.
borta var thellas enda kommentar
och
 oj oj oj oj oj

Så nu är de matförbud tills hon lärt sig säga förlåt. Tror ni de funkar??








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0