Grattis Magnus

Japp måste passa på att gratta Magnus på sin stora dag. Han blir nämligen 30 år idag.
Hoppas du får en present som är livslevande framåt kvällningen. En liten kille som du kan lira boll med om några år skulle väl inte var fel, men du kommer nog få slåss om toan tillsammans med 3 brudar istället.

Eva om du inte gillar killar med gråhår ska du nog byta ut honom så fort som möjligt;-)

Nå ja nog om de idag vad har hänt idag.
Jo klockan ringde kl 8 fy vad tidigt kändes som om jag knappt hade hunnit lagt mig.
Men min underbara man tog Oliwer och gick upp, de åt en sen en lång lugn frukost (enligt dom själva för vi brudar sov vidare utan några som helst problem)
Vid 10 i 9 hörde jag dörren stängas ner och Thella som låg i sin säng och pratade. Då var det bara att gå upp och starta dagen.
Daniel kom hem sen igen efter en liten stund, det hade gått jättebra att lämna på dagis och sina skidor hade han fått ta med idag.
Var riktigt skönt idag när Oliwer inte var hemma om man nu får säga så, eller jag tror nog Oliwer oxå tycker det var himla skönt på dagis. Thella var väl den som led mest hon gick här hemma efter mig eller Daniel hela dagen. Kolla i Oliwers rum flera gånger om han inte skulle var där.
Men sen kom hon på att hon kunde ta och lära sig något nytt på toan, vilket hon gjorde väldigt fort.
 Kolla vad coolt jag kunde komma upp
  vad finns det där upp tro?
 får kolla i skåpet istället
 hej mamma gör jag något dumt nu?

Idag ringde jag till fläktnissen oxå för att kolla när de skulle komma och hämta den. Å här hade vi en kille med lite fart i för 2 timmar senare stod han utanför vår dörr och skulle ta bort den. Så ska de tas.
Nu ska vi bara ha tag på rörmokaren oxå å det är inte den lätta biten för honom slitter alla i, vi vill att han byter stammarna och fixar ett nytt element. Så vi får väl se när de händer. Hoppas på att Daniel får tag i honom imorgon så vi kan planera in en tid iallafall.

Annars har inte jag gjort så mycket idag, jag har plockat ihop alla tomtar till ett ställe på nedervåningen, ska ta tomtaran uppe imorgon om jag får för Oliwer. Han vill inte städa bort julen än.
Medans jag städade bort tomtarna var Daniel iväg och hämta Oliwer på dagis, sen hade den en far och son eftermiddag med lite leksakstittad på stan, slänga lite återvinning och handla på coop. Vilken lyxdag hahaha.
Thella hittade en clementin att roa sig med
http://jaycut.se/video/326495/preview



Sen tog hon sina "favis" skor och prövade sätta på sig dem. Lite komiskt med tanke på att när jag närmar mig henne med dem grinar hon som bara den. Men nu minsann satt hon där och var så kaxig.
 

Undertiden jag skulle laga kvällsmaten var hon inte alls på samma härliga humör utan skit trött och grinig.
Hon låg vid spisen och grina med sin snutte och tutte.


Efter maten tänkte Daniel smälla lite smällare för Oliwer, de blev en heldel kvar sen nyår.
Thella gillade det inte alls lika mycket som Oliwer, han stod i soffan och käkade morötter samtidigt som han heja på pappa.
 vilken ska vi ta???
 nu kommer det snart kolla mamma
 japp nu kommer de snart

tjoho vad de smäller!!!!!!!

Fasen vad mannen och Oliwer kan vara lätt roade ibland.
Jag roade mig med att plocka undan efter maten och fylla dagens 2a diskmaskin.
Men de är ju tur att vi inte gillar samma saker för annars skulle de aldrig bli något gjort här hemma.

Nu kallar sängen och en bra bok tror jag för något att se på tv finns det ju inte.

God natt


Kommentarer
Anonym

tycker inte du ska klaga på klockan som ringer kl8 min ringer 7 och kl 8 är vi på dagis. ser ut som mannen håller på att tända en brasa av utemöblerna haha

2009-01-08 @ 22:38:08
Kaisa

Att hon blir 1 år snart - galet!!!

2009-01-09 @ 22:32:14
URL: http://nolia.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0